Hallo allemaal,
Ik heb zojuist een Asrock 4Core1600-GLAN/M gehaald waar een Pentium D 915 opgeprikt zit.
Het probleem is dat wanneer ik de pc aanzet, deze helemaal niks doet. Ik hoor ook geen piepjes als de CPU en het ram erin zitten.
De volgende dingen heb ik geprobeerd:
- Alleen het toetsenbord en beeldscherm aangesloten. Verder zit er alleen ram en een CPU in het moederbord. > PC POST niet.
- 3 Verschillende rammodules geprobeerd van verschillende snelheden: 800MHz MDT 512MB, 533MHz 1GB Kingston, 800MHz 1GB OCZ. > PC POST niet.
- Andere voeding eraan gehangen. Eerst had ik een Zalman 460W en daarna een AOpen 300W. > PC POST niet.
- Verschillende ramsloten geprobeerd. > PC POST niet.
- Moederbordbatterij er een minuut uitgehaald. > PC POST niet.
- PCI-videokaart erin gezet met daarop m'n monitor. > PC POST niet.
Uiteraard is de 4pins 12V ook aangesloten naast de 24pins kabel.
Een uur geleden werkte de CPU nog, dus het lijkt mij niet dat deze kapot is.
Als ik het ram eruit haal, dan krijg ik 3 lange piepen te horen. (Moederbord lijkt dus niet dood?)
Zou iemand mij kunnen helpen? Ik heb geen idee waar ik het probleem meer kan zoeken.
Alvast bedankt.
Ik heb zojuist een Asrock 4Core1600-GLAN/M gehaald waar een Pentium D 915 opgeprikt zit.
Het probleem is dat wanneer ik de pc aanzet, deze helemaal niks doet. Ik hoor ook geen piepjes als de CPU en het ram erin zitten.
De volgende dingen heb ik geprobeerd:
- Alleen het toetsenbord en beeldscherm aangesloten. Verder zit er alleen ram en een CPU in het moederbord. > PC POST niet.
- 3 Verschillende rammodules geprobeerd van verschillende snelheden: 800MHz MDT 512MB, 533MHz 1GB Kingston, 800MHz 1GB OCZ. > PC POST niet.
- Andere voeding eraan gehangen. Eerst had ik een Zalman 460W en daarna een AOpen 300W. > PC POST niet.
- Verschillende ramsloten geprobeerd. > PC POST niet.
- Moederbordbatterij er een minuut uitgehaald. > PC POST niet.
- PCI-videokaart erin gezet met daarop m'n monitor. > PC POST niet.
Uiteraard is de 4pins 12V ook aangesloten naast de 24pins kabel.
Een uur geleden werkte de CPU nog, dus het lijkt mij niet dat deze kapot is.
Als ik het ram eruit haal, dan krijg ik 3 lange piepen te horen. (Moederbord lijkt dus niet dood?)
Zou iemand mij kunnen helpen? Ik heb geen idee waar ik het probleem meer kan zoeken.
Alvast bedankt.