Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 09:15
Beste Tweakers,

Ik zit in mijn eigen studentenkamer met een prima internetconnectie, maar wil toch eigenlijk ook wel wireless gaan. Nu kan ik natuurlijk een router kopen van een euro'tje of 35 (Netgear WGR614 bijvoorbeeld) maar nu zag ik er ook eentje voor een tientje:
pricewatch: SMC Barricade Wireless Broadband Router WBR14G2-EU

Heeft iemand een idee van de werking van dit apparaat? Houd ik bijvoorbeeld mijn 50mbps snelheid, is de encryptie aanpasbaar en stoort de verbinding niet? Het enige wat ik verlang is dat het werkt, dat is alles. Ik moet gewoon wireless online kunnen in mijn kamer, en wellicht ook op het balkon hemelsbreed 10 meter verder (maar met twee dikke muren). Is deze router hier dus geschikt voor?

En what about the netgear die ik net noemde.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 09:15
Rest mij nog te zeggen dat ik vaste internetinstellingen heb om te zorgen dat ik toegang krijg tot het internet (ik moet dus ip's etc. invullen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met 54G haal je ongeveer 25mbit. Verder lijkt me dat de encrypte e.d. wel aan te passen valt. Zie desnoods even de handleiding. Verder weet ik niks over de kwaliteit van het apparaat. Voor een tientje kan je er volgens mij geen buil aan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 16:27

r0b

Even het typenr door Google gehaald kwam ik hier op uit. Dat belooft niet veel goeds..
Quite a stupid device, I cannot set it as wireless client bridge or just as wireless client (and do NAT towards it's Ethernet ports). Unclear manual, stupid menu system, ... omg.

please help.. there's a huge amount of these routers in the EU but I've never heard of any "tricky" firmware for it. Factory firmware sucks, but really.
Anyone used dd-wrt on this model? There are a lot of people that use it and it has many problems
Nu zegt dat concreet vrij weinig, maar waar rook is ....
Persoonlijk zou ik toch wat meer geld uittrekken en wat kwaliteit halen, maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken :)

pricewatch: D-Link DI-524 54 Mbps draadloze breedbandrouter
pricewatch: Belkin Draadloze G Router
pricewatch: Linksys WRT54G2 Wireless-G Broadband Router
pricewatch: D-Link DI-524 54 Mbps draadloze breedbandrouter

[ Voor 33% gewijzigd door r0b op 08-06-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
r0b schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:08:
Even het typenr door Google gehaald kwam ik hier op uit. Dat belooft niet veel goeds..
Nu zegt dat concreet vrij weinig, maar waar rook is ... ;)
Tja, ik denk ook niet dat je een dergelijke router moet aanschaffen als je met dd-wrt, wds etc aan de slag wilt. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met de 'Belkin Draadloze G Router' en de 'Linksys WRT54GC'. Ook 2 low budget routers en toch van redelijke kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 16:27

r0b

Noork schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:14:
[...]

Tja, ik denk ook niet dat je een dergelijke router moet aanschaffen als je met dd-wrt, wds etc aan de slag wilt.[
Dat bedoelde ik dan ook niet, maar er wordt daar wel meermaals - door verschillende personen - aangegeven dat de web interface slecht is, veel opties mist, dat er "veel problemen zijn", etc.
Dan kan je je afvragen hoeveel waarde je daar aan hecht natuurlijk, maar persoonlijk ga ik dan al met een boog erom heen :)

[ Voor 3% gewijzigd door r0b op 08-06-2009 13:21 ]

Pagina: 1