Acer - zwart scherm na standby

Pagina: 1
Acties:

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-02 14:51
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Acer 7720G-602G50MN.
Als mijn laptop in standby mode staat, krijg ik hem er niet meer uit.
Hij geeft alleen een zwart scherm en je ziet heel even het lampje van de HDD knipperen
en daarna doet hij niets meer. Alle fans en de power lampjes blijven gewoon branden.
De enigste oplossing is de laptop restarten.
Ik heb al de BIOS ge-update, power plan gewijzigd.
Opvallend is dat hij het bij hibernate wel gewoon goed doet.
Het probleem doet zich voor sinds afgelopen week. Daarvoor had ik er nooit last van.
Vista opnieuw installeren zal het probleem wel verhelpen, maar daar heb ik weinig zin in.
Is er geen andere oplossing voor?

Specs:
T7500 @ 2,2 GHz
2GB RAM
500GB HDD
Nvidia 8600M GT (Driver 181.20)
Bios v1.45

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:26
Check eens je ACPI drivers, misschien dat daar wat fout gaat.

Zijn wel emer problemen met notebooks en de slaapstand. Ook wel eens bij een andere Acer gezien, maar ook mijn eigen Asus is niet veel beter met een bug dr in... De oplossing weet ik eigenlijk ook niet verder. Het is denk ik wel een configuratiefout ergens.

• Lee245
Ik heb hem al ruim een jaar, maar nog nooit eerder gehad. De HDD's doen niets meer na standby, denk eerder dat daar de fout zit.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:26
Nee, hoeft niet. Het kan ook komen door Windows Update...

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
had ik ook bij mijn vorige laptop met een 8600m gs, oplossing was een andere nvidia driver gebruiken!

• Lee245
Ga ik eens proberen, heb de 181.20 driver inderdaad nog niet zo lang.

• Xanthium
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07-2025
ik heb bijna hetzelfde probleem; als ik mn acer Aspire 1810T in standby zet en deze er vervolgens weer aanzet na een poosje, gaat de backlight niet aan. Ik zie wel heel donker de contouren van het loginscherm alsof de backlight kapot is. Vrij vreemd omdat er een LED scherm inzit. Het word nog vreemder; als ik met het scherm wiebel dan schiet de "backlight" opeens aan. Het is geen los contact want als ik daarna flink heen en weer ga met het scherm blijft het beeld gewoon goed. Heel vreemd dit. Zou dit probleem softwarematig kunnen zijn? Ik ben namelijk bang dat ie over een paar dagen helemaal niet meer aangaat na een wiebelsessie :X

• Xanthium
heb het nu ook na een cold boot, moet het scherm eerst drie keer heen en weer wiebelen voordat de backlight aanslaat.. daarna werkt het perfect maar dit blijft toch vreemd voor een nieuwe notebook..

Verwijderd

Geen garantie meer?

/me Even in de pricewatch gekeken en volgens de pricewatch kan die nog geen half jaar zijn, dus terug met dat ding. ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2009 22:45 ]

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07-2025
heb het zelfde probleem met 8930G net 5 dagen oud maar heb zelfde probleem als de startpost hierboven

enigste manier is opnieuw opstarten :(

heeft iemand al een oplossing?

• Xanthium
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:42:
Geen garantie meer?

/me Even in de pricewatch gekeken en volgens de pricewatch kan die nog geen half jaar zijn, dus terug met dat ding. ;)
ik heb idd garantie (heb 'm net een week), maar het is geen probleem dusdanige aard dat ik belemmerd wordt om met het apparaat te werken, het is alleen irritant en ik ben wel bang dat het erger kan worden.

probleem is dus dat ik het apparaat veel en intensief voor m'n opleiding gebruik en er dus vrij afhankelijk van ben. dus wellicht dat ik 'm in de herfstvakantie opstuur (en hoop dat het binnen enkele dagen nagekeken is..)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ninasky11 schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:54:
heb het zelfde probleem met 8930G net 5 dagen oud maar heb zelfde probleem als de startpost hierboven

enigste manier is opnieuw opstarten :(

heeft iemand al een oplossing?
Altijd hibernate ipv standby gebruiken? (je kunt instellen wat het systeem doet met dichtklappen, druk op knop)
Driver problemen proberen op te lossen? (laatste drivers erop?)
herinstall windows/recover procedure draaien? (backup backup backup data!)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07-2025
ehhh sorry voor een newbie vraag, maar is hibernate Sluimerstand in andere worden?

en drivers voor vid kaart neem ik aan of voor meer dingen? :( sorry als mijn vragen te dom zijn

alvast bedankt x

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ninasky11 schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:00:
ehhh sorry voor een newbie vraag, maar is hibernate Sluimerstand in andere worden?
Ja.

Drivers in eerste instantie videokaart, maar ik heb geen idee of je nog andere exotische hardware zou hebben. ( video capture kaart, webcam zijn berucht)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1