Bedankt voor jullie reactie's, zitten goede argumenten en punten van kritiek tussen, daar kan en wil ik zeker wat mee gaan doen de volgende keer

Gutteguttegut schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:51:
Grappig, ik loop al tijden met dit idee rond maar nog niet aan toe gekomen.
Foto 1 is erg mooi maar het lijkt een beetje uit het midden.
Foto 4 en 7 zou ik liever iets ruimer zien (minder croppen?)
Persoonlijk vind ik foto 8 het meest sfeervol.
Verder een leuke serie.
* Gutteguttegut staat elke dag op dit station te wachten...
Nummer 1 lijkt nu je het zegt inderdaad wel iets uit het midden. Nummer 4 en 7 zijn niet zo gek veel ruimer gekaderd.
Grappig dat je 8 sfeervol vind en een ander mist weer iets in die foto.
Rave17 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:06:
Ik vind foto 5 wel wat hebben, iets van tegenstrijdigheid. De rechterhelft geeft duidelijk een stoomlocomotief aan, terwijl de linkerhelft laat zien dat we in een werkplaats staan en het eigenlijk geen volledige stoomlocomotief is
En ik mis een mooie foto van Bello trouwens

Bello was helaas de grote afwezige op station Hoorn afgelopen zondag

Spruit 11 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:49:
Ik vind het bij foto 7 jammer dat de mensen er niet helemaal op staan. Nu lijkt het alsof de foto te hoog is genomen. Wel een goede gedachte die achter deze foto zit. Ook vraag ik me af wat het nut van een beperkte scherptediepte hier is.
Bij foto 2 vind ik dat de foto teveel van de voorkant is genomen waardoor je niet zoveel van de zijkant ziet.
Bij foto 4 was het misschien beter geweest als de foto er recht op was genomen, dus geen hoek.
Zoals ik al zei was nummer 7 niet veel ruimer. Er stond nog een half meisje op die ik er gewoon af moest croppen, dit was in mijn ogen de beste compositie die ik kon overhouden. Het was wel zou dat ik helemaal van de andere kant van het terrein moest komen rennen. Had net genoeg tijd om een compositie te bedenken maar verder mijn camera niet kunnen instellen, een paar seconden later was het hele perron weer leeg.
Voor foto 2 en 4 geld eigenlijk hetzelfde. Als je foto 2 bekijkt dan sta ik daar links al helemaal klem tegen een andere locomotief aan. Er was dus gewoon niet genoeg ruimte of mijn 18mm was niet toereikend

Bij 4 wilde ik echt die 2 wielen erop hebben, bij een recht shot was er maar 1 opgekomen.
expression schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:06:
5 is absoluut mijn favoriet! leuk gedaan, en erg mooi uitgekomen speigeling!
8 vind ik leuk geprobeerd, maar mist of in de nabewerking wat kracht of hij is gewoon net wat te rommelig, een lager standpunt had hier kunnen helpen?
7 heel leuk gekaderd! had ook iets meer contrast/kleur/aandacht mogen krijgen in de nabewerking
10 flitsen?
al met al leuke foto's maar nog niet echt genoeg als serie, mede door het (ontbreken) van nabewerking, en misschien het net iets te hoge snapshot gehalte? ik mis nog een overzichtsfoto!
Nummer 5 ga ik ook steeds meer waarderen naarmate ik hem vaker zie, bedankt voor het compliment.
Bij nummer 8 heb je denk ik gelijk dat een lager standpunt een stuk sterker was geweest.
Kan je misschien aangeven wat je mist in de nabewerking? Er zit namelijk best veel werk in en ze zijn zo echt niet uit de camera komen rollen.
Je zal het zo vast niet bedoelen maar snapshot gehalte komt wel verkeerd op mij over. Elke foto is over nagedacht en oplossingen gezocht voor de beperkingen in de omgeving. Een overzichtsfoto had er inderdaad tussen moeten zitten...