Hallo iedereen,
Een groep vrienden en ik willen een lan-party gaan organiseren. Nu kunnen we HP switches en ook Netgear switches. Voor het gevoel met ervaring zouden we voor HP gaan. Echter die Netgear switches zijn op zich ook wel interessant. Alleen heeft een deel van ons daar geen ervaring mee.
Het gaat om de volgende Netgear switches :
- GS724TEU 24 poorts gigabitwitch (backplane 48Gbit)
- SM7352SEU 48 poorts gigabitswitch (backplane 96Gbit)
Ik had een keer de ervaring op een andere lan-party, dat een netgear switch (8ports) als core-switch diende. Vervolgens kon die het niet aan en ging het netwerk "laggen".
Wat ik dus graag wil weten :
- Moet ik letten op wat de backplane van een switch aan kan?
- Zijn deze Netgear switches net zo stabiel als HP switches?
- en in het algemeen : Hoe zijn de ervaringen opzich met dit soort Netgear switches?
Alvast bedankt.
- recmat.
Een groep vrienden en ik willen een lan-party gaan organiseren. Nu kunnen we HP switches en ook Netgear switches. Voor het gevoel met ervaring zouden we voor HP gaan. Echter die Netgear switches zijn op zich ook wel interessant. Alleen heeft een deel van ons daar geen ervaring mee.
Het gaat om de volgende Netgear switches :
- GS724TEU 24 poorts gigabitwitch (backplane 48Gbit)
- SM7352SEU 48 poorts gigabitswitch (backplane 96Gbit)
Ik had een keer de ervaring op een andere lan-party, dat een netgear switch (8ports) als core-switch diende. Vervolgens kon die het niet aan en ging het netwerk "laggen".
Wat ik dus graag wil weten :
- Moet ik letten op wat de backplane van een switch aan kan?
- Zijn deze Netgear switches net zo stabiel als HP switches?
- en in het algemeen : Hoe zijn de ervaringen opzich met dit soort Netgear switches?
Alvast bedankt.
- recmat.