[WiFi] Wegvallende verbindingen.

Pagina: 1
Acties:

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
We hebben hier een WiFi AP staan .

D-link DIR655
Hardware Version: A3
Firmware Version: 1.21EU
WPA-Personal encryptie

Op dit moment heb ik hem op kanaal 9, en dan gaat het een beetje :/

Nu ben ik al zon beetje een week aan het stoeien met dit ding.
Het maakt niet uit op welk kanaal ik het apparaat zet, of welke snelheid dan ook.

Het probleem is als volgt :
Je maakt verbinding (en dan zit je er 1m vanaf) , in eerste instantie heb je 100% ontvangst, iets later ( of je verschuift er 1 cm verder vanaf) nog maar 10%, durf je het aan je nog iets meer te bewegen heb je niks meer en valt de verbinding weg.

Ik heb echt al vanalles geprobeerd, maar ik kom er niet uit, iemand nog suggesties?

[ Voor 7% gewijzigd door CrankyGamerOG op 08-06-2009 12:00 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:13

Barrycade

Through the...

Wat zijn de specs van de ontvangende kant?
Zeker met N routers is een regelmatige update van de drivers van (levens) belang.

Ik heb zelf een DIR 635 en als ik problemen had was dat te wijten aan de drivers van de n-kaart van de laptop.

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:00
Toevallig niet dezelfde netwerknummers? (hoenoemjedieookalweer..) probeer die anders in je AP eens op een ander nummer te zetten.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 01:15
Je zegt van alles geprobeerd te hebben, maar zegt niet wat, dan wordt het voor ons gissen...
Verder mis ik nog wat in je omschrijving, bijv welk OS, welke WLAN kaart, welke WLAN verbinding.

Wat je kan proberen is het updaten van drivers voor je WLAN kaart, en eventueel het management nakijken.
Sommige fabrikanten leveren eigen software mee om WIFI te beheren, dit stoort wel is met de ingebouwde versie van bijv. Win XP.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Als je beter leest staat er toch echt wat ik WEL gedaan heb :/

Kanalen proberen / encrypties verlagen / wifi mode veranderen.

Het gaat om alle types clients : dus

iPhones, Macs, linux machines....

Als ik hem op mixed mode zet dan is het huilen geblazen. :/

Zet ik hem vast op g of b, dan is het iets beter, maar dan heb ik bijv maar 2 streepjes, terwijl ik nog geen meter van het AP zit.
En dan nog als ik dan een meter opschuif is de verbinding weer weg :/

[ Voor 27% gewijzigd door CrankyGamerOG op 08-06-2009 12:04 ]

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Hoe ziet jouw AP omgeving eruit (welke AP's zijn er actief in jouw omgeing en op welke kanalen zenden ze uit.)?

[ Voor 140% gewijzigd door Edgarz op 08-06-2009 12:06 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Edgarz schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:05:
Hoe ziet jouw AP omgeving eruit (welke AP's zijn er actief in jouw omgeing en op welke kanalen zenden ze uit.)?
lol verklaar je nader , ik vat je vraag niet?

edit nu snap ik je wel

We hebben 1 AP :/

[ Voor 8% gewijzigd door CrankyGamerOG op 08-06-2009 12:08 ]

• Mattyso
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-03 13:29
Probeer het eens met alleen WPA.

Ik heb namelijk ook zoiets gehad. bleek dat er een device was wat geen WPA-personal ondersteunde. En daardoor de boel verziekte.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Mattyso schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:08:
Probeer het eens met alleen WPA.

Ik heb namelijk ook zoiets gehad. bleek dat er een device was wat geen WPA-personal ondersteunde. En daardoor de boel verziekte.
Ik zet net alleen WEP aan.
Maak verbinding..... dan heb ik volle ontvangst, na het authenticeren valt de verbinding weer weg, en is het weer echt miniem :/

[ Voor 23% gewijzigd door CrankyGamerOG op 08-06-2009 12:12 ]

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Het kan zijn dat je client/NIC driver problemen heeft met beveiliging. probeer het eerst even zonder al die toeters en bellen.

[ Voor 30% gewijzigd door Edgarz op 08-06-2009 12:45 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Edgarz schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:44:
Het kan zijn dat je client/NIC driver problemen heeft met beveiliging. probeer het eerst even zonder al die toeters en bellen.
Nogmaals het is ongerelateerd aan driver/nic, alle clients hebben er last van
  • iPhone
  • Macbooks - Mac OSX
  • iMacs
  • Linux machines
allemaal het zelfde probleem, lijkt me dus sterk dat het aan een nic/driver ligt.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11-2025
Download Inssider van Metageek. Dat geeft een mooie grafische voorstelling van de gebruikte kanalen en de signaalwaardes van je eigen apparatuur als apparatuur van derden. Gebruik altijd kanaal 1, 6 of 11! Als je daar tussen gaat zitten heb je teveel last van de overlap van andere access points, geloof me. Kies gewoon 1 van die 3 kanalen waarop de minste access points zitten, dat geeft meestal het beste resultaat.

En D-links staan sowieso niet echt bekend om hun supersignaal, dus wellicht kun je dat wat verbeteren met andere antennes (met meer dBi of richtantenne's bijvoorbeeld).

Verwijderd

ebia schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:14:
Download Inssider van Metageek. Dat geeft een mooie grafische voorstelling van de gebruikte kanalen en de signaalwaardes van je eigen apparatuur als apparatuur van derden. Gebruik altijd kanaal 1, 6 of 11! Als je daar tussen gaat zitten heb je teveel last van de overlap van andere access points, geloof me. Kies gewoon 1 van die 3 kanalen waarop de minste access points zitten, dat geeft meestal het beste resultaat.

En D-links staan sowieso niet echt bekend om hun supersignaal, dus wellicht kun je dat wat verbeteren met andere antennes (met meer dBi of richtantenne's bijvoorbeeld).
Op wat baseer je dit? Ik hoor voor de eerste keer dat er kanalen mekaar overlappen...
Verklaar u nader aub, ben benieuwd!

EDIT: Even brainstormen: kan het aan de ACK timing (of mss andere benaming) liggen dat de verbinding buiten een bepaalde radius verbiedt te verbinden?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2009 14:24 . Reden: Extra info ]

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:18

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

@K.I.T.

Check dit plaatje maar eens:
Afbeeldingslocatie: http://www.dd-wrt.com/wiki/images/3/3e/LaFonera_Software_Chillispot_-_07_wlan_channels.gif

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11-2025
En dees (met Metageek's Wi-Spy spectrumanalyser):

Afbeeldingslocatie: http://www.metageek.net/files/images/usinginssiderwithchanalyzer.preview.png

Ga je dus lekker 'tussen' de doorsnee kanalen zitten, dan zit je precies met enorm overlappende frequenties. Zeker als je dan al een router hebt die bekend staat om het zenden van zwak signaal c.q. zwakke antennes dan is het vechten tegen de bierkaai. Kwestie dus van stoorzenders wegnemen, zendvermogen ophogen, betere antennes.

[ Voor 59% gewijzigd door ebia op 08-06-2009 14:42 ]

Verwijderd

Andere antenne op je WAP?

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:44
Stoorzender in de buurt? Andere routers, maar ook mn magnetrons, .. verzin maar...
Pagina: 1