WLAN niet gedetecteerd door computer

Pagina: 1
Acties:

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-03 15:49
Hai,
ik heb sinds een week een nieuwe Aldi-computer hier staan. Alles werkte fijn, ook na de (her)installatie van Windows Vista (32 naar 64bit). Daarna Windows 7 er naast gemikt. Werkt ook fijn. En toen kwam ik erachter dat ik te weinig plek had, dus verhoogde ik EASEUS partition manager beide partities naar 60GB. Midden in dit proces liep het mis, en vanaf dat moment kan ik niet meer mijn WLAN gebruiken. In Windows zelf wordt een onbekend apparaat weergeven, wat een USB-apparaat is. Ik kan er niets voor installeren en de drivers van de netwerkdinges eropmikken werkt ook al niet, omdat er dan bij Apparaatbeheer staat dat er geen bijbehorende hardware is gevonden. Na meerdere keren Windows 7 (her)installeren is het netwerkgedoe nog steeds niet teruggekomen, terwijl Windows 7 bij de eerste installatie meteen de netwerkkaart zag. Dus.. ? :'(

Ohja, het is een MD 8848 model van Medion.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:46
heb je dit alleen met Win7 of ook met Vista?

wat ik zou doen:
- alles wat met de netwerkkaart te maken heeft verwijderen (drivers, eventuele software die hoort bij draadloos netwerk) vanuit veilige modus
- pc afsluiten
- kast open
- netwerkkaart eruit
- pc weer opstarten
- pc weer uit
- netwerkkaart er weer in
- pc weer opstarten
- hopen dat Windows de kaart herkent als 'nieuwe hardware'

Desktop | Server | Laptop

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-03 15:49
Heeeel erg veel dank :D Alles werkt weer :D

Ik had de computer helemaal losgekoppeld en kwam tot ontdekking dat er niets wat ook maar een beetje lijkt op een insteekkaart in de conputer zat (op de videokaart na dan). Dus ik sluit alles weer teleurgesteld aan, denkend dat het toch niet zal helpen. Maar toen de computer aanstond, herkende Windows hem weer :D Gewoon even de voeding op uit had dus ook gewerkt. Dankje _O_.

(Ik had dit op beide besturingssystemen)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:46
haha, nou dat is wel een bijzondere dan, maar mooi dat het weer werkt!

Desktop | Server | Laptop

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:11
Bij een Medion MD8080 (of was het nou MD8083, weet niet meer) was de WLAN kaart een miniPCI kaartje die in een miniPCI slot op het moederbord zat