Asus EN8500GT videokaart, aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• djoudman
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-08-2024
Afgelopen week een nieuwe moederbord geplaatst, omdat de oude door de bliksem het loodje gelegd heeft.
Ik heb nu een Intel DG45ID moederbord.
Op het oude moederbord maakte ik gebruik van een Asus EN8500GT videokaart.
Het is een pci-express kaart.
Eenmaal erin geklikt en klaar, maar....

er hangt nog een snoertje een, een zwart/wit snoertje (dit moet een S/PDIF snoertje zijn denk ik?)
het snoertje heeft een klein 3-pins stekkertje, die op het moederbord aangebracht dient te worden.
Het probleem is, dat de S/PDIF aansluiting op het moederbord net ietsje anders is dan van het snoertje zelf...

is iemand dit eerder tegengekomen, bestaat er iets waarmee ik het wel kan aansluiten, of is deze videokaart niet compatible met dit moederbord?

Graag uw bevindingen/hulp hierbij..

Bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit heeft niets met PMG te maken.

> VB

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-05 18:49

Bolletje

Moderator Harde Waren
SPDIF is normaal een 2-pins. Kan je anders geen foto maken? Maakt het de mensen hier een stuk makkelijker denk ik...

• djoudman
hier heb ik een foto van het snoertje
het zijn 2 snoertjes, aan 1 connector.

aan de kant van de videokaart is het een 2pins connector (rechts)
aan de kant van het moederbord is het een 3pins connector, waarvan er maar 2 gebruikt zijn (links)

http://lanting-it.nl//IMG_0133.JPG
**snip**

<<excuses voor grote formaat van de foto, mometeel nog niet de juiste software kunnen installeren>>
Modbreak:Als je weet dat het te groot is (en 2.5MB is te groot), post het dan niet maar zorg dat je zelf je zaken op orde hebt. Overigens zal mspaint.exe ("Paint") prima voldoen om te resizen; ook OS X en nagenoeg iedere Linux-distro met GUI levert standaard iets wat dit kan.

[ Voor 53% gewijzigd door dion_b op 09-06-2009 21:54 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-05 18:49

Bolletje

Moderator Harde Waren
Is bij mij het moederbord gekeken en ik zag dat dat misschien wel de aansluiting zou kunnen zijn van de SPDIF input. Maar dan zit je eigenlijk met twee inputs wat je eigenlijk niet moet hebben.

Maarja, die kabel z'n 3de pin heb je volgens mij niets aan, omdat er maar twee draden zijn.

• djoudman
zo ziet 'ie er inderdaad op het moederbord wel uit, maar het is een S/PDIF out wat er bij staat

en hier past het snoertje niet op

[ Voor 16% gewijzigd door djoudman op 09-06-2009 15:21 ]

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 17:04

Blord

Hello Kitty !

Volgends mij heeft Asus EN8500GT geen SPDIF aansluiting. Ik heb deze kaart en de enigste 2 pins header op deze videokaart is de fan aansluiting. De 8500GT is trouwens passief gekoeld met een groot zwart koelblok. Wil je toch een fan installeren op het koelblok dan kun je de fan aansluiten op deze header.

• djoudman
volgens mij is het toch echt S/PDIF, want op het oude moederbord (het gaat over een "kant en klare" HP Compaq Presario sr5325) zat dit snoertje op de S/PDIF aansluiting, en die paste wel....
Pagina: 1