Toon posts:

[9500GT] BSODs is de nieuwe kaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik games speel krijg ik na een tijdje een blauw scherm en dan sluit de pc zich af en start het weer opnieuw op. Op het blauwe scherm komt heel veel witte tekst te staan, maar dat gaat zo snel weer weg dat ik het niet kan lezen. Als de pc dan weer is opgestart krijg ik de melding de pc is hersteld van een ernstige fout. Soms gebeurt nadat ik een spel 5 minuten speel en soms pas na 2,5 uur. Soms zelfs helemaal niet. Ik heb onlangs een nieuwe videokaart gekocht(9500gt) omdat mijn oude (8500gt 512mb) kapot was gegaan. Bij de zaak waar ik deze heb gekocht zeiden ze dat de nieuwe kaart geen problemen zou opleveren. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? En wat ik er aan kan doen.

Bij de oude videokaart had ik geen problemen. Totdat hij kapot ging natuurlijk.(kapotte vga poort).

Ook heb ik memtest gedaan(9 uur lang laten lopen) en geen errors gevonden. Dit is de minidump file: http://rapidshare.com/files/23882833...09-01.dmp.html

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/8yw593.jpg

MVG,

Mats

Deze melding is bijgevoegd bij de foutmelding
C:\DOCUME~1\GEBRUI~1\LOCALS~1\Temp\WER87af.dir00\M ini052609-01.dmp
C:\DOCUME~1\GEBRUI~1\LOCALS~1\Temp\WER87af.dir00\s ysdata.xml

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:42
Misschien een stomme vraag, maar heb je je drivers verwijdert, en de aller nieuwste geïnstalleerd?

Zucht...

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 09:16
Heb je de meest recente drivers van je videokaart geinstalleerd? Als dat het geval is zou ik denken dat de videokaart misschien niet helemaal goed werkt.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd, ook eerst de oude verwijderd. Maar als ik dan opnieuw opstart installleert windows automatisch al weer de driver. Is dit ook te annuleren. Verder heb ik onderstaande stappen proberen door te nemen, maar doordat windows de driver automatisch installeert kan ik stap 4 niet doen. De auto-install is namelijk niet te annuleren.

THE FIX

1 Install Driver Cleaner Professional.(It is not longer free. But its free version is still lurking around the web. Probably here)

2 Uninstall your current nvidia drivers.

3Reboot windows in safe mode. (Show me how)

4After rebooting, windows will auto-detect the graphics card and try to install drivers for it. Just cancel it.

5Run Driver Cleaner Pro and under ‘Cleaning Selection’ menu select ‘nVidia’.
Hit ‘Start’.(This would delete the driver files and registry entries.)

6 Reboot Windows in safe mode.

7 Install the latest nvidia drivers.(Get me there) [84.21 drivers works best in most cases]

8 Boot windows normally.

Ik installeer dan natuurlijk de nieuwste driver ipv de driver in de tekst.

@ rupie het is een nieuwe kaart, de computerzaak heeft hem zelf geinstalleerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2009 13:51 ]

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:42
Dan zou ik teruggaan naar die computerzaak, aangezien het dus hun fout is.
Zij hebben hem dus op een of andere manier niet goed geïnstalleerd!

Zucht...

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-05 22:06
Kan je bestaande voeding je nieuwe grafische kaart wel aan? (maw heeft het genoeg vermogen)

• DaSaN
  • Laatst online: 02-09-2025
google is je vriend:

0x000000BE: ATTEMPTED_WRITE_TO_READONLY_MEMORY

A driver attempted to write to read-only memory. Commonly occurs after installing a faulty device driver, system service, or firmware. If a driver file is named in the error message, try to correct the problem by disabling, removing, or rolling back the driver.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik dan voorkomen dan windows die driver niet automatisch installeerd? Want als ik dat weet kan ik dat stappen plan volgen. Misschien is dat de oplossing?

@sokolum, ik ga uit van wel. Waar kan ik dit vinden?

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:25
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:46:
hoe kan ik dan voorkomen dan windows die driver niet automatisch installeerd? Want als ik dat weet kan ik dat stappen plan volgen. Misschien is dat de oplossing?

@sokolum, ik ga uit van wel. Waar kan ik dit vinden?
Tijdens opstarten F8 ingedrukt houden.
Opstarten in safe mode met alleen vga.
Dan zoekt hij niet naar de drivers.

[ Voor 4% gewijzigd door SpiriTNL op 08-06-2009 14:49 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:54

BCC

Of je chipset / PCI-x slot is niet helemaal lekker meer.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:46:
Veilige modus opstarten?

Edit: Spuit 12 SpiritNL was me weer voor :P

[ Voor 7% gewijzigd door Neodymium op 08-06-2009 14:50 ]

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Verwijderd

Topicstarter
Als het slot niet meer goed was, hadden die mensen van de pc-winkel ook wel gezien.

Ik ga het straks even proberen in VGA mode. Nu leren voor toetsweek.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Wat is de temperatuur van je VGA-kaart ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dat meten?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Nvidia nTune, CPU-ID HWMonitor, SpeedFan, OCCT, ...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 16:58

Patjeee

Ik woon in Boston MA

speedfan , rivatuner etc. :)

offtopic:
oops zie boven

[ Voor 11% gewijzigd door Patjeee op 08-06-2009 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hieronder mijn temp. GPU is toch videokaart? Op het moment van meten draaide er enkel msn.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/rwkojn.png

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2009 16:38 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:54

BCC

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:53:
Als het slot niet meer goed was, hadden die mensen van de pc-winkel ook wel gezien.
Knappe jongen die een printbreuk ziet in een moederbord. Maar je moet gewoon langzaam aan zaken gaan elemineren. Begin met makkelijke zaken: nieuwe chipset en videokaart drivers, verse windows installatie/linux live CD. Als dat niet werkt moet je meer hardware gaan proberen te vervangen: Voeding, andere video kaart of moederbord.

[ Voor 6% gewijzigd door BCC op 08-06-2009 16:54 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:27
Probeer eens Omega Drivers: http://www.omegadrivers.net/nvidia.php

Heeft mij ook geholpen bij dit probleem. nv4_disp is een deel van de nVidia driver, en deze staat er om bekend dat 'ie buggy is :P

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05 23:32
Op guru3d.com vind je meerdere verwijder software, dit is zeer belangrijk.

Dan kun je op dezelfde site meerdere versie's van drivers proberen, ja ook oude versie's proberen, en ook steeds verwijderen/ en cleanen.

• Rupie
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:51:
@ rupie het is een nieuwe kaart, de computerzaak heeft hem zelf geinstalleerd.
ook een nieuwe kaart kan stuk zijn hoor ;) maar goed, het lijkt meer een driver probleem te zijn

[ Voor 10% gewijzigd door Rupie op 08-06-2009 17:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zijn de omega drivers te gebruiken zonder problemen. Want in dat geval ga ik die eens gebruiken.

Op internet zijn mensen niet zo positief over die drivers.

Iemand enig idee?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2009 19:40 ]

Verwijderd

Heb je geen hardeschijf over om daar even een testinstallatie op uit te voeren?
Als die werkt weet je in ieder geval dat het niet aan de hardware ligt.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 16:03

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:53:

Ik ga het straks even proberen in VGA mode. Nu leren voor toetsweek.
Heb je de VGA modus nu al geprobeerd, ik lees dat nergens terug.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Noxious
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:26:
Zijn de omega drivers te gebruiken zonder problemen. Want in dat geval ga ik die eens gebruiken.

Op internet zijn mensen niet zo positief over die drivers.

Iemand enig idee?
Ik heb er nooit problemen mee gehad :9 je moet alleen de instructies goed opvolgen en nieuwere bestanden toch overschrijven.
Je kan 'm altijd prima uninstallen natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga nu de vga modus proberen

EDIT: Ik heb de Vga modus geprobeerd. Daarna meteen een spel geprobeerd dat er het snelst uitviel voor de vga modus(nba2k9). Het spiel sloot zich nog steeds zonder enkele reden af. Alleen bleef de pc nu wel aan. Beetje vaag vond ik dit.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 21:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een ander spel geprobeerd (the Godfather 2). Die liep niet vast, maar na 5 minuten werden alle kleuren vaag en was alles lichtgroen en donderblauw. Je kon dus niets meer van het spel zien. Dit maakte het doorspelen onmogelijk. Het die vage kleuren horen natuurlijk ook niet. Dat van de Vga modus heb ik hier voor gedaan met de stappen die in een van de eerste post staan, maar het is niet gelukt. Omega drivers proberen?

• Rupie
ik vraag me nog altijd af of die kaart wel goed is, als ik jou was zou ik er eens mee terug gaan naar de zaak waar die vandaan komt.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal dat binnenkort maar even doen, kan ik eerst nog de omega drivers proberen. Als die het ook niet doen ligt het waarschijnlijk aan de kaart.

• Noxious
En, daar al positieve resultaten mee? :9

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet geprobeerd. Als ik die installeer moet ik dan eerst de oude drivers weer verwijderen. En komen er verder nog bijzonderheden bij kijken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Titelfix:

BSOD -> [9500GT] BSODs is de nieuwe kaart kapot?

Oslik blyat! Oslik!

• Noxious
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:02:
Nog niet geprobeerd. Als ik die installeer moet ik dan eerst de oude drivers weer verwijderen. En komen er verder nog bijzonderheden bij kijken.
Niks bijzonders verder, dus gewoon de 'nieuwe' OmegaDrivers downloaden, de oude uninstallen, de nieuwe installeren en als 'ie vraagt of 'ie een al bestaande nieuwere file moet replacen, dat altijd doen ;)
OmegaDrivers gebruiken vaak files uit oude drivers om problemen in nieuwe op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de omega drivers geinstalleerd, nadat ik eerst alles van nvidea in veilige modus heb verwijderd. Met driver cleaner pro. Maar als ik de pc opstart zegt hij dat er helemaal geen drivers geinstalleerd zijn. Terwijl bij start -> alle programma wel nvidia omega drivers staat. Iemand enig idee?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• Noxious
Da's raar :{
Nu ben ik nooit erg weg van Driver Cleaner Pro en dat soort software maargoed, hij zou ze toch moeten pakken.
En als je de installer opnieuw draait? Of ze over de officiele drivers heen installeerd?

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Er staat midden in dat blauwe scherm dat er word geprobeert te schrijven naar write only geheugen dat is je probleem niet je videokaart

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Topicstarter
hoe los ik dat op?
Pagina: 1