Toon posts:

Ervaringen gevraagd m.b.t. Netgear switches

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Een groep vrienden en ik willen een lan-party gaan organiseren. Nu kunnen we HP switches en ook Netgear switches. Voor het gevoel met ervaring zouden we voor HP gaan. Echter die Netgear switches zijn op zich ook wel interessant. Alleen heeft een deel van ons daar geen ervaring mee.

Het gaat om de volgende Netgear switches :
- GS724TEU 24 poorts gigabitwitch (backplane 48Gbit)
- SM7352SEU 48 poorts gigabitswitch (backplane 96Gbit)

Ik had een keer de ervaring op een andere lan-party, dat een netgear switch (8ports) als core-switch diende. Vervolgens kon die het niet aan en ging het netwerk "laggen".

Wat ik dus graag wil weten :
- Moet ik letten op wat de backplane van een switch aan kan?
- Zijn deze Netgear switches net zo stabiel als HP switches?
- en in het algemeen : Hoe zijn de ervaringen opzich met dit soort Netgear switches?

Alvast bedankt.

- recmat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blokje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-08-2022
Persoonlijk zou ik voor HP hardware gaan, gevoels kwestie. Afhankelijk van hoeveel mensen op je LAN denken te komen zou je ook kunnen kiezen voor NetGear, let er op dat je de links tussen de switches voldoende opbouwt. Anders moet je alsnog met 24 man 1 gigabit gebruiken naar de andere 24 man/vrouw ;-).

De backplane is voornamelijk de interne communicatie snelheid tussen 2 of meer poorten, met een 96 Gbit backplane kan je dus sneller pakketjes in de switch afhandelen waardoor je ping theoretisch lager zou zijn.

Zolang je geen gekke dingen gaat doen zoals hoge multicast hoeveelheden zou een netgear switch net zo stabiel moeten zijn als een HP switch ;-).

Wat er kan gebeurd zijn over je 8 poorts netgear core switch verhaal is dat de 8 poorten helemaal vol zaten met 'field-switches' die allemaal er een gigabit op af duwden. Dan kan het dus inderdaad voorkomen dat je "Core switch" het niet trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid-Man
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-09 21:20
Aangezien ik ook over dat evenement ga, wat onze bedoeling is, het verschil in prijs tussen de HP switches en de switches van Netgear is zo'n 300 euro, dus dat is best wel een redelijk bedrag, in onze opstelling zou het gaan om 8 "user"switches en 1 Coreswitch, welke, indien nodig, met 4 kabels getrunked worden naar de Coreswitch.

We hebben wel de "know-how" hoe het werkt, het is ons meer de vraag of het het waard is om de 300 euro meer uit te geven, omdat HP vele malen beter is, of is voor een lanparty voor 120 man, met 8 switches welke maximaal belast gaan worden met 18 man per stuk het Netgear pakket voldoende.

Wat ik ook al tegen RecMatt zei, waarschijnlijk was het zo'n gbit switch van het huis-tuin-keuken-routergeval kwaliteit, dan weet je eigenlijk al zeker dat je problemen kan verwachten, of heb ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om welke netgear switch gaat het precies ? en om hoeveel man ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:50
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:18:
Wakker worden :9

...en 120 mensen.

Lijkt me dus perfect te doen.

* Zie net dat de SM7352SEU *GEEN* 48-port GIGABIT is , heeft 48port 10/100 en 4 gigabit uplinks

Deze 24 en 48 port gigabit swiches zijn iets deftiger/robuuster als de gemiddelde 8-port ....

PS : Mischien gewoon opteren voor 5 x GS724TEU en gewoon aan elkaar knopen ... 120man is mischien nog wel doenbaar ;-)

[ Voor 26% gewijzigd door jvanhambelgium op 09-06-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-10 16:01
Voor 120 man lijken me die netgear spullen prima.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:18:

of is voor een lanparty voor 120 man

stond in 1e 3 posts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-10 20:02

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Een LAN voor vrienden, heeft IMO niets met Professional Networking & Servers te maken, dus move naar Netwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Equator : Het is geen LAN voor vrienden. Maar ik wist verder ook geen juiste thread te kiezen. Echter dacht ik aan PN&S, omdat we het over bedrijfsmatige switches hebben.

@iedereen/everyone :
Ik ga straks de specs opzoeken van die 48 poort netgear. Iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe.
Pagina: 1