Afknijpgedrag Ziggo bij downloaden van nieuwsgroepen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addict
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 13:10

Addict

Het leven is een plak kaas.

Topicstarter
Ik heb een sterk vermoeden dat Ziggo de snelheiden van het downloaden van nieuwsgroepen knijpt.
Wanneer ik een test doe op speetest.net is de up/down stabiel, maar wanneer ik van nieuwsgroepen download is de snelheid zeer instabiel.

Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/5853/ziggodownloadsnelheid.jpg

Ik weet dat hier al eerder over is gesproken, en dat Ziggo dit ontkent, maar ik heb sterk het vermoeden dat er weldegelijk wordt geknepen.

Ik maak gebruik van Z3i (snelste abbo),
Downloadsnelheden heb ik getest op alle3 mijn computers, en overal hetzelfde.

Zijn er nog meer mensen met dit probleem?

Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Ook al met andere programma's geprobeerd? Ik heb Ai1 Extra en mijn download is heel stabiel met SABnzbd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 14:02
Als je toch via eweka download, waarom dan niet via de SSL reader ?
Dan word er waarschijnlijk niet geknepen :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
elke usenetprovider gebruik je - edit - Eweka even overheen gelezen, mijn excuses

Ziggo heeft onlangs aangegeven niet aan afknijpen te doen.
Zelf heb ik nog nooit ergens last van gehad
het kwam wel eens voor dat een verbinding tijdelijk lager was, maar nooit structureel.
En ik heb 4 jaar met Eweka gewerkt als provider.

momenteel hitnews - beiden een testaccount aan van 3 dagen op 30 Mbit ( misschien een optie )

ligt het probleem niet aan jouw eigen kant ?
sommige routers kunnen niet zo goed tegen continu verbindingen e.d

[ Voor 23% gewijzigd door FreshMaker op 08-06-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 09:58
waarom probeer je het niet via ssl?

--edit--
sorry was al geroepen 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Staatslot op 08-06-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb zelf AiE+ en gebruik ook Eweka, maar heb nooit last van het door jou beschreven probleem. Misschien gaat er toch iets niet helemaal goed op je eigen netwerk, aan je snelheid te zien zou je zo maar eens tegen de limiet van bijvoorbeeld je router aan kunnen zitten. Daarnaast is Speedtest nu niet de meeste betrouwbare methode om je internet te testen op afknijpen.

[ Voor 0% gewijzigd door EagleTitan op 08-06-2009 15:17 . Reden: I ipv Ì, US International toetsenbordindeling onthoudt ook alles ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadoupy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 14:14
ligt het probleem niet aan jouw eigen kant ?
sommige routers kunnen niet zo goed tegen continu verbindingen e.d
Idd. pc/laptop even rechtstreeks op modem aansluiten. Niet vergeten modem te resetten, anders krijg je geen ip en dan nog eens kijken of ie fluctueerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 22:20
- Supersnelle download snelheid tot 40 Mbit/s
Bron: Eweka

Dat betekent niet dat je ook continue die snelheid haalt. Laat je account eens verlopen en betaal daarna opnieuw met iDeal. Je krijgt dan binnen 30 minuten automatisch een nieuwe server toegewezen (meestal een rustigere).

Krijgen je pc's de bestanden wel snel genoeg weggeschreven? Zo niet, zorgt dit ook voor een dergelijke regelmatige dip.
Schakel eens Repair & Extract uit tijdens het downloaden. Dat kan ook al helpen.

Verspreid het downloaden over verschillende fysieke schijven. Ideale situatie:
Schijf 1 > Temp folder
Schijf 2 > Download folder
Schijf 3 > Extract folder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

nieuws: Ziggo ontkent afknijpen usenet-verkeer - update
Update 3/6 18:00: Johan Mulder, newsmaster bij Tweaknews, laat weten dat de eerder gegeven informatie vanuit de helpdesk - waarin wordt gesteld dat Ziggo het verkeer naar de usenetaanbieder zou afknijpen - onjuist is. Het dataverkeer met Ziggo-abonnees zou een normaal beeld vertonen. Mogelijk zijn de problemen zelfs te wijten aan een recente verbouwing aan het usenetplatform van Tweaknews.
Daarnaast, als er al geknepen wordt, dan is dat op piekuren en niet om 15:00 s'middags :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

JvS schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:42:
nieuws: Ziggo ontkent afknijpen usenet-verkeer - update

[...]

Daarnaast, als er al geknepen wordt, dan is dat op piekuren en niet om 15:00 s'middags :).
Bovendien lijkt het me sterk dat het knijpen zó dynamisch gebeurd dat je verbinding zó schommelt. Het afknijpen lijkt mij een constant proces..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

Ik had ook last van dit soort dipjes en bij mij had dit te maken met het feit dat Newsleecher het te druk had met .PAR2's lezen, repareren van een bestand en ondertussen het wegschrijven van de gedownloade bestanden. Newsleecher gaat dan automatisch de download queue pauzeren.

Mocht dit niet het geval zijn... Is dit probleem begonnen na de laatste snelheidsupgrade? Zo ja, kijk dan eens of je router dit wel aan kan en of je er geen brakke HUB oid tussen hebt zitten (network colisions).

Hier in ieder geval totaal geen problemen met het downloaden van usenet (Alles in één Extra), ook niet tijdens "spitsuren".

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
Heb zelf ook een externe news account en heb geen problemen ermee.
Heb het een keer gehad, router resetten en klaar; die vond het soms niet zo tof als er veel brokjes langs kwamen :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:11
Ik herken je grafiekje, zo loopt het bij mij ook wel eens met Z3i. Je moet ook niet kijken naar je pieksnelheden, maar naar je gemiddelde. Die van jou staat op 3,6MB = 28.8 Mbit. Je haalt je snelheid dus gewoon netjes.

edit: Bij mij geeft ie nu een nette horizontale grafiek. Maar dat is wel eens anders geweest, misschien heeft het te maken met de geplande snelheidsverhoging.

my 2 ct: Niet meer zeuren, behalve als je snelheid < 75% van je max is. ;)

Verder is speedtest helemaal niet zo betrouwbaar. Probeer dit eens:
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

[ Voor 47% gewijzigd door HenkEisDS op 08-06-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 21:35

M2M

medicijnman

zouden die pieken en dalen niet veroorzaakt kunnen worden door het constant opnieuw leggen van verbindingen tussen de server en de client, elke keer wanneer er weer een nieuw pakket binnengetrokken wordt? Als die verbinding zoeken een milliseconde of 50 kost, dan zul je inderdaad zo'n patroon waarnemen.

Zou je misschien ook even de nieuwsservers van ziggo kunnen testen? Die zitten wat dichterbij en zouden dan niet zo'n patroon weergeven. Eventueel zou je bij een goede vriend met een snelle glasvezelverbinding een FTP servertje kunnen beginnen, die zetten op de nieuwsgroepenpoort en kijken of ze een datastroom blokkeren (er vanuit gaande dat ze enkel op poortnummer een blokkade instellen...)

edit: is je gemiddelde snelheid wel het maximum van je verbinding? (en test het ook eens even met een andere downloadsnelheid monitor, bijvoorbeeld bandwidth monitor pro)

[ Voor 11% gewijzigd door M2M op 08-06-2009 16:15 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addict
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 13:10

Addict

Het leven is een plak kaas.

Topicstarter
Ik lees SSL, ik zal even zoeken hoe ik dat doe, of kan iemand mij vertellen hoe dat moet :)

Edit: Zelf even gegoogled, fixed :D

Bedankt voor de reacties.

[ Voor 27% gewijzigd door Addict op 08-06-2009 17:10 ]

Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Tabje manager
Nieuwe server aanmaken (of huidige wijzigen)

Nieuwe server adres = sslreader.eweka.nl
Encrypted Server Connection (SSL)

Username en password hetzelfde.

"Met bedankt voor de reacties" en "fixed" neem ik aan dat het probleem is opgeslost?

[ Voor 20% gewijzigd door Mick1990 op 08-06-2009 17:13 ]

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op basis van één newsreader bij één USP constateren dat je ISP aan traffic shaping doet is wel *erg* kort door de bocht.

Paar tips:
- XSNews heeft gratis proefabonnemensen. Neem eens zo'n proefabo en vergelijk wat je daarmee haalt met Eweka. Verschil? Dat ligt iig niet aan Ziggo :z
- zoals al geroepen presteren verschillende newsreaders vaak verschillend. Pak een andere om te vergelijken. HellaNZB onder Linux is erg lichtgewicht, dus ideaal om mee te testen, maar willekeurig welke onder Windows (zelfs GrabIt) is goed om een sanity check te doen.
- in geval TS niet van toepassing, maar check als je slechte NNTP performance hebt ook even HTTP dmv een speedtest (.net, niet .nl!). Als dat ook slecht is heb je gewoon een algeheel probleem.

Pas als een andere newsreader en een andere USP precies hetzelfde gedrag vertonen, en als je HTTP continu goed is, is het aannemelijk dat er geval is van shaping. Pas trouwens op met SSL als je dat nog niet zeker weet - SSL heeft namelijk meer overhead, dus als er geen sprake is van shaping (of shaping op basis van server IP en niet type pakket) vertraag je alleen maar je verbinding ermee :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mick1990 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:12:
Tabje manager
Nieuwe server aanmaken (of huidige wijzigen)

Nieuwe server adres = sslreader.eweka.nl
Encrypted Server Connection (SSL)

Username en password hetzelfde.

"Met bedankt voor de reacties" en "fixed" neem ik aan dat het probleem is opgeslost?
Vergeet niet dat de SSL connectie bij Eweka op een andere poort draaid, welke poort dat is weet ik niet, in de 500 range iig. Zie trouwens ook de FP: nieuws: Ziggo ontkent afknijpen usenet-verkeer - update

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 08-06-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

GJtje schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:33:
[...]
Vergeet niet dat de SSL connectie bij Eweka op een andere poort draaid, welke poort dat is weet ik niet, in de 500 range iig. Zie trouwens ook de FP: nieuws: Ziggo ontkent afknijpen usenet-verkeer - update
Nee hoor.. SSL draait gewoon op de standaard poort 563 hoor... Tevens staat poort 443 open dus die kan je ook proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ziggo 50mbit internet, en sinds de upgrade naar 50mbit krijg ik mijn usenet download niet hoger dan 3,5 - 4 mb/s.
Ik heb toen een account geleend van een collega van mij om te testen hoe snel dat gaat,
het was van XSnews Unlimited + SSL en ik haal toen gewoon de volle 50mbit.

Ik heb gister ze opnieuw gebeld en direct gevraagd of ze aan traffic shaping doen, of een andere manier van het afknijpen van de usenet protocol. en ik werd doorverwezen naar deze site.
http://www.ziggo.nl/produ...ra-diensten/nieuwsservice
Ik noem dit ook traffic shaping maar dan geven ze het een andere naam zodat ze niet aan traffic shaping doen.
Ik kan me nog een woordvoerder van ziggo herinneren die wat anders zei.
Ziggo-woordvoerder Gradus Vos ontkent tegenover Tweakers.net dat de kabelaanbieder op zijn backbone p2p- of usenet-verkeer bewust zou afknijpen, iets wat concurrent UPC onlangs toegaf wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:31:
Ik heb ziggo 50mbit internet, en sinds de upgrade naar 50mbit krijg ik mijn usenet download niet hoger dan 3,5 - 4 mb/s.
Ik heb toen een account geleend van een collega van mij om te testen hoe snel dat gaat,
het was van XSnews Unlimited + SSL en ik haal toen gewoon de volle 50mbit.

Ik heb gister ze opnieuw gebeld en direct gevraagd of ze aan traffic shaping doen, of een andere manier van het afknijpen van de usenet protocol. en ik werd doorverwezen naar deze site.
http://www.ziggo.nl/produ...ra-diensten/nieuwsservice
Ik noem dit ook traffic shaping maar dan geven ze het een andere naam zodat ze niet aan traffic shaping doen.
Ik kan me nog een woordvoerder van ziggo herinneren die wat anders zei.

[...]
De link verwijst naar informatie over Ziggo's eigen GRATIS nieuwsserver. Als je een payserver hebt is dat hele verhaal niet van toepassing. Ik haal met mijn 50mbit/5mbit abbo bij XS News gewoon 4,5mb/sec wat ik vrij netjes vind. Theoretisch zou ik 5.8mb/sec kunnen halen maar er is natuurlijk ook overhead. Met Ziggo's eigen nieuwsserver haal ik zo'n 2,5mb/sec. Aangezien het gratis is vind ik dat prima. Ik ben al een paar dagen aan het benchmarken en vooralsnog is mijn verbinding zeer stabiel.

Ik heb dus niet de indruk dat Ziggo usenetverkeer afknijpt (als ze het doen i.i.g. uiterst conservatief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flubke01250
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09-2021
Ik heb ook wel degelijk deze problemen ..
Vandaag begonnen met 17,8 Mbit (Alles-in-1 pakket).
Vervolgens na een aantal uur zit de snelheid op amper 10 Mbit.
Nu net weer gekeken, en nu op nog geen 4 Mbit. (ook op www.speedtest.net)
Ik gebruik nu niet de Ziggo servers, maar externe usenet server (Hitnews).

Dus na langere periode van downloaden wordt de snelheid telkens minder !!!

Update. Nu ik een tijdje nix download en nogmaals de speedtest.net test doe, klimt de snelheid weer langzaam naar >6Mbit ...

rarara ?? iemand een idee ??

Router resetten / modem resetten maakt niets uit !!!

Als iemand een idee heeft, hoor ik het graag, maar lijkt erop dat Ziggo toch iets met "grootverbruikers" doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 21:35

M2M

medicijnman

flubke01250 schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:18:

Update. Nu ik een tijdje nix download en nogmaals de speedtest.net test doe, klimt de snelheid weer langzaam naar >6Mbit ...

Als iemand een idee heeft, hoor ik het graag, maar lijkt erop dat Ziggo toch iets met "grootverbruikers" doet.
hang je pc een rechtstreeks aan het modem. Kan best zijn dat je router de snelheid gewoon niet aan kan.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 15:20

Het is zondag en slecht weer.Wat denk je dat mensen gaan doen?niet in de kerk hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:00

Hier in tilburg ligt het iig aan Ziggo zelf.

Ik en een aantal andere hebben al het gehele weekend problemen met onze verbinding.

Download ligt rond de 2.5Mbit/s en upload zit op 3.6Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
https://www.ziggo.nl/#pro...ra-diensten/nieuwsservice

waar staat op deze site de adress van ziggo nieuwsserver? of ben ik gewoon blind :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Ligt aan Eweka. Probeer een andere premium usenet provider. Ik had hetzelfde en heb Astraweb genomen. En hoppa, 5800kb/s.

Ziggo Zuid-Limburg.

[ Voor 8% gewijzigd door AvanCade op 06-12-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

Ben op dit moment zelf e.e.a aan het downloaden via Astraweb: 5,7mbyte/sec. Dus volle bak. Waarschijnlijk kan Eweka het gewoon weer eens niet aan.
Ziggo zelf kan het prima aan op dit moment en doet niet aan trafficshaping...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de retentie na, ben ik zeer tevreden met de nieuwsgroepen van Ziggo.
Ik haal de volledige snelheid van mijn abonnement All-in-one Plus.
Waarom meer betalen voor een pay-server?
Van afknijpen is dus geen sprake.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Klein beejte off-topic mss..

Met Eweka zit ik afhankelijk van het tijdstip rond de 3.6,mb/s to 5.3mb/s.
(ik heb 50/5 Alles-in-1)

En nu het offtopic gedeelte.

Als ik gecombineerd download dwz met eweka en Ziggo usenetservers dan haal ik ruim 8mb/s 8)

Dit is gemeten op een PC met Newsleecher, maar wel over de laatste weken iedere keer hetzelfde. Voor de upgrade naar 50/5 kreeg ik altijd stabiel 2.33mb/s

[ Voor 11% gewijzigd door Koriel op 07-12-2009 13:05 . Reden: tiepo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Over die Ziggo news servers. Ik krijg het niet voor elkaar om via Newsleecher daar iets te downloaden.

Server (news.ziggo.nl) lijkt in orde alleen lukt het me niet om te authenticaten. Ik neem aan dat username en password die van je hoofdaccount bij Ziggo zijn ?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:42
redfoxert schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:11:
Over die Ziggo news servers. Ik krijg het niet voor elkaar om via Newsleecher daar iets te downloaden.

Server (news.ziggo.nl) lijkt in orde alleen lukt het me niet om te authenticaten. Ik neem aan dat username en password die van je hoofdaccount bij Ziggo zijn ?
news.ziggo.nl werkt ook bij mij niet ik moet news.quicknet.nl gebruiken (multikabel gebied)

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
news.ziggo.nl werkt niet
news.home.nl werkt ook niet

Newsleecher geeft het volgende aan : 482 Authentication Rejected

Zijn er nog andere settings waar ik op moet letten? Serverpoort is gewoon 119.

Fixed, password voor email (gekoppeld aan usenet toegang) week af van mijn inlog password. raarrrrrrr

Maar nu werkt het in ieder geval :D

https://discord.com/invite/tweakers

Pagina: 1