Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TimmyT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-11 11:26
Hi Tweakers,

Mijn vraag is eigenlijk erg simpel maar ik kan nergens een concreet antwoord vinden... Dit is mijn situatie:

Ik heb een abonnement van mijn werk. Echter zit daar geen dataverkeer bij.. :(
Nu wil ik een andere GSM aanschaffen waarin een GPS module zit... Maar nu komt de vraag:

Kun je altijd GPS gebruiken ook al heb je géén data-abonnement? En wat als een GSM aGPS heeft? Werkt de GPS dan nog wel?

grz
Timmyt

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
GPS heeft niks te maken met dataverkeer. GPS is een heel ander soort data, wat werkt via een sateliet om je positie te bepalen.
Maak je dus maar geen zorgen over extra kosten ;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:30
aGPS maakt dan wel weer gebruik van dataverkeer, maar zelfs als dit aanwezig is op het toestel hoef je dit niet perse te gebruiken, je zult dan alleen langer moeten wachten op een GPS fix

Specs

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 21:49
het enige waar internet nog wel is voor gebruikt wordt, is om de laatste positie van de satelieten of files te vinden. Voor de rest kan je gewoon zonder

Verwijderd

GPRS is dataverkeer waar je al naar gelang je abo per MB voor moet betalen of een vast bedrag per maand.
GPS is positiebepaling en werkt maar één kant op: van de satteliet naar je ontvanger. Het is dan ook altijd gratis (maar tijdens oorlogen gescrambled door het amerikaanse leger ;))

• TimmyT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-11 11:26
Oke thx. Dat dacht ik al maar hierover is best veel onduidelijkheid op het internet. Maar nu is het duidelijk. thx again.

grz
timmyt
Pagina: 1