• SheepSayMeh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11-2025
Hoi!

Een paar dagen geleden was ik aan het knoeien aan mij computer, toen ik klaar was en ik hem weer wilde opstarten gaf hij geen krimp... De computer gaat gewoon niet aan. Geen draaiende fans, lichtjes of biepjes, niets. Ondertussen heb ik al verschillende dingen geprobeerd die te vinden waren op GoT, doorlussen van de groene naar naar zwarte draad van de ATX, andere voeding gebruikt, alle kabels losgetrokken en het mobo uit de kast verwijderd en probeert hem op deze manier aan het werken te krijgen. Maar ondertussen gaat hij nog niet aan. 8)7 aan het geheugen ligt het niet want ik heb ze getest in een ander pc en daar draaide het allemaal prima, de grafische kaart draaide in dezelfde pc in veilige modus ook, maar in normale modus niet, maar ik denk dat komt doordat de mobo van de testpc geen 12v ATX connector heeft, terwijl die van mij die wel heeft. Ik heb het moederbord ook gechecked op kapotte condensatoren, maar kon niks vinden wat daarop leek

Het systeem bestaat uit
gigabyte GA-8IPE1000 mobo
p4 2.8ghz cpu
2gb geil DDR3200 geheugen
een XFX 7900gs grafische kaart
naamloos merk voeding met 400 watt vermogen, maar ik ben er wel achtergekomen dat je het aantal watts niet zo serieus moet nemen bij naamloze merken.

Ik had al wel eerder problemen met de computer, soms als ik de computer aandeed viel hij na een seconden of 2 weer uit, maar als hij eenmaal opgestart was draaide hij nog als een zonnetje, afgezien van de herrie die de koeler maakte, maar daar had ik altijd al last van.
Ik vind het nogal deprimerend dat de computer geen enkel sein geeft van dat er iets mis is. Dan had ik nog liever gehad dat het mobo met een grote klap en veel rook was doorgebrand. :(
dus... wat denken jullie, mobo dood of is het het nog op te losssen?

• karsw84
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-11-2022
Heb je de voeding van de andere pc al geprobeerd, als deze wel werkt dat weet je zeker dat het aan de voeding ligt.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:15
Je hebt al redelijk wat geprobeerd, het kan inderdaad dat je moederbord overleden is (bijv. door statische electriciteit). Loop Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nog even door of je geen opties gemist hebt, en probeer zoveel mogelijk onderdelen in een andere pc te testen.

Verder 400 W naamloze voeding.. dat is vragen om problemen. Geen A-merk voeding om mee te testen?

Succes ;)

Specs

• Hoeloeloe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 22:30
Als twee voedingen niet reageren zodra je de zwarte en groene draad met elkaar verbind begin ik met toch af te vragen of er wel spanning op je stekkerdoos staat (ik neem aan dat de stekker er wel in zit :P )

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-05 10:54
ik zie nergens dat je eens een andere voeding hebt gebruikt op dezelfde configuratie?

Het lijkt mij toch iets met de voeding te maken :X

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 15:05

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Hier ook al naar gekeken? Misschien dat je hier een foutje bij hebt gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com.au/img/data/articles/2004/1215/11-fp_power_led.jpg

• SheepSayMeh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11-2025
toevallig zit mijn oude voeding in de computer waarmee ik deze topic gemaakt heb, en tot dusver geen problemen, ik heb mijn eigen computer ook getest met 2 verschillende voedingen + mijn oude voeding, waarvan er nu 1 dood blijkt te zijn, en daarbij werkte de computer ook niet. De test met het doorlussen van de groene naar de zwarte draad deed ik eerst fout, ik heb het net even nog een keer geprobeerd, en de voeding die op het moment in mijn computer zit reageert wel. is dus ook weer niks mis mee.
En ja, er zit spanning op de stekkerdoos :P
En splinter cell, hoe graag ik ook zou willen dat het aan zoiets simpels ligt, ik had het al geprobeerd... jammer.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
de grafische kaart draaide in dezelfde pc in veilige modus ook, maar in normale modus niet, maar ik denk dat komt doordat de mobo van de testpc geen 12v ATX connector heeft, terwijl die van mij die wel heeft.
Ik denk dat het niet daaraan ligt, de 12v ATX connector (4pins) heeft niets met de GPU te maken.
Maar ik denk dat de GPU wel werkt.

Verder is het testen en elimineren: zonder geheugen, met geheugen, geen of wel een CPU, met fan of zonder fans, andere grafische kaart, zelfs CD-ROM drives kunnen de oorzaak zijn.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-05 12:49

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Heb je al gelet op bolle elco's?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
kruigt je mobo stroom branden er groene lampjes het kan zijn dat je mobo overleden is

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Pagina: 1