Ik heb een probleem met het posten van een form field, dat gezet wordt via een JS-functie. Via een onclick link wil ik een waarde in mijn formulier zetten om vervolgens te submitten. Nu wordt de waarde van het veld in het formulier weliswaar goed gezet door de functie (lees: ik zie dat de juiste waarde in het tekstvak verschijnt vlak voor de submit), maar op het moment dat er gesubmit wordt, blijkt de waarde $_POST['xmlData'] leeg te zijn (als ik de $_POST-array print)
met het bijbehorende formulier:
Nu ben ik totaal geen JS-kenner, maar kan iemand me uitleggen waarom de field-value wel gezet wordt, maar hij bij de submit verloren gaat?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <script type="text/javascript"> <!-- function process_form() { document.forms["myform"]["xmlData"].value = getXmlData(); document.forms["myform"].submit(); } // ---> </script> |
met het bijbehorende formulier:
code:
1
2
3
4
| <form name="myform" method="post" action="/step/2"> <input type="text" size="10" name="xmlData" value="" /> <input type="button" onclick="process_form();" value="Stap 2" /> </form> |
Nu ben ik totaal geen JS-kenner, maar kan iemand me uitleggen waarom de field-value wel gezet wordt, maar hij bij de submit verloren gaat?