Usb stick fat/ntfs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Gister wat bestanden aan het overzetten geweest op verschillende usb sticks. Dit waren allemaal .iso van +/- 4 gb.

Vandaag één stick geformateerd en wilde weer een bestand verplaatsen, echter gaf hij aan dat de tsick vol was. Dat was hij dus niet hij was leeg. Dus ging ik even kijkken en wat bleek alle 3 de sticks waren fat32 ingedeeld.

Ik ben bekend met het feit dat fat he kopieren van grote bestanden niet accepteerd en ik de sticks dus moet converteren naar ntfs. Maar hoe verklaren we nu dat het gister wel gewoon wertke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

Gister waren ze wel ntfs geformatteerd 8-)

Ik neem aan dat je geen vraag hebt dus het topic weinig toevoegt :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
disjfa schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:23:

Ik neem aan dat je geen vraag hebt dus het topic weinig toevoegt :)
Sorry maar jou antwoord voegt niet zo veel toe. Die sticks stonden allemaal op fat32 en ik heb gister diverse malen grote bestanden van +/- 4gb naar toe gekopieerd en weer er af gehaald.

Nu werkt het niet meer, en daar zoek ik de oorzaak van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Je kan überhaupt geen bestanden groter dan 4GB min 1 byte kopieren naar een FAT32 partitie, het is onmogelijk dat je dat gister gedaan hebt.

Misschien is je geheugen je in de steek aan het laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren waren je iso's wel minder dan 4GB 8-)

[ Voor 36% gewijzigd door Tsurany op 08-06-2009 18:25 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:44

Matis

Rubber Rocket

Gewoon als NTFS formatteren, dan zeikt Vista ook niet meer dat het volume gecontroleerd moet worden op fouten :)

Daarnaast kun je kapotte sectoren hebben, die er gister nog niet waren en dan krijg je segmentatie fouten, waardoor het stuk kan lopen!

[ Voor 38% gewijzigd door Matis op 08-06-2009 18:27 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 12:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Files van 4GB splitten in kleinere delen en lekker FAT32 blijven gebruiken.
Op USB sticks is FAT32 mijn keuze omdat het sneller is dan NTFS, vanwege het feit dat het niet aan journaling doet en meer compatibility biedt. FAT32 is namelijk op zo'n beetje elk denkbaar platform gewoon te mounten in tegenstelling tot NTFS.
Journaling van NTFS heb je niet nodig op je stick, security meuk waarschijnlijk ook niet.

Mocht je echt met die 4GB max filesize zitten te kijken, dan kun je altijd nog lonken naar exFAT. Maar dan gaat wel je compatibility onderuit, nog meer dan met NTFS. Volgens mij wordt exFAT ondersteunt vanaf Windows XP SP2 of 3 and up. Zou je even na moeten kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 08-06-2009 18:29 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Ultraman schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:27:
Files van 4GB splitten in kleinere delen en lekker FAT32 blijven gebruiken.
Op USB sticks is FAT32 mijn keuze omdat het sneller is dan NTFS, vanwege het feit dat het niet aan journaling doet en meer compatibility biedt. FAT32 is namelijk op zo'n beetje elk denkbaar platform gewoon te mounten in tegenstelling tot NTFS.
Journaling van NTFS heb je niet nodig op je stick, security meuk waarschijnlijk ook niet.

Mocht je echt met die 4GB max filesize zitten te kijken, dan kun je altijd nog lonken naar exFAT. Maar dan gaat wel je compatibility onderuit, nog meer dan met NTFS. Volgens mij wordt exFAT ondersteunt vanaf Windows XP SP2 of 3 and up. Zou je even na moeten kijken.
Thnx voor de reacties. Spliiten gaat helaas niet op voor een .iso. Tcoh blijf ik het vreemd vinden dat het gister wel werkte , gezien het theoretisch eigenlijk niet kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:44

Matis

Rubber Rocket

Twanjo schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:54:
Thnx voor de reacties. Spliiten gaat helaas niet op voor een .iso.
Die iso is toch gewoon een grote zip. Je kan hem toch opknippen in meerdere rarretjes en dan op de andere pc weer aan elkaar knopen :X
Tcoh blijf ik het vreemd vinden dat het gister wel werkte , gezien het theoretisch eigenlijk niet kan...
"In theorie zijn praktijk en theorie hetzelfde, in praktijk blijkt dit nooit zo te zijn!"

[ Voor 34% gewijzigd door Matis op 08-06-2009 18:58 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 12:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Twanjo schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:54:
[...]

Thnx voor de reacties. Spliiten gaat helaas niet op voor een .iso. Tcoh blijf ik het vreemd vinden dat het gister wel werkte , gezien het theoretisch eigenlijk niet kan...
Comprimeren en splitten in delen van bepaalde grootte werkt prima, WinRAR kan dat o.a. Als je hem dan nog self-extracting maakt heb je op de doelpc niet eens een archiveer programma nodig om het weer uit te pakken.
En verder is er nog een tool uit de oudheid genaamd HJSplit die dat voor je kan.

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 08-06-2009 21:08 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
op die usb stick gaan backups van mijn wii spellen, zodat ik ze vanaf usb kan opstarten, dus beter niet splitten.
Pagina: 1