Toon posts:

Linksys wag54g @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem, waar ik niet uitkom.

ik wil een nieuwe Linksys WAG54G configureren voor het gebruik van draadloos internet, icm een @home cable abbonement.

nu heb ik al een en ander geprobeerd, maar ik weet niet goed hoe ik de instellingen moet zetten?

kan iemand mij vertellen welke instellingen ik moet invoeren (hostname, routername etc etc).
ik heb verschillende dingen geprobeerd, zoals computernaam etc, maar ik kom er niet helemaal uit.

heeft iemand dezelfde configuratie, en kan iemand mij vertellen welke instellingen ik moet gebruiken.
ook weet ik neit hoe ik de ipconfiguratie moet zetten (automatic ip, static etc etc).
ik hoop dat iemand een voorbeeld kan posten met instellingen, dan kom ik er vanst wel uit.

alvast bedankt. :>

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Met een wag54G gaat je dit niet lukken. Dat is namelijk een accesspoint (soort draadloze switch) terwijl je voor @home/ziggo een router moet hebben.

Edit: en als je eenmaal een router hebt gekocht (dus ding wat je nu hebt omruilen) heb je de volgende instellingen nodig:
hostname (niet invullen)
routername wat je zelf wilt.
ip verkrijgen via dhcp
modem van de stroom af. router van de stroom af.
modem weer stroom geven, router weer stroom geven en klaar.

[ Voor 52% gewijzigd door job op 08-06-2009 11:45 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

job schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:43:
Met een wag54G gaat je dit niet lukken. Dat is namelijk een accesspoint (soort draadloze switch) terwijl je voor @home/ziggo een router moet hebben.
Idd, Het modem van @home staat standaard in bridge mode, er zal IETS de dhcp lease moeten opnemen van @home, aangezien jouw apparaat dat niet kan, kun je dit vergeten.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
is het ook niet mogelijk om bijvoorbeeld de modem aan te sluiten op 1 van de 4 netwerkpoorten, dus als een soort hub, ipv in de linksys wan kant ?

Edit: en als je eenmaal een router hebt gekocht (dus ding wat je nu hebt omruilen) heb je de volgende instellingen nodig:
hostname (niet invullen)
ip verkrijgen via dhcp

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:46:
is het ook niet mogelijk om bijvoorbeeld de modem aan te sluiten op 1 van de 4 netwerkpoorten, dus als een soort hub, ipv in de linksys wan kant ?

[...]
Nee zie mijn reply hierboven.....

Verwijderd

Topicstarter
het kan ook wel een wap54g zijn, het is namelijk bij iemand anders, en daar ben ik gisteren geweest voor dit probleem, het heeft altijd wel gewerkt, en ik heb de linksys gereset, echter werkt het nu allemaal niet meer.
vandaar dat ik graag wil weten welke gegevens ik moet hebben, ik ga het binnenkort wel weer proberen, en dan zal ik eens exact vragen welk type het is.

hostname (niet invullen)
ip verkrijgen via dhcp

• job

job

Oeps, ik maak een foutje.. De wag54G is een adsl modem/gateway..
De wap54G is idd een acesspoint.

Maar voor beide gaat hetzelfde op.. met je kabelinternet heb je er niets aan.
Je kan hooguit 1 apparaat online krijgen.

De wag54G routert namelijk tussen de wanpoort (in dit geval dus een telefoon ingang) en de lan & wlan.
Als je het modem aansluit op een lan poort en een pc via lan of wlan dan valt er niets te routeren.
Omdat het @home/ziggo modem maar 1 ip uitdeelt krijg je dus ook maar 1 pc online. Wil je dan een ander pc online hebben moet je de eerste uitzetten.. modem van het stroom stroom weer op het modem.. andere pc aan.
En dat dus elke keer als je tussen twee pc's wilt wisselen.
Conclusie.. koop een router.

[ Voor 84% gewijzigd door job op 08-06-2009 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:48:
Oeps, ik maak een foutje.. De wag54G is een adsl modem/gateway..
De wap54G is idd een acesspoint.

Maar voor beide gaat hetzelfde op.. met je kabelinternet heb je er niets aan.
Je kan hooguit 1 apparaat online krijgen.

De wag54G routert namelijk tussen de wanpoort (in dit geval dus een telefoon ingang) en de lan & wlan.
Als je het modem aansluit op een lan poort en een pc via lan of wlan dan valt er niets te routeren.
Omdat het @home/ziggo modem maar 1 ip uitdeelt krijg je dus ook maar 1 pc online. Wil je dan een ander pc online hebben moet je de eerste uitzetten.. modem van het stroom stroom weer op het modem.. andere pc aan.
En dat dus elke keer als je tussen twee pc's wilt wisselen.
Conclusie.. koop een router.
het gaat er ook om dat het maar op 1 pc hoeft te draaien, ze willen namelijk draadloos internet voor hun pc. dus het is niet zozeer om er meerdere dingen op aan te sluiten, maar 1 pc draadloos te maken.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Als het wel een router is.......

Stroom van alles afhalen(ook modem dus).

10 minuten wachten ( kan korter, maar is altijd goed om geduld te hebben).

dan eerst modem aan, deze online laten komen.(met geen apparaten aangesloten op het modem)
Dan de router eraan prikken, en deze opstarten.
Nu zou de router als het goed is de lease moeten opnemen.

En dan kun je verder vanuit de router.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met de WAP54g in combinatie met een eurodocsis surfboard van Ziggo.

Hier mijn situatie:
modem ziggo (met één utp uitgang) -> laptop

nieuwe situatie
modem ziggo via utp naar WAP54g -> wireless naar laptop

Het probleem.
De WAP54G heeft slechts 1 Poort !!
Om de WAP54G in te stellen moet je deze via een UTP kabel verbinden aan de laptop
Je laptop moet een statisch ip hebben in de vorm van 192.168.1.x
In mijn voorbeeld ip: 195.168.1.7
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.245 ( = adres van WAP54g)

Als ik dan surf naar 192.168.1.245 kom ik in het admin gedeelte van de WAP54G.
Ik kan daar vrij weinig instellen.
Wat ik in kan stellen is het volgende:
IP:
Subnet:
Gateway:

of via DHCP

Nu komt het echte probleem.
Als ik de modem direct op de laptop uitsla zie ik de volgende ip's:
Het IP van de Motorol surfboard modem van Ziggo is 83.85.ABC.ABC
Het subnet is 255.255.252.0
En deze geeft een ip naar de pc: 83.85.ABC.1

Nu kan ik de WAP54G dus instellen met deze ip-gegevens of erop vertrouwen dat de motorola DHCP uitdeelt aan de WAP54G.

MAAAAARRR.. Hoe kan ik dan de laptop wireless met de WAP54G verbinden?
Ik weet op dat moment niet welk IP-adres de WAP54g heeft gekregen van de modem. (tenzij ik dat dus hard in stel)
En als ik het hard instel, krijg ik een ander probleem, omdat ik met de laptop op een ander subnet zit .(255.255.255.0 ipv 255.255.252.0)
En als ik het 252-subnet gebruik weet ik niet welk ip ik aan m'n pc kan geven.

Kortom.. ik kom er niet meer uit 8)7 |:(

• job

job

Die wap hoef je niet in te stellen, het is als het ware een draadloos doorgeef luik.
het ding heeft ook geen dhcp server.. de wap zou het ziggo ip aan je laptop door moeten geven.

Verwijderd

dus ik zet die wap op dhcp? en that's it?
Pagina: 1