Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet Explorer download methode

Pagina: 1
Acties:

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:34
Hallo,
ik heb veel problemen met Internet Explorer op de laptop van mijn vader. De andere browsers werken wel goed.
Nu komt het veel voor dat mijn vader moet downloaden voor zijn werk. Aangezien hij erg gewend is aan de Internet Explorer manier, vroeg ik mij af of je bijv. met Firefox ook op de ''oude'' manier kan downloaden (hetzij via een add-on). Momenteel gebruik ik Opera op zijn laptop omdat deze er het meest dichtbij zit qua downloaden. Andere browser kunnen ook worden aangedragen.

Alvast bedankt.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-11 17:13

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wat bedoel je precies met de oude manier? Voor zover ik weet zit er weinig verschil in. Je klikt op een link, hij vraagt of je het wilt opslaan en je krijgt vanzelf te zien als ie klaar is...

• -Edwin-
De manier van Internet Explorer. Ja dat snap ik ook wel. Maar gewoon echt net als Internet Explorer, dus zonder een download manager of wat dan ook.

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-11 12:37
Of je probeert de internet explorer problemen op te lossen :)

http://blog.bjornhouben.com

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:13
-Edwin- schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:37:
De manier van Internet Explorer. Ja dat snap ik ook wel. Maar gewoon echt net als Internet Explorer, dus zonder een download manager of wat dan ook.
Misschien klink ik iets te bot, maar hoe moeilijk is het om je een klein beetje aan te passen aan een andere manier van werken? Het is werkelijk 1 ander schermpje wat je krijgt in FF.

• -Edwin-
Heb ik al geprobeerd. Ben er heel lang mee bezig geweest. Hier de vragen gesteld, maar niks hielp :(

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:05
Ik denk dat je dit bedoelt in Firefox:
Extra => Opties => Tabblad Algemeen => "Mij altijd vragen waar bestanden moeten worden opgeslagen"

• -Edwin-
HendrikN schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:40:
[...]

Misschien klink ik iets te bot, maar hoe moeilijk is het om je een klein beetje aan te passen aan een andere manier van werken? Het is werkelijk 1 ander schermpje wat je krijgt in FF.
Kijk, het is niet voor mij. Maar voor mijn vader. Ach, laat ook maar. Ik laat hem wel wennen aan Firefox.

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Ik denk dat je toch echt beter zal moeten uitleggen wat je bedoelt want downloaden met alle verschillende browsers is bij mij toch één pot nat.

Bedoel je misschien dat veel browsers standaard downloaden naar .\My Downloads (o.i.d.) zonder een locatie te vragen? Dat kan je gewoon aanpassen namelijk.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 19:04

Sebazzz

3dp

Of gaat het om het direct openen van EXE bestanden? Dat is met reden uitgeschakeld in Firefox. Als je dan een DSC234235.JPG.EXE download, merk je dat.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• -Edwin-
jeroenikke schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:42:
Ik denk dat je dit bedoelt in Firefox:
Extra => Opties => Tabblad Algemeen => "Mij altijd vragen waar bestanden moeten worden opgeslagen"
Nee, ook niet. Maar HendrikN heeft gelijk. Ik laat mijn vader wel wennen aan Firefox.

Verwijderd

Echt een downloadmanager is het nu ook weer niet wat Fx heeft. Enige verschil is dat Fx alles in 1 venster laat zien (rechtermuisknop al geprobeerd in dat venster?) waar IE je voor elke download een nieuw venster krijgt.

• -Edwin-
Sebazzz schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:42:
Of gaat het om het direct openen van EXE bestanden? Dat is met reden uitgeschakeld in Firefox. Als je dan een DSC234235.JPG.EXE download, merk je dat.
Ok.
In Internet Explorer kun je openen of opslaan als. Na het downloaden krijg je dan gelijk een scherm met openen of map openen. Mijn vader zit altijd te knoeien met dat. Is er niet een manier met Firefox (of een andere browser) dat je ook na het downloaden gelijk deze opties voor je krijgt.

• -Edwin-
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:43:
Echt een downloadmanager is het nu ook weer niet wat Fx heeft. Enige verschil is dat Fx alles in 1 venster laat zien (rechtermuisknop al geprobeerd in dat venster?) waar IE je voor elke download een nieuw venster krijgt.
Klopt, rechtermuisknop is een mogelijkheid.

Verwijderd

ik heb veel problemen met Internet Explorer op de laptop van mijn vader
Wat voor problemen en welke IE en windows versie.
Het is missschien makkelijker en logischer om je problemen op te lossen dan om een moeilijk te doen met addons voor andere browsers ?

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 16:24

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Er bestaat een add-in: IETab (ofzoiets) waarmee je pagina's volgens de IE engine kan weergeven. Geen idee of dit evt. ook zou helpen bij downloads. (Betwijfel het eerlijk gezegd :) )

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• -Edwin-
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 07:49:
[...]

Wat voor problemen en welke IE en windows versie.
Het is missschien makkelijker en logischer om je problemen op te lossen dan om een moeilijk te doen met addons voor andere browsers ?
Ik heb hier mijn vraag al een maand geleden gesteld. Niks werkte. Maar daar komt die dan:
IE8 op Windows XP SP3.
Ik kan geen https sites bezoeken, krijg meteen de melding dat de pagina niet kan worden gevonden, ook doet hotmail het enorm vaak niet.
Heb IE8 verwijderd en daarna IE7 ook, instellingen gereset, niks werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door -Edwin- op 09-06-2009 18:41 ]

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Zo te zien in het topic geef je iets te snel op : [IE8] (EV-)SSL sites werken niet.
En inderdaad dan moet je pa er maar aan wennen ;).

Self reflection is the school of wisdom

• -Edwin-
90% van wat er op die site staat heb ik ook al gedaan. Ik ga de rest ook nog even uitproberen. Als er dan helaas niks anders op zit moet mijn vader aan Firefox wennen. Wel zonde, veel dingen werken wat beter met IE die hij gebruikt.

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 16:24

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Mijn vorige post gelezen? IE Tab werkt perfect voor het renderen van specifieke IE zaken!
Ik werk bij een Microsoft partner (SharePoint) en veel SharePoint functionaliteiten zijn uitgeschakeld als je geen IE browser gebruikt (omwille van bepaalde ActiveX componenten), maar ook OWA (outlook web access) werkt niet correct onder FireFox..... toen kwam IE Tab uit..... de hemel ging open, sindsdien gebruik ik enkel FireFox voor alle zaken!

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• -Edwin-
dj_vibri schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 14:48:
Mijn vorige post gelezen? IE Tab werkt perfect voor het renderen van specifieke IE zaken!
Ik werk bij een Microsoft partner (SharePoint) en veel SharePoint functionaliteiten zijn uitgeschakeld als je geen IE browser gebruikt (omwille van bepaalde ActiveX componenten), maar ook OWA (outlook web access) werkt niet correct onder FireFox..... toen kwam IE Tab uit..... de hemel ging open, sindsdien gebruik ik enkel FireFox voor alle zaken!
Sorry hoor. Maar u leest dan compleet over mijn OP heen. Ik ken IE Tab ook. Maar ik zal mijn bedoeling ook aan u uitleggen:
Ik wil de downloadmethode van IE8 (zoals openen/map openen) graag in Firefox krijgen omdat IE8 niet goed werkt. Ik vroeg me af of er een add-on voor was. Blijkbaar is dit er niet. Dus ik ga nog een keer proberen de problemen in IE8 op te lossen. Lukt dit niet, dan laat ik mijn vader wel Firefox gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door -Edwin- op 10-06-2009 16:58 ]

• akjssdk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-04-2022

akjssdk

Slurp Slurp

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:05
Of lees anders even de reactie op een ander topic van je. Misschien hept dat..

• -Edwin-
Helaas is dat niet eens het grootste probleem. Uitvoeren wordt toch zelden gebruikt. Bestand openen/map openen NA het downloaden echter wel.
Pagina: 1