Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022
Ik ben een nieuw systeem aan het bestellen, en het geheel moet in een Antec P183 kast komen te hangen.

Antec Site - P183
Benchmark Reviews - P183

Daar zit standaard geen voeding in. Das mooi, want ik heb nog een Corsair HX520 uit mijn huidige systeem, dus dat zou makkelijk moeten gaan werken. Nou vraag ik me alleen af, kan die voeding wel in die kast? Het is een ATX-voeding in een ATX-kast, dus qua formaat moet het passen. Alleen de HX520 heeft zijn fan aan de onderkant zitten. Enneh... nu zie ik dat de voeding in die Antec P183 onderin moet komen te zitten.

- Moet de voeding dan op zijn kop erin gemonteerd worden? En moet die schuif die de kast in 2 compartimenten verdeelt dan open gezet worden om nog luchtaanvoer te maken?
- Of moet hij er gewoon op de normale manier in, en trekt hij lucht aan via de onderkant, want als je goed kijkt zit er nog een paar centimeter ruimte onder waar de voeding moet komen (Zie plaatje hieronder)
- En in beide gevallen... trekt die voeding dan nog wel voldoende lucht binnen om zichzelf te koelen, en om iets bij te dragen aan de koeling van de kast in de zin van lucht outtake?
- Of ben ik verplicht om een voeding met een fan aan de achterkant te kopen, zoals de CPX voeding waar Antec zelf mee adverteert?

Ervaringen met deze kast, of intelligente opmerkingen vanuit kennis/inzicht zijn zeer welkom. :)

Afbeeldingslocatie: http://benchmarkreviews.com/images/reviews/cases/Antec_P183/antec_performance_one_p183_interior_rr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://benchmarkreviews.com/images/reviews/cases/Antec_P183/antec_performance_one_p183_interior_fl.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door RagingR2 op 08-06-2009 19:12 . Reden: plaatje ingevoegd ]

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:49

Matis

Rubber Rocket

dan draai je de voeding toch om, zodat de fan naar boven wijst. Op zijn kop dus, zoals jij omschrijft!

Dat kan met elk merk en type ATX voeding. Heb zelf een Coolermaster voeding in mijn Antec behuizing zitten, no problemo!

[ Voor 37% gewijzigd door Matis op 08-06-2009 18:37 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraggedMe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-03-2021
Hij ligt op een verhoging zodat hij lucht kan aanzuigen van onder de kast, zodat de voeding niet de warmte van de rest van het systeem hoeft te verwerken. Geen probleem dus

erutangis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

In mijn P180 heb ik een voeding met 2x een stille 80mm fan (Tagan TG580-U22). Vervolgens die luchtgaten achterin de Antec afgeplakt zodat alle lucht eerst over de harde schijven moet. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 00:53

bakkerl

Let there be light.

Ik heb deze kast van het weekend zojuist met mijn eigen onderdelen vol gezet. Zelf heb ik er een Cooler Master Voeding Silent Pro M 600W, in gezet met de fan aan de onderkant.
Tussen de ruimte voorin van de disken en de voeding zit standaard al een 12cm fan welke ook netjes de lucht naar achter verplaatst.

Echt een heerlijke kast.

[ Voor 4% gewijzigd door bakkerl op 08-06-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2
Okee, bedankt voor de replies tot nu toe.
Matis schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:36:
dan draai je de voeding toch om, zodat de fan naar boven wijst. Op zijn kop dus, zoals jij omschrijft!
Dat is in deze kast volgens mij niet echt een optie, want zoals je op de plaatjes ziet zit er direct boven de voeding een paneel dat de kast in een onder- en boven-compartiment verdeelt, dus dan kan er volgens mij helemaal geen lucht meer de voeding in.
Matis schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:36:Heb zelf een Coolermaster voeding in mijn Antec behuizing zitten, no problemo!
Is dat de P183, of een andere Antec?
FraggedMe schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:39:
Hij ligt op een verhoging zodat hij lucht kan aanzuigen van onder de kast, zodat de voeding niet de warmte van de rest van het systeem hoeft te verwerken. Geen probleem dus.
Maar ligt het aan mij, of heeft die gleuf die daarna onder de voeding over blijft, van pakweg 20cm breed en 1,5cm hoog, veel minder capaciteit dan de 120mm fan die in de bodem van mijn Corsair HX520 hangt? Ik heb echt het idee dat dan die gleuf de bottleneck wordt, maar ik kan me natuurlijk vergissen.

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-03 08:07
Zelf heb ik een p182 (praktisch dezelfde kast dus) en ik heb mijn voeding met de ventilator naar beneden gemonteerd, zo hoort het eigenlijk. De gleuf is echt geen bottleneck hoor, in tegendeel mijn voeding blijft juist koeler dan in mijn oude kast waar ze vanboven zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:52
Als ik goed in de gebruiksaanwijzing kijk, zie ik dat ook daar de fan aan de onderkant zit, dus er lijkt mij helemaal niets mis mee te zijn.

zie pagina 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:47

Cheezus

Luiaard

Zelf heb ik een CP-850 voeding in m'n P-183 kast zitten maar een gewone ATX voeding kan zowel 'normaal' als op de kop gemonteerd worden. Aan beide kanten zit genoeg ruimte voor de fan om lucht aan te zuigen.
Ik geloof dat het verstandig is om een gebruikte voeding op dezelfde manier te monteren zoals hij zat, omdat de lagers van de ventilator dan al in die richting zijn gesleten, als je hem om gaat draaien kan hij sneller gaan ratelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2
Okee wederom bedankt voor de reacties.

Ik krijg mijn spullen waarschijnlijk nog voor het weekend binnen. Ik ga gewoon mijn Corsair HX520 erin monteren, de goede kant boven, dus met de fan naar beneden; ik ga er voorsalnog vanuit dat dit dan gewoon kan en dat hij dan nog voldoende lucht binnentrekt.

Ik zal medio volgende week nog even in dit topic posten hoe het inbouwen verlopen is en of het allemaal goed werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door RagingR2 op 09-06-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2
RagingR2 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:01:
Ik zal medio volgende week nog even in dit topic posten hoe het inbouwen verlopen is en of het allemaal goed werkt.
Zoals beloofd (ietsje later, maar toch) nog even een verslagje. Het inbouwen van de Corsair HX520 voeding in de Antec P183 kast ging prima.

Hij ligt op een paar rails (zie foto 1) op een laagje zacht rubber waardoor hij geen resonantie geeft.
De ruimte onder de voeding laat nog een gleuf open van iets meer dan een centimeter hoog, dus op zich meer dan genoeg dat de voeding zijn lucht kan aanzuigen (zie foto 2 en 3).
In theorie had ik hem ook op zijn kop kunnen monteren want boven de voeding zit nog voldoende restruimte dat hij eventueel ook via de bovenkant zijn lucht zou kunnen aanzuigen (zie foto 3); die restruimte gebruik ik nu om daar zoveel mogelijk van de voedingskabels weg te proppen.
Bij de kast zit de achterplaats geleverd waar je je voeding op vast schroeft (zie foto 4). Volgens mij past daar in principe elke ATX-voeding wel op, ook als je hem op zijn kop monteert. Maar goed ik doe dat liever niet, dan heb je ook niet het risico dat er een schroefje of troep in je voeding valt.

Clickable thumbnails:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jqgS9IpW8pd1benQTD3eNAZN/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vuKfFXwFVOLfi19NwN9eq29x/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Fg6hfMPeyO90y5VBVQLPjeSP/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/w3mlkt4uYngjotdEWF0yXDxd/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 11:33
Ik heb sinds kort een een P-1183 kast met een Antec CP-850 voeding.
De voeding is absoluut niet te horen. Nadeel is dat als je van kast wisselt de voeding waarschijnlijk niet meer past.

Ik wilde een hele stille computer en ik heb de twee standaard Antec fans vervangen door Nexus 120mm Real Silent Case fans. Eentje aan de voorkant en eentje aan de achterkant. Ik heb deze fans ook gebruikt voor mijn Noctua NH-D14 CPU koeler (i.p.v. de standaard Noctua fans) en het resultaat is een absoluut stille computer. Alle Nexus fans draaien op 1000rpm en er draait ook nog een Arctic Cooling Turbo Module op de VGA kaart mee.
Ik wilde eerst nog een fancontroller inbouwen maar dat is dus niet nodig want op volle snelheid zijn de Nexus fans gewoon stil. De opening aan de bovenkant heb ik dichtgemaakt.

Nadeel van de kast is dat er geen window in zit en dat aan de voorkant de 'deurtjes' met de stoffilters makkelijk beschadigen. Bij een is er al een pootje afgebroken dus die ga ik maar met klittenband vastzetten.
Ook een beetje lastig is dat de power en resetknop achter de deur zitten maar met een beetje gevoel kan je de powerknop net wel aanraken door de ventilatieopening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288121

Hallo,

Wellicht wat laat maar ja...

Ik ben ook in het bezit van een Antec P183. Ik heb zelf een Corsair TX750 erin. De voeding hoor ik niet.

Ik wou effe voortborduren op de kast.

# De kast koelt goed maar maakt daarom meer geluid met al die roosters.

# De standaard ventilatoren (2x) kun je alleen op de voeding aansluiten en met een schakelaar de snelheid instellen, wil je de ventilatoren door het moederbord laten regelen kom je nieuwe ventilatoren aan't kopen en die schakelaar eruit aan't halen of doorknippen, of weet ik niet of het te koop is een verloopstukje ertussen te zetten, staat in ieder geval niet op de Antec-site als accesoire.

# Ik heb 2 DVD-drives en 2 sata HDD-drives; heb nu nog 2 setjes rails over voor 2x5,25" bay, 2 reserve stootkussentjes voor HDD/SDD, genoeg schroefjes, maar met die 2 HDD's zit m'n bovenste compartiment vol en hoe ik het onderste compartiment kan benutten voor HDD/SDD is me een raadsel, daar liggen nu de rest-kabels van m'n voeding in. Wederom weinig bekend over accesoires via de Antec-site.

# Er zijn geen richtlijnen gegeven over hoe vast je die stootkussentjes ertussen vast moet schroeven; te los is niet goed, krijgt je HDD/FDD een optater van zichzelf, en te vast kon je net zogoed zonder.

# Mocht je later voor een zware CPU-koeler gaan, er zit geen uitsparing voor een backplate in.

# En o ja; noteer voordat je alles monteert het chassis-nummer, anders kun je wachten tot je een ons weegt als je met vragen zit of als je wilt registreren als klant...

Kortom; de kast ziet er wel leuk uit maar is z'n €130,- niet waard...

Ik doe geen afstand van overgebleven onderdelen, ik hou de boel compleet.

gegroet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 17:07
mag ik vragen waar die post op slaat :?

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de Antec P183...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:49

Matis

Rubber Rocket

Je review kun je beter hier plaatsen: pricewatch: Antec Performance One P183

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar heb je wel een punt ja...maar ik zou niet weten hoe ik mijn post moet verplaatsen, dat mag een moderator doen.

groetjes,
Pagina: 1