Toon posts:

[Hulp gevraagd] Bepaalde websites laden niet meer?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet dit maar in deze categorie, weet niet precies waar het aan ligt maar omdat ik net de drivers van mijn videokaart geupdate heb, gok ik daarop. Andere optie is dat ik VLC player geinstalleerd heb en daarbij ook browser-plugins. Enfin, ik ben nu eenmaal een leek. Zal het probleem beschrijven, hopelijk kunnen jullie er iets mee.

Sinds enige tijd heb ik een nieuwe pc, waarop ik Windows Vista 64bit draai en een ASUS EAH4870 grafische kaart heb.

Sinds kort (?) doen een aantal websites het plotseling niet meer: ik krijg de boodschap dat ze 'Niet gevonden' kunnen worden, alsof ik een foute url heb ingetikt, maar op andere computeres en zelfs mijn mobiel doen ze het gewoon. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met hoe de sites zijn opgebouwd (in flash?). Hier een aantal voorbeelden van websites die ineens niet meer inladen, wellicht dat dit iemand op een goed spoor zet:

Gamespite
Wicked Chops poker
[url=http:politicalticker.blogs.cnn.com]CNN Political Ticker[/url]
Samsung.com

Ik heb het geprobeerd in Firefox, IE en Google Chrome en alledrie geven een 'Adres niet gevonden' achtige fout.

Enig idee wat deze sites gemeen hebben, wat er mis is en natuurlijk: hoe ik dit kan fiksen? Ik snap er in elk geval niks van.

Als er meer info nodig is dan beantwoord ik graag elke vraag, maar weet verder niet wat significant is om te melden.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:46
nou het is in ieder geval duidelijk dat dit niets te doen heeft met je videokaart, eerder met je netwerk of een firewall ofzo. Als die andere pc's op hetzelfde netwerk zitten en die doen het wel kan je er vanuit gaan dat het een setting van die ene pc is. Het is hoe dan ook geen hardwareprobleem. Kan je eens kijken wat er gebeurd als je je firewall heel kort uitzet en het dan probeert? Daarna uiterraard wel weer aanzetten he... Wellicht dat die site geblocked worden door een programma op jou systeem.

[ Voor 3% gewijzigd door Rupie op 08-06-2009 17:57 ]

Desktop | Server | Laptop

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Ook al heb je net je videodrivers geupdate, dit is natuurlijk een netwerkvraag en hoort het dus in Netwerken. Ik verplaats even voor je :)

Mbt wat voor info nog nuttig zou zijn, aangezien andere PCs er geen last van hebben heeft het niets met je ISP of router te maken, het zit op je PC. Relevante info zou kunnen zijn:
  • wat staat er in je hosts-file (C:\Windows\System32\Drivers\Etc\Hosts bij WinXP, allicht ook bij Vista. Let op dat het een verborgen bestand is, dus dat je die moet kunnen zien om het te zien, zie daarvoor mapopties).
  • wat gebeurt er als je een malwarescanner zoals AdAware AE update en laat draaien?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor het verplaatsen, was idd een beetje dom van me om te denken dat het aan mijn gafische kaart lag.

Ik heb mijn laptop gecheckt en wat ik eerder zei klopt niet: ook op mijn laptop heb ik exact hetzelfde probleem! Tenminste, als ik thuis inlog. Op mijn werk werkt het prima. Wellicht zit het dus in de router?

Ben benieuwd wat die sites überhaupt met elkaar gemeen hebben...

Zal Adaware nog proberen maar vraag me af of dat nuttig is nu blijkt dat het ws. niet aan de computer zelf ligt? Is ook een vrij nieuw systeem dat pas een paar weken aangesloten is, dus lijkt me niet dat het al stikt van de malware.

Ik weet vrij zeker dat dit een recent probleem is, want op mijn oude desktop kon ik wel bij die sites. Heb nog niet geprobeerd om die opnieuw aan te sluiten en te kijken of dat nog steeds het geval is.

In dat /Hosts bestand staat, naast een introductietekstje, dit:

127.0.0.1 localhost
::1 localhost

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:53
Ik zou OpenDNS eens proberen, kan goed aan DNS van je ISP liggen.

http://www.opendns.com/

Mocht je niet weten hoe dit in stellen op je PC:
http://www.xpvista.nl/forum/viewthread.php?thread_id=60

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er naar uit dat ik het gefixed heb, door in 't Netwerkcentrum 'Netwerkdetectie' in te schakelen. Kan dat 't zijn?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:46
info over die optie vind je hier

het lijkt erop dat het toch iets met je netwerksettings te maken heeft. Heb je op beide pc's dezelfde virusscan draaien toevallig? Wellicht dat die die sites geblocked heeft. Anders zou het de windows firewall kunnen zijn die je dwars zit.

Desktop | Server | Laptop

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:53
vreemd, ik lees in de link dat ie gebruikt maakt van DNScache. Ik kan alleen maar gokken dat het probleem daaraan gerelateerd is.
Pagina: 1