Verwijderd

Topicstarter
Heb net een nieuw computer samengesteld

i7 920
asus rampage 2
corsair dom 1600mhz ddr3
antec 1000w
oude geforce7900gtx

Mijn probleem is dat na alles aangesloten te hebben, hij niet aangaat. De lampjes van de mobo branden allemaal wel, maar verder geeft ie geen kick. Geen fans die draaien, niks.Dit is wat ik tot dusver heb nagekeken:

24 pins zit goed, 8 pin cpu power zit goed.
Ram getest en werkt goed, tevens ook geprobeert met 1 stick te posten en verschillende slots maar zonder resultaat.
PSU gecheckt groen met zwart en hij doet het gewoon prima. Levert goed stroom (4x 12volt rails)
Vidkaart werkt goed, getest met oude comp. Ook geprobeert zonder kaart te posten, zonder succes
Ook de front panel connectors (power/hdd led etc) gecheckt en die zitten goed.
Alle usb/firewire/eSata connecters en al die ongein ontkoppelt.

Allemaal helaas zonder resultaat. Heb verder ook het Hangen en Opstartproblemen thread goed doorgelezen maar ben nu zo een beetje ten einde raad. |:(

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-05 12:49

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Uhmm...als je moederbord echt helemaal niets doet, maar de lampjes wel branden zou het kunnen zijn dat je CPU overleden is (of DOA)

Kan je eens kijken of die er goed in zit ? ik weet dat ik een keer een klein hoekje van een Athlon had afgestoten en toen was het ook klaar...gaat zo makkelijk...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 17:48
En als je nu eens de pinnen voor power aan elkaar verbind? Misschien is de schakelaar in je behuizing niet goed?

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:57:
En als je nu eens de pinnen voor power aan elkaar verbind? Misschien is de schakelaar in je behuizing niet goed?
Er zitten onboard schakelaars op de rampage 2, en daar doet ie ook niet mee. Wel werkt de lcd poster om bijv. de temp te checken en de voltages.

Ik ga nu de CPU ff checken of die goed zit.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:54:
Heb verder ook het Hangen en Opstartproblemen thread goed doorgelezen maar ben nu zo een beetje ten einde raad. |:(
In de Hangen en Opstartproblemen staan een serie zaken om uit te proberen. Kun je een voor een beschrijven wat je uitgeprobeerd hebt en wat het resultaat is? Want via die troubleshoot kun je onomstotelijk vast stellen wat nu het probleem is. Nu kan ik het begrijpen als je dat niet zelf kunt (zelf niet met die handleiding ernaast), maar voor het interpreteren van het probleem hebben we dan wel alle informatie nodig. Ook de informatie over wat wel en niet werkte uit de troubleshoot en wat de resultaten waren van iedere stap.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Fastex schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:57:
Uhmm...als je moederbord echt helemaal niets doet, maar de lampjes wel branden zou het kunnen zijn dat je CPU overleden is (of DOA)
Kans is klein.
Eerder mobo.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2009 16:09 ]

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:10

TFHfony

Professional Weirdo

En mocht je nog een reserve voeding hebben liggen: Wissel die eens om. Altijd de moeite waard om te proberen. Verder gewoon eens even alles loskoppelen (niet alleen SATA, etc, maar ook frontpaneel, etc..) en alleen met CPU, CPU Koeler en RAM proberen te posten. Als dat niet gaat: Jezelf zorgen gaan maken....

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb even een half uurtje lopen stoeien. Eerst de cpu eruitgehaald en die leek goed te zitten in z'n plekkie. verder geen gebogen pins of vuil tussen kunnen vinden dus dat is ok. Ook geen thermalpaste op plaatsen waar je het niet hebben wilt en ook geen brand/kortsluitngs plekken dus dat zit allemaal goed. Gecheckt op kapotte/lekkende condensators en niets gevonden.

Toen TFHfony's advies gevolgd. Eerst alles ontkoppelt op de ram en cpu + cooler na. Geen succes. Oude voeding van deze P4 erop gezet en boom! Hij post woot! Zal dan wel een kapotte 12volt rail in zitten. Heb voor de zekerheid de kabels gecheckt, en die zitten goed aan de connectors vast dus..het zou dan de lijn van de cpu moeten zijn geweest, sinds de mobo wel power kreeg.

Thx voor alle support tweakers! Ik ben echt blij nu ik weet waar het aan ligt

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:07:
Gecheckt op kapotte/lekkende condensators en niets gevonden.
Had je dat dan verwacht dan.
Toen TFHfony's advies gevolgd. Eerst alles ontkoppelt op de ram en cpu + cooler na. Geen succes. Oude voeding van deze P4 erop gezet en boom! Hij post woot! Zal dan wel een kapotte 12volt rail in zitten. Heb voor de zekerheid de kabels gecheckt, en die zitten goed aan de connectors vast dus..het zou dan de lijn van de cpu moeten zijn geweest, sinds de mobo wel power kreeg.

Thx voor alle support tweakers! Ik ben echt blij nu ik weet waar het aan ligt
Als je een nieuwe voeding neemt, neem dan een normale en geen overdreven 1kW voeding.
Voor je huidige PC is goede 400 Watt voeding ook meer dan genoeg. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar wie weet, ik was een beetje ten einde raad :/
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:11:
Als je een nieuwe voeding neemt, neem dan een normale en geen overdreven 1kW voeding.
Voor je huidige PC is goede 400 Watt voeding ook meer dan genoeg. ;)
En als ik 2 gtx 295 neem als vervaning voor mn oude kaart?

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:50
dude... geef t maar aan mij hoor, ik krijg wel een kick van zo'n computer ;)

(pentium 2's geven anno 2009 geen kick, kapotte computers geen kik).

I like my men like I like my coffee

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:17:
En als ik 2 gtx 295 neem als vervaning voor mn oude kaart?
Een goede 750 Watt voeding als je niet of een klein beetje gaat overklokken of een 850 Watt voeding als je van plan bent de CPU naar 4GHz te tillen en de videokaarten ook nog wat sneller moeten.

Vergeet trouwens niet dat quad SLi niet goed draait met veel spellen. ;)

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:10

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:07:

Ik stuur de rekening nog wel ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Pagina: 1