Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268925

Topicstarter
Al een tijdje ben ik de DS met de PSP aan het vergelijken en ik kan eigenlijk neit zo goed kiezen.
Ik hoor dat de DS iets handiger is omdat hij een verlicht scherm heeft,
De psp heeft echter een iets handigere besturing.
en qua spellen zou het ogeveer hetzelfde moeten zijn.
Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:54

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Tsja:

-Totaal ander spellen aanbod
-Totaal andere graphics output
-Totaal andere functies

Dus, nee het klopt niet en ik zou dus vooral kijken naar welke spllen je leuk vind en in hoeverre graphics je boeien :)

Daarnaast:

LMGTFY linkjes zijn niet nodig.

[ Voor 24% gewijzigd door PromoX op 08-06-2009 13:39 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Qua spellen is het wel een wereld van verschil, een PSP heeft stuk meer rekenkracht aan boord. Durf echter niet te zeggen dt PSP betere besturing heeft (naja, analoge d-pad is leuk) omdat DS bv touchscreen heeft, de games op de PSP zijn vergelijkbaar met PS2 en werkt best lekker icm PS3 :).

Ik zie de DS meer als veredelde gameboy (met soortgelijke games) en de PSP als compacte PS2.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-05 16:28

itarix

404 soul not found

En de PSP heeft ook een verlicht scherm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Laatst online: 02-05 11:32

Blaasvis

Cidora \o/

tja, hou er wel rekening mee dat de games "library" van de DS een heel stuk groter is.
De psp heeft gewoon een kleinere library, uiteindelijk zijn er meer AAA titels voor de ds verschenen.

Persoonlijk heb ik ze beide, en ze zijn te verschillend kwa games. Ik heb dan ook niet echt een favoriet. Beide zijn prachtige systemen, de ds is de gameplay met het touch screen leuk om te ervaren.
Terwijl de psp veel krachtiger is kwa graphics.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Tja, ik heb beide. Beide hebben leuke games, alleen heeft de DS er een stuk meer (waaronder de best game evar O-) ).

*rant*
Het zeer lage aantal goede games op de psp is best frustrerend. Tegen dat er een nieuw spel uitkomt moet ik mijn batterij weer herladen omdat die weer langzaam leeggelopen is. Op zich zou dat geen probleem zijn (steek hem gewoon in het stopcontact), ware het niet dat IEDER nieuw spel dat ik koop ook een nieuwe firmware update heeft die weigert te installeren voordat je batterij volledig opgeladen is. Hetzelfde verhaal met downloadable games. Dit weekend FF7 gedownload, maar heb wel 5 uur mogen opladen vooraleer ik uberhaupt de sony store binnenmocht omdat ik de meest recente update nog niet had 8)7

Als het puur voor games is en je kan maar 1 handheld nemen zou ik zeer zeker voor de DS kiezen, maar dat is dus puur persoonlijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 08-06-2009 11:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:05
Ik heb hier ook de Psp en Ds liggen. Het beste wat je kan doen is naar gamesites gaan (IGN,Gamespot,Metacritics) om te kijken wat de goede spellen zijn en wat daarvan jouw soort spel is.

Persoonlijk gebruik ik mijn Psp veel minder dan de Ds (die ik ook niet veel gebruik aangezien ik nooit zonder te moeten rijden onderweg ben ;) )
De Ds heeft leukere spellen om ff kort te spelen vind ik. Het start snel op en er zitten echt veel goede spellen op. Graphics zijn minder, maar wel mooi genoeg en vaak uitstekend kwa gameplay.

Het voordeel van de Psp vind ik dat het mogelijk is om Final fantasy 7 en 8 (minder legaal) erop te spelen. Met uitzondering van Loco Roco en Hot Shot Golf 2 speel ik eigenlijk alleen die games maar.

De Ds heeft zeker mijn voorkeur door de leuke snelle puzzelspellen en platforms en mijn vriendin is er gek op ,maar de Lineup van De Psp ziet er ook erg goed uit voor de komende tijd.

Vergelijken is het enige wat je kan doen als je niet alles kan of wil kopen ;)

edit : wat hierboven over de accuduur staat is helemaal waar . De ds blijft gaan en de Psp is snel leeg.

Succes

[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 08-06-2009 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Beakzz schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:04:

edit : wat hierboven over de accuduur staat is helemaal waar . De ds blijft gaan en de Psp is snel leeg.

Succes
Wat ook weer te maken heeft met de kracht van de PSP ten opzichte van de DS natuurlijk.

Zelf heb ik alleen een DS maar overweeg ik om ook een PSP te kopen. Voor de DS vind ik maar erg weinig echt leuke games. De meeste spellen makers voor de DS zijn van mening dat ze alle features van de DS moeten gebruiken ipv deze optioneel te zien. Daardoor speel je de meeste spellen met de stylus. De DS moet het echt hebben van de casual games en is beter geschikt voor vrouwlijk publiek. De PSP lijkt mij iets meer voor de echt gamer ipv iemand die af en toe een kort spelletje wil spelen.

Voor de DS komt er erg veel troep uit (ik kan de echt goede games wel op 2 handen tellen denk ik) maar dat zal voor de PSP hoogstwaarschijnlijk ook gelden.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 08-06-2009 12:25 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Van de mensen die ik ken die de DS hebben, zit daar bijna 'standaard' ook zo'n R4 kaart in. Bagger hoeveelheid aan spelletjes waar ik mischien niet eens 2 of 3 spellen kon vinden die mij echt konden boeien. In dat opzicht heeft een DS wat 'voorsprong' op de PSP.

Zelf ben ik meer de Tekken/Fifa fan, en GTA:SA erbij en ik vermaak me flink wat uurtjes.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-04 11:09
Ik heb zelf een PSP en vooral de graphics zijn :9 voor een handheld. Al zou ik nu opnieuw moeten kiezen zou ik denk ik toch voor een DS gaan. De games die je daarop kan spelen zijn meer geschikt voor casual gaming (af en toe een spelletje doen) en daar gebruik ik een handheld toch vooral voor.

Er zijn wel een paar echt goede games voor PSP (naar mijn smaak); Burnout Legends, Daxter, Locoroco en Lumines (!!) bijvoorbeeld. Hmm, bij nader inzien is een PSP eigenlijk ook best leuk ;).

Het ligt echt helemaal aan wat voor type games je leuk vindt, als je van race games en actie games houdt zit je op de PSP beter als op DS denk ik. Als je van platform games houdt zou ik lekker voor DS gaan, aanbod platform games is op PSP zeer mager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

McVirusS schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:39:
Het ligt echt helemaal aan wat voor type games je leuk vindt, als je van race games en actie games houdt zit je op de PSP beter als op DS denk ik. Als je van platform games houdt zou ik lekker voor DS gaan, aanbod platform games is op PSP zeer mager.
Het aanbod goede platform games is ook op de DS magertjes. Tussen de grote hoeveelheid games voor de DS zit gewoon zo ontzettend veel troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Bor de Wollef schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:50:
[...]

Het aanbod goede platform games is ook op de DS magertjes. Tussen de grote hoeveelheid games voor de DS zit gewoon zo ontzettend veel troep.
Hmm, je hebt gelijk, valt inderdaad tegen :).

Platformers op DS | Platformers PSP

Minder groot verschil als ik verwacht had. Grootste voordeel is wel dat de DS Mario heeft :).

Qua PSP denk ik misschien ook teveel in het verleden, 1 a 2 jaar geleden was het aanbod echt supermager. Tegenwoordig zijn er best wel hoop goede titels verschenen voor PSP en nog belangrijker: er staan er een hoop in de planning. Op de E3 zijn onder andere Gran Turismo en een nieuwe Metal Gear Solid aangekondigd; dat zijn mooie titels :).

Op PSP heb je sowieso aantal erg goede actie games; Metal Gear Solid Portable Ops, GTA en Resistance Retribution bijvoorbeeld. Sowieso heb je op PSP meer games voor echte gamers. DS blinkt wat meer uit in casual games zoals puzzel games en dergelijke denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

PSP is ook 'n stuk kwetsbaarder dan 'n DS, iets wat in de speelgoed winkels nogaleens over het hoofd wordt gezien en vervolgens aan "minderjarigen" 'n PSP wordt verkocht waarna mamma 3 weken later terugkomt met ''n kapot scherm omdat Jantje hem heeft laten stuiteren :P

En idd, kijk niet naar het doosje maar naar het spelaanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De meeste mensen die hebben gereageerd hebben toch wel een voorkeur voor ds merk ik..
Ik wist niet dat het verschil in games zo groot was, en zal dat eerst eens goed bekijken.
ik vind zelf GTA, Red Alert, Fifa enzo wel leuk.
Het gaat er voor mij om om mezelf te vermaken in de trein enzo....

Bedank tin ieder geval voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GTA/Fifa zit je al bijna zeker aan een PSP, uitzondering is die GTA china war (topdown game?), waar de PSP tot GTA:SA gaat (voor vele GTA fans nog steeds de beste uit de reeks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

SinergyX schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:37:
GTA/Fifa zit je al bijna zeker aan een PSP, uitzondering is die GTA china war (topdown game?), waar de PSP tot GTA:SA gaat (voor vele GTA fans nog steeds de beste uit de reeks).
Er zijn 2 GTA`s op de psp en 1 op de ds. Dus dat is niet zo`n verschil :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Voor wat meer grafischere games is de PSP toch wel king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

disjfa schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:40:
[...]

Er zijn 2 GTA`s op de psp en 1 op de ds. Dus dat is niet zo`n verschil :P
Ware het niet dat GTA China Town Wars een top down game is die niet zo heel goed is ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Laatst online: 02-05 11:32

Blaasvis

Cidora \o/

Bor de Wollef schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:54:
[...]

Ware het niet dat GTA China Town Wars een top down game is die niet zo heel goed is ontvangen.
http://www.gamerankings.c...chinatown-wars/index.html

De pers was er behoorlijk positief over, alleen heeft de game slecht verkocht omdat de ds meer "casual" is.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:05
Ja en dat is het nu juist. Wat is er mis met casual ? :) Gta hoort helemaal niet thuis op de Ds. Daar speel ik spelletjes op als Zookeeper , Age of the 7 wonders, Mariokart, New super mario brothers en als ik wat dieper wil gaan dan speel ik advance wars of iets in die richting.

Het ligt er echt aan wat je in een handheld zoekt denk ik . Op de Ds heb je veel unieke spellen die niet op een normale console te vinden zijn en op de Psp zijn tot nu toe veel te veel spellen uitgekomen die op de grote broer of Xbox op een veel betere speelbare manier zijn uitgekomen.
Misschien ben ik wel verwend omdat ik elk platform tot mijn beschikking heb, maar de Ds vind ik heerlijk om ff op te pakken en snel genoeg om ff mee te gaan naar de wc :p De Psp is net opgestart als ik klaar ben ;)

Als je geen console hebt en je wilt mooie spellen ga dan vooral voor de Psp en als je een Pc, Xbox of Ps3 heb speel dan lekker daar je Gta en racegames op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Beakzz schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:05:
Ja en dat is het nu juist. Wat is er mis met casual ? :)
Met casual games is niets mis als je er van houdt en ook veel casual games verwacht. Op de DS lijkt bijna elke game zich in dat genre te bevinden wat ik als DS koper ook niet wist. Ik houdt meer van "echte" games. Ja, dan kan de DS een teleurstelling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-05 16:46
Ik heb zelf 2 jonge zoons (7 en 10) Mijn jongste speelt zelf heel veel op zijn psp dan op zijn DSi. Mijn oudste zoon speelt op beide. Maar zelf vind mijn oudste zoon de psp het mooiste om op te spelen, omdat de spellen veel mooier en meer echter zijn. Op de zijn DSi speelt hij het meest mario en nooit andere spellen, want die vind hij er nep uit zien. (hij heeft bv call of duty 5 voor de DSi, psp en ps3)

Maar qua spel aanbod heeft de nintendo DS Lite het meeste. Het is waar jezelf voor kiest.

[ Voor 10% gewijzigd door pinokkia op 09-06-2009 10:04 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Een DS koop je natuurlijk niet voor games zoals Call of Duty, natuurlijk dat dit crap gaat zijn :p

Waar de DS imo vooral in uitblinkt zijn adventure games en rpg's. Hotel Dusk, Another Code, Touch Detective (die laatste is wat "meh", maar zeer leuke graphics) en Professor Layton zijn steengoede titels in hun genre. Op rpg vlak krijgen we niet alleen zeer goede remakes (de dragonquest reeks, final fantasy, chrono trigger) maar ook solide nieuwe titels (DQ9, Golden Sun DS). Dan heb je ook nog eens de experimentele genres die een succes zijn gebleken: Elite Beat Agents (muziek), Trauma Center (de Wii remake was slecht imo, maar de ds versie speelt heerlijk weg) en mijn eeuwige favoriet: de Phoenix Wright reeks: Een spel waarin je een advocaat speelt die zijn clienten moet verdedigen. Klinkt droog, maar is oh zo leuk.

Mensen die beweren dat de DS alleen maar casual games heeft spelen simpelweg niet de juiste games. Ja er is veel crap, maar niemand zegt dat je die moet kopen. Als alle mensen die hun games illegaal spelen nu eens hun games zouden kopen zou men een heel stuk kieskeuriger worden in het uitkiezen van hun games en leert men de goede titels kennen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik gok dat het grootste deel van de DS bezitters minimaal zo'n R4 kaartje hebben, als je zo simpel 'copies' kan draaien is de stap erheen natuurlijk enorm klein. In het verlengde van games speelt een PSP ook bijzonder netjes films af. Ik heb spiderman deel zitten kijken, voor zo'n scherm ziet er echt schitterend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ondertussen een DS gekocht met wat spellen erbij, en vind hem super :)
Wel vraag ik me nog af wat een R4 kaartje is. Ik zie dat vaak voorbij komen, maar ik kan bijvoorbeeld op google niet vinden wat het is. kunnen jullie me dit makkelijk uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kunnen we wel, maar is niet ech toegestaan hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

Anoniem: 268925 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:02:
Ik heb ondertussen een DS gekocht met wat spellen erbij, en vind hem super :)
Wel vraag ik me nog af wat een R4 kaartje is. Ik zie dat vaak voorbij komen, maar ik kan bijvoorbeeld op google niet vinden wat het is. kunnen jullie me dit makkelijk uitleggen?
Beetje vreemd omdat dit het meest verkochte kaartje is. Waarschijnlijk dat je bij 'n webshop meer info kan vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok, ga ik daar zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 20:05
imo heeft de DS inderdaad 90% bagger.
Maar de overige 10% is meer dan "OK" en heeft vaak een unieke besturing.
Die games zijn meestal ook niet te vinden op de andere console's.

De psp vind ik maar behelpen met remake's die op andere console's beter speelbaar zijn.

Verder krijg ik bij beide console's snel last van kramp, misschien op de psp nog net wat eerder.

Qua multimedia mogelijkheden is psp absoluut vele malen beter, maar daar gebruik ik wel iets anders voor :x

Het games aanbod is sowieso factor 6 groter op de ds.
Nu resulteert dat niet direct in 6x zoveel toppers, maar zeker wel 3x zoveel.
Er zijn trouwens absoluut genres die je moet vermijden op de DS, zoals shooters en sportgames.
Puzzle,Rpg en adventure games zijn juist weer aanraders.

[ Voor 23% gewijzigd door Sinned123 op 14-06-2009 10:37 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Pagina: 1