Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[outlook] Exchange server voor outlook autiomatisch wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
We zijn hier bezig met een migratie en de nieuwe exchange servers heten anders dan de oude.
Die naam moet aanpast worden binnen outlook, nu weet ik dat dat handmatig kan, maar dit moet geautomatiseerd gaan gebeuren...

Ik heb de waarde in het register aangpast (server naam), dit werkt zolang outlook gestart is...

Maar als ik het de aanpassing in het inlogscript verwerk, dan is outlook nog niet gestart... Start ik dan Outlook, dan gaat hij de instellingen laden, maar pakt hij de oude server...

Ik denk doordat dat destijds ingebakken zat in de MSI waarmee Office is geinstalleerd... Dan pakt ie dus op een of andere manier iedere keer de user setting die in de MSI verwerkt waren.

Ik wil dus dat hij automatisch op iedere computer naar de nieuwe exchange server gaat verwijzen.
Weet iemand hoe?

Youtube: DashcamNL

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je vraag gaat over het (voor)configureren van Outlook als mailclient, daarom gaat je topic verhuizen naar Officesuites en -software .

daarnaast mist er een boel aan nuttige info in je startpost, op z'n minst kun je de versie van Office en Exchange noemen - al was [google=Outlook configuration script] ook al een goede aanzet geweest om het één en ander te kunnen vinden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
alt-92 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:00:
Je vraag gaat over het (voor)configureren van Outlook als mailclient, daarom gaat je topic verhuizen naar Officesuites en -software .

daarnaast mist er een boel aan nuttige info in je startpost, op z'n minst kun je de versie van Office en Exchange noemen - al was [google=Outlook configuration script] ook al een goede aanzet geweest om het één en ander te kunnen vinden.
Ik heb gezocht op "outlook exchange server automatisch aanpassen"

Het gaat om exchange 2007 en Outlook 2003.

Maar ik vroeg me gewoon af hoe anderen dat doen...

Maar goed zo'n VB script hebben we in het opstartscript verwerkt. Dit werkt zodra Outlook is opgestart, maar als dit niet het geval is, dan past hij de gegevens ook niet aan. En start hij later op onder de oude server.

Youtube: DashcamNL