Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies nodig betreft investering in auto

Pagina: 1
Acties:

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:14

Praetextatus

the dutch_paki

Topicstarter
Ik zit met de volgende issue:

Ik woon in Den haag, werk in Hoofddorp (fulltime) en studeer in Amsterdam. Mijn aanstaande woont daar (voorlopig) ook nog. Ook wordt mijn auto regelmatig geleend door mijn broertje of zusje die dan naar Amsterdam of Rotterdam gaan (familie/vrienden bezoek of studie)

Dus ik rijd nu al ruim een jaar ruim!!! 2000 km in de maand in een benzine auto. Nu zou dat geen probleem zijn als ik 4-5 k in de maand zou verdienen maar dat valt dus tegen als ik naar mijn situatie kijk :p

-Van mijn werkgever krijg ik 137 eur maximaal vergoed.
-Ik betaal mijn HBO studie zelf
-Ik rijd in een opel vectra B sport met 1.8 motor. (niet echt zuinig :p)
-Al met al ben ik woon werk verkeer en overige tripjes zo n kleine 350-400 euro per maand kwijt aan benzine
:(

Nu heb ik al wat onkosten gemaakt laatste paar maanden maar omdat een diesel uiteindelijk toch efficienter is moet ik nu toch iets andes afschaffen. Er zijn ook wat onkosten die ik anders binnen nu en een maand moet maken ter waarde van zo n 600 euro.

Nu is de situatie helaas zo dat ik niet al teveel cash heb liggen op de bank (helaas uitgeleend aan iemand in een meer penibele situatie en eigen schulden die ik moest aflossen (ben er eindelijke van af, behalve stufi :p voeger wat mismanagment gedaan helaas :p)

Ik kan zo n 1000 euro cash missen. Ik overweeg nu om mijn auto in te ruilen en gedeeltelijk te financieren en een auto te kopen voor zo n 6-7-8000 euro. Ik probeerde eigenlijk de financiering te vermijden omdat ik hopelijk over 2 jaar een huis wil kopen.
Maar ik heb ook een BKR registratie die gelukkig ook afloopt in september (wat verkeerde keuzes gemaakt in mijn vroegere studententijd ;) )