De nieuwswaarde van dit artikel ontgaat mij. Microsoft vermarkt zijn producten uitstekend en weet hoe je een buzz kan creëren rond de lancering van een nieuw OS. Een kritischer opstelling van kennerssite Tweakers zou m.i. hier op zijn plaats zijn.
Hear! Hear!
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ben ik het ook mee eens. Win7 is dan een product waar al flink naar uitgekeken wordt, maar iets als looks van de verpakking vind ik volkomen irrelevant als nieuwbericht.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Wat zou je kritischer willen zien? Ik vind het interessant om de verpakkingen alvast te zien. Wat vind je precies mis met het artikel want dat ontgaat mij een beetje als ik jouw post lees. Je hebt het over een kritischer opstelling: kritischer ten opzichte van wat precies?
Als de reacties onder het artikel kijk vinden veel mensen het juist wel interessant. Je geeft verder aan dat MS zelf wel weet hoe ze een buzz moeten creeeren. Daar zou je ook over kunnen posten onder het artikel, bijvoorbeeld in relatie met het groot aanwezige "Get More Now!" op de verpakking.
Een linkje naar het betreffende artikel is ook wel handig zodat lezers hier niet eerst hoeven te zoeken:
nieuws: Microsoft toont verpakkingen Windows 7-versies
Als de reacties onder het artikel kijk vinden veel mensen het juist wel interessant. Je geeft verder aan dat MS zelf wel weet hoe ze een buzz moeten creeeren. Daar zou je ook over kunnen posten onder het artikel, bijvoorbeeld in relatie met het groot aanwezige "Get More Now!" op de verpakking.
Een linkje naar het betreffende artikel is ook wel handig zodat lezers hier niet eerst hoeven te zoeken:
nieuws: Microsoft toont verpakkingen Windows 7-versies
[ Voor 53% gewijzigd door Bor op 08-06-2009 11:52 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Dan lees je het toch niet?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Waarom zou dit geen nieuws zijn?
Het gaat om iets dat niet bekend is of nog niet bevestigd is, het wordt nu wel bekend en daarmee bevestigd, dus dat maakt het nieuws.
Dat de verpakking minder interessant is dan het product zelf doet daar niets aan af, het blijft nieuws.
Het gaat om iets dat niet bekend is of nog niet bevestigd is, het wordt nu wel bekend en daarmee bevestigd, dus dat maakt het nieuws.
Dat de verpakking minder interessant is dan het product zelf doet daar niets aan af, het blijft nieuws.
Ik snap eigenlijk ook niet de nieuwswaarde van de vorm en kleur van de verpakking van Windows 7. Als het dan nog iets nieuws was, maar dit zwart, groen en blauw wordt volgens mij al 10 jaar gebruikt.
M.i. is het artikel een erg goed voorbeeld van een hype.
Signatures zijn voor boomers.
Een hype.. is Apple dat niet al maanden?
(zelfs met een 'roundup van geruchten' review?
)
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ook al is het een hype dan is het mijn inziens nog steeds nieuws. Als je het niet interessant vind lees je het toch niet? Het is namelijk niet zo dat het artikel op zich erg slecht geschreven is.Maasluip schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:02:
Ik snap eigenlijk ook niet de nieuwswaarde van de vorm en kleur van de verpakking van Windows 7. Als het dan nog iets nieuws was, maar dit zwart, groen en blauw wordt volgens mij al 10 jaar gebruikt.
Veel mensen zien de release van Windows 7 als een grote gebeurtenis in IT land en vinden ook kleinere nieuwtjes als bijvoorbeeld de verpakking van het product ook interessant. Wat maakt dit artikel anders dan bv een artikel over weer de zoveelste GSM?
Ik vind dat de verpakking niet alleen minder interessant is dan het product zelf, maar dat de verpakking volkomen oninteressant is. Ik denk dat er niemand is die zich door het design van de verpakking laat leiden bij de keuze of hij Win7 wel of niet gaat aanschaffen. Dingen als features, prestaties en ook de prijs en releasedatum zijn nuttige dingen om te weten, de kleur van de verpakking niet.TERW_DAN schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:55:
Ja, het is inderdaad nieuws (in de zin dat het nieuwe informatie is), maar het heeft geen nieuwswaarde (in de zin dat het de moeite waard is om te vermeldt te worden).
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Met een hele lage nieuwswaarde waarom sommigen het ook wel non-nieuws of trivia noemenTERW_DAN schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:55:
het blijft nieuws.
Het artikel wordt veel gelezen. Er zijn al meer views op dan op de twee artikelen die daarvoor zijn verschenen. Als mensen dat interessant vinden om te lezen, dan is het toch nieuws? Volgens mij is dat wel een kenmerk van de nieuwswaarde. Hoeveel waarde mensen eraan hechten om dat nieuws te lezen.
En toch vinden mensen het interessant om te lezen aan de reacties op de frontpage te zien. Wat voor de een niet de moeite waard is om te lezen of te vermelden kan voor een ander wel interessant zijn.Species5618 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:06:
[...]
Ja, het is inderdaad nieuws (in de zin dat het nieuwe informatie is), maar het heeft geen nieuwswaarde (in de zin dat het de moeite waard is om te vermeldt te worden).
Misschien is het wel nieuws met een erg lage nieuwswaarde, maar dan nog; gezien de reacties eronder vinden mensen het toch interessant genoeg. Er zijn al diverse discussies omtrent de verpakking/versies gaande. Blijkbaar zijn er toch mensen die het leuk/interessant vinden om te weten 
Scherp.RoD schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:08:
Het artikel wordt veel gelezen. Er zijn al meer views op dan op de twee artikelen die daarvoor zijn verschenen. Als mensen dat interessant vinden om te lezen, dan is het toch nieuws? Volgens mij is dat wel een kenmerk van de nieuwswaarde. Hoeveel waarde mensen eraan hechten om dat nieuws te lezen.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik vind dat voor een site die landelijk leading is in het aanbieden van ICT gerelateerde informatie niet alleen eventuele populariteit van het artikel als maatstaf hoort te dienen voor plaatsing. In het geval van nieuwsberichten zijn feitelijkheid en relevantie ook van belang. Het risico bestaat dat de site steeds 'platter' wordt omdat dat meer article views oplevert, wat tot een verarming van het aanbod kan leiden.RoD schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:08:
Het artikel wordt veel gelezen.
Aangezien het een opkomend, zeer bekend product betreft, en het een beschrijving is van een bepaald onderdeel van het product (namelijk de verpakking), zit het qua feitelijkheid en relevantie wel goed. Informatie over Windows 7-gerelateerde zaken passen prima op T.net. En aangezien men het dus ook nog interessant vindt om te lezen, zie ik al helemaal geen probleem.
Wat is er feitelijk incorrect aan het artikel of irrelevant? Je stelt in deze post en in de topicstart een aantal dingen waar ik graag onderbouwing bij zou zien.desmond schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:47:
[...]
Ik vind dat voor een site die landelijk leading is in het aanbieden van ICT gerelateerde informatie niet alleen eventuele populariteit van het artikel als maatstaf hoort te dienen voor plaatsing. In het geval van nieuwsberichten zijn feitelijkheid en relevantie ook van belang. Het risico bestaat dat de site steeds 'platter' wordt omdat dat meer article views oplevert, wat tot een verarming van het aanbod kan leiden.
[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 08-06-2009 12:52 ]
Er zijn heel wat sites die al eerder over de (mogelijke) box-art van Windows 7 geschreven hebben, maar nu Microsoft zelf de foto's op zijn site plaatst hebben wij besloten er een bericht aan te wijden. Wat de feiten betreft zit het wel goed dus.Ik vind dat voor een site die landelijk leading is in het aanbieden van ICT gerelateerde informatie niet alleen eventuele populariteit van het artikel als maatstaf hoort te dienen voor plaatsing. In het geval van nieuwsberichten zijn feitelijkheid en relevantie ook van belang.
Populariteit is bij ons absoluut niet de leidende maatstaf. Dat jij en vele anderen de verpakkingen niet interessant vinden toont dit eigenlijk al aan.
Het is natuurlijk wel zo dat we bij veel berichten hopen dat het voor een grote groep T.net-lezers interessant is. Wat de maatstaf dan is? Tja... Bij dit bericht konden we er vanuit gaan dat een groep lezers benieuwd was hoe de box-art eruit komt te zien. Wat dacht je van mensen die werkzaam zijn in de computerbranche, bij wie de doosjes straks in de winkel komen te liggen? De informatiedichtheid van dit bericht is misschien niet erg hoog, maar het hype-gehalte ook zeker niet imho. De titel belooft toch niets meer dan er gebracht wordt?
Verwijderd
Ach ja, verwar gerust kwantiteit met kwaliteit.RoD schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:08:
Dat staat nergens, dus ik vraag me af waar dat op slaat.
Verwijderd
Omdat je je enkel baseert om hoeveel mensen het lezen en daar maar uit afleidt dat men het waardevol vindt.RoD schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:42:
Dat staat nergens, dus ik vraag me af waar dat op slaat.
Om maar op jouw berichtniveau te blijven: nergens staat dat men het waardevol vindt.
Emphasis mine.Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:51:
[...]
Omdat je je enkel baseert om hoeveel mensen het lezen en daar maar uit afleidt dat men het waardevol vindt.
[...]
Huh? Hij baseert dat helemaal niet enkel en alleen op het aantal views. Hij zegt dat het 'een kenmerk' is, niet 'het kenmerk'.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Nou, als je de titel al ziet "Microsoft toont verpakkingen Windows 7-versies" dan neem ik aan dat je enkel gaat klikken als je daar ook interesse in hebt.Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:51:
[...]
Omdat je je enkel baseert om hoeveel mensen het lezen en daar maar uit afleidt dat men het waardevol vindt.
Om maar op jouw berichtniveau te blijven: nergens staat dat men het waardevol vindt.
De nieuwswaarde is wellicht minder, maar keer op keer vallen mensen er over. Wat heeft een politieke partij in Zweden met t.net te maken? Volgens mij is die link nog veel verder weg dan de nieuwe dozen van 's werelds belangrijkste OS.
Verder kan de redactie het ook nooit goed doen in deze: De een klaagt over te veel artikelen (te weinig nieuwswaarde), haal je ze weg dan gaat de andere kant klagen dat ze dit soort items graag zien.
Zoals al aangegeven: Als het je niet interesseert lees je het toch niet? Of bel jij de huis-aan-huis krant ook voor die artikelen die de kolom vullen zoals "Inbreker steelt TV" oid?
Misschien even verder lezen dan je neus lang isVerwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:51:
[...]
RoD schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:51:
Aangezien het een opkomend, zeer bekend product betreft, en het een beschrijving is van een bepaald onderdeel van het product (namelijk de verpakking), zit het qua feitelijkheid en relevantie wel goed. Informatie over Windows 7-gerelateerde zaken passen prima op T.net. En aangezien men het dus ook nog interessant vindt om te lezen, zie ik al helemaal geen probleem.
Verwijderd
Wederom neem je aan dat men het interessant vindt. Het gros van de weggemodde reacties zijn juist dat wat je niet wilt lezen, nl. dat het niet interessant is. Zie o.a.RoD schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:04:
[...]
Misschien even verder lezen dan je neus lang is![]()
[...]
el frikandel in 'nieuws: Microsoft toont verpakkingen Windows 7-versies'
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft toont verpakkingen Windows 7-versies'
ed737 in 'nieuws: Microsoft toont verpakkingen Windows 7-versies'
Tuckson in 'nieuws: Microsoft toont verpakkingen Windows 7-versies'
En als je dan de link wilt leggen met andere artikelen:
69 van de 91 is '0'; 22/91 is '-1'. Dat maakt 24.2% ongewenst
Nu al 23 van de 93 ongewenst: dat maakt het al 24.7 %
Het artikel over China: 5/91 is '-1'. Dat maakt 5.4% ongewenst
Het artikel over Thomas: 3/22 is '-1'. Dat maakt 13.6%.
Dus...je argumentatie over hoeveelheid reacties vergelijken met de andere nieuwsberichten gaat amper op. Er is een aanzienlijker groter ongewenste reacties bij het dozenbericht dan de twee voorgaande berichten. En ja, die weggemodde reacties gaan grotendeels over het feit dat men het nieuwsbericht niet interessant vindt.

Ik vraag me af of als Google een doosje maakt voor de release van zijn x86 Android dat er dan ook een hele nieuwspost aan besteed wordt.
Lijkt me niet aangezien het doosje totaal niet interessant is, tenzij er in hetzelfde artikel nieuwe feiten boven tafel komen.
Nieuwswaarde = 0,0 voor mij, maar wie weet vinden anderen dit wel boeiend.. ik lees het gewoon niet.
Lijkt me niet aangezien het doosje totaal niet interessant is, tenzij er in hetzelfde artikel nieuwe feiten boven tafel komen.
Nieuwswaarde = 0,0 voor mij, maar wie weet vinden anderen dit wel boeiend.. ik lees het gewoon niet.
Een paar reacties op bijna 21000 views. Ik weet eigenlijk niet of ik jouw vergelijking met het percentage ongewenste posts wel zo zinvol vindt. Als het over het algemeen niet interessant gevonden werd, werd het ook niet zo vaak gelezen. Het is niet zo alsof de titel nog iets aan de verbeelding overlaat. Het is vrij duidelijk uit de titel op te maken waar het artikel over gaat.Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:23:
[...]
Wederom neem je aan dat men het interessant vindt. Het gros van de weggemodde reacties zijn juist dat wat je niet wilt lezen, nl. dat het niet interessant is. Zie o.a.
el frikandel in 'nieuws: Microsoft toont verpakkingen Windows 7-versies'
ed737 in 'nieuws: Microsoft toont verpakkingen Windows 7-versies'
Tuckson in 'nieuws: Microsoft toont verpakkingen Windows 7-versies'
En als je dan de link wilt leggen met andere artikelen:
69 van de 91 is '0'; 22/91 is '-1'. Dat maakt 24.2% ongewenst
Nu al 23 van de 93 ongewenst: dat maakt het al 24.7 %
Het artikel over China: 5/91 is '-1'. Dat maakt 5.4% ongewenst
Het artikel over Thomas: 3/22 is '-1'. Dat maakt 13.6%.
Dus...je argumentatie over hoeveelheid reacties vergelijken met de andere nieuwsberichten gaat amper op. Er is een aanzienlijker groter ongewenste reacties bij het dozenbericht dan de twee voorgaande berichten. En ja, die weggemodde reacties gaan grotendeels over het feit dat men het nieuwsbericht niet interessant vindt.
Aangezien het voor T.net een relevant nieuwsbericht is, en het schijnbaar ook nog gelezen wordt, zie ik niet wat het probleem is. Dat er mensen zijn die het niet interessant of zinvol vinden kan ik ook wel begrijpen, aangezien het niet het meest belangrijke nieuwtje is omtrent het nieuwe OS, maar dat doet er niets aan af dat het prima op de FP past.
Het is een van de eerste nieuwtjes qua verpakkingen. Alleen deze was eerder en vertoont op een andere manier nieuwswaarde: nieuws: Microsoft en Sony faseren blisterverpakking uit
Of nieuws boeit of niet, je kan wegzappen. Maar de redactionele keuze voor een kartonen doos is niet de sterkste. Of die doos milieuvriendelijk en asbestvrij?
Of nieuws boeit of niet, je kan wegzappen. Maar de redactionele keuze voor een kartonen doos is niet de sterkste. Of die doos milieuvriendelijk en asbestvrij?
Met enige verbazing neem ik kennis van dit topic!!!
Het ontgaat mij ten enen male, hoe het mogelijk is dat mensen die de nieuwswaarde van dit artikel ter discussie stellen, er hier dan zoveel aandacht aan kunnen besteden, .
Het is een uiterst correct artikel waarbij de vlag precies de lading dekt, niets meer, niets minder. Ik lees zo'n artikel snel (uit nieuwsgierigheid), maar zal het niet in mijn hoofd halen daarop te reageren. Ondanks dat zijn er nu toch 132 reacties (waarvan jammer genoeg veel rants, waarmee de site pas echt omlaag gehaald wordt!!).
Zolang artikelen op deze wijze gebracht worden, kan ik alleen maar positieve dingen zien. Ik lees het nl. als ik het wil weten, of ik laat het links liggen als het me niet interesseert. Ik weet nl. precies (althans daar ga ik vanuit, en in dit artikel dus terecht) wat mij te wachten staat. Gezien de vele views en reacties voorziet het dus blijkbaar in een behoefte.
Dus loop hier niet te zeuren over (ICT-)relevantie, kijk gewoon niet als je het niet interessant vindt. Er zijn genoeg andere artikelen op T.Net te vinden die dan wel aan je behoefte voldoen.
Ik vond het iig wel relevant, mijn nieuwsgierigheid is bevredigd, maar ik zal er vannacht niet van dromen,,,, Waar wel van, jaaaaaaaaaaa ....... (welterusten
)
Het ontgaat mij ten enen male, hoe het mogelijk is dat mensen die de nieuwswaarde van dit artikel ter discussie stellen, er hier dan zoveel aandacht aan kunnen besteden, .
Het is een uiterst correct artikel waarbij de vlag precies de lading dekt, niets meer, niets minder. Ik lees zo'n artikel snel (uit nieuwsgierigheid), maar zal het niet in mijn hoofd halen daarop te reageren. Ondanks dat zijn er nu toch 132 reacties (waarvan jammer genoeg veel rants, waarmee de site pas echt omlaag gehaald wordt!!).
Zolang artikelen op deze wijze gebracht worden, kan ik alleen maar positieve dingen zien. Ik lees het nl. als ik het wil weten, of ik laat het links liggen als het me niet interesseert. Ik weet nl. precies (althans daar ga ik vanuit, en in dit artikel dus terecht) wat mij te wachten staat. Gezien de vele views en reacties voorziet het dus blijkbaar in een behoefte.
Dus loop hier niet te zeuren over (ICT-)relevantie, kijk gewoon niet als je het niet interessant vindt. Er zijn genoeg andere artikelen op T.Net te vinden die dan wel aan je behoefte voldoen.
Ik vond het iig wel relevant, mijn nieuwsgierigheid is bevredigd, maar ik zal er vannacht niet van dromen,,,, Waar wel van, jaaaaaaaaaaa ....... (welterusten

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje
De twee artikelen die ervoor geschreven zijn:RoD schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:08:
nieuws: China eist filtersoftware op elke verkochte pc
nieuws: RIAA verzet zich tegen verwerpen bewijs in zaak Jammie Thomas
Wow, wat een superartikelen.
Windows 7 is hype; China is verwegistan en ongeveer iedereen is RIAA-moe aan het worden...
Maar als jij wil geloven dat pageviews nieuwswaarde betekend....
Ik houd je niet tegen! (Maar ik trek wel mijn conclusies)
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Pagina: 1