• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:26
Hee hallo,

Ik heb zojuist mijn oude HKC voeding vervangen voor een Zalman ZM 750 HP. Dit ivm mijn nieuwe MSI 275 GTX Twin Frozr.

Nu heb ik alles reeds aangesloten op mijn Asus M2N32 SLI DELUXE.

Voeding:

http://www.zalman.com/ENG/product/Product_Read.asp?idx=197

Moederbord:

http://www.legitreviews.com/article/386/1/

Voordat ik de stekker erin ga steken, twijfel ik toch nog, in beide handleidingen staat het niet duidelijk aangegeven :(

De 24 pins EATXPWR connector is aangesloten. Moet ik nu ook de 4 pins CPU power connector (ATX 12V) aansluiten?

Alvast bedankt voor de hulp.

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Ja.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ja, anders krijgt je CPU geen stroom en kan je niet opstarten :)

• roland kroes
ah,ok bedankt. _/-\o_

Beetje extra zekerheid is nooit weg :P

• roland kroes
Mmm, bijna alles goed.

Alleen van mijn tricool antec fans werkt het driestandenschakelaartje niet....

Vreemd,ik heb ze toch hetzelfde aangesloten als de oude voeding, direct op de voeding. Ze draaien wel, maar ik kan ze niet sneller zetten?

Iemand een idee?

• roland kroes
Never mind.

Ik heb besloten om de tricool fans aan te sluiten op het moederbord, dmv een verloopstukje molex naar 3-pin fan aansluiting. Kan ik ze tenminste uitlezen en aansturen met speedfan.

Verwijderd

roland kroes schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:42:
Never mind.

Ik heb besloten om de tricool fans aan te sluiten op het moederbord, dmv een verloopstukje molex naar 3-pin fan aansluiting. Kan ik ze tenminste uitlezen en aansturen met speedfan.
Nee dat kan niet omdat ze het 3de kabeltje missen namelijk de gele. Die stuurt de snelheid door dus kun je ze niet uitlezen.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

roland kroes schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:42:
Never mind.

Je kan ze dan hooguit regelen d.m.v. voltage-control (met Speedfan). Dus 0V is 0% en 12V is 100%. Hou er dan wel rekening mee dat de fans waarschijnlijk pas gaan draaien vanaf 4 à 5V. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• roland kroes
Aha, oi, dat wist ik nog niet.
Mmm, damn, moet ik toch nog even kijken hoe ik dat ga doen. Dus het enigste wat ik zou kunnen doen, is dan de Antec fans vervangen??

Bedankt voor de, belangrijke info!!!!
Pagina: 1