Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261132

Topicstarter
Hallo,

De titel zegt al veel, maar nog niet alles. Ik heb mijn laptop: Acer Aspire 7520G met Vista aangesloten op mijn 42″ plasma van Panasonic dmv een DVI —> HDMI kabel.

Het beeld komt tevoorschijn en is mooi scherp. Alleen krijg ik niet het hele beeld te zien. Rondom mis ik delen van het scherm. Aan de onderzijde is maar een klein streepje te zien van de startbalk. Wanneer ik dus film wil kijken en het op full-screen zetmet mijn mediaplayer, dan mis ik delen van de film.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-04 08:43
Resolutie aanpassen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Klinkt als een kwestie van de 'overscan' instellingen van je videokaart en/of TV aanpassen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:38

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Dat heb ik ook bij mijn TV. In het tooltje van je videokaartfabrikant zit een resizer. Dan kan je zelf afstellen hoe groot het beeld moet zijn. Als je een NVidia-kaart mocht hebben: rechtermuisknop op het bureaublad, NVIDIA control panel, Video & Television, Adjust size (oid, dat laatste weet ik niet omdat ik nu niet aangesloten zit op mn TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Resolutie aanpassen had ik ook al geprobeerd, maar dat haalde niets uit.

Ik heb idd een Nvidia-kaart erin zitten dus ga dat even proberen. Moet de laptop dan aangesloten zijn op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Anoniem: 261132 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:06:
Resolutie aanpassen had ik ook al geprobeerd, maar dat haalde niets uit.

Ik heb idd een Nvidia-kaart erin zitten dus ga dat even proberen. Moet de laptop dan aangesloten zijn op de tv?
Laptop moet inderdaad aangsloten zijn op je Tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:48

Zeror

Ik Henk 'm!

Heb je een full HD of een HD ready TV staan?

Bij Full HD gebruik je de resolutie 1920 x 1080
Bij HD Ready gebruik je de resolutie 1360 x 768
De verhouding is 16:9 in ieder geval.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het nu via het NVidia menu aangepast. Het was ff goed zoeken, maar uiteindelijk gelukt. Nu nog even uitvogelen hoe ik het automatisch kan laten inschakelen wanneer ik m aansluit. Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-03 14:02
kijk je er ook tv op en hoe (digitaal of analoog)? anders kun je het miss instellen op je tv... hier staat wel een handleiding: http://www.hardware.info/...GWa/Workshop_PC_op_de_TV/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staafhaas14
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-09-2022
ik heb youtube filmpjes gekeken internet bekeken maar maar scherm instellen kon ik nergerns vinden. uiteindelijk vond ik hoe ik me scherm aan kon passen op mijn pc. ik weet niet of het bij jullie ook zo werkt maar dacht deel het even.

1 klik met de rechter muisknop op het bureaublad

2 klik op grafische eigenschappen

3 wacht tot het geopend is en klik op beeldscherm

4 ga naar algemene instellingen

5 kies bij beeldscherm selecteren jouw tv

6 druk op Basis

7 onderin staat Hoogte-breedteverhouding aanpassen druk daar op

8 aan de rechterkant staat (voorbeeld) daar staan 2 blauwe lijnen waar je je beeldscherm mee kunt aanpassen

9 als je blij bent met je beeldscherm druk op (toepassen) rechtsonder

weet niet of het bij jullie lukt of kan maar dit heeft mij geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:05
vaak is het een instelling op de TV zelf, waarbij je de beeldratio moet aanpassen naar 16:9 of "volledig" de juiste instelling verschilt per tv en staat meestal in de beeld instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:42

br00ky

Moderator Harde Waren
@Staafhaas14, die topic is maar liefst 10 jaar oud. Oude koeien laten we hier lekker in de sloot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.