Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Google Professional] Iemand ervaring?

Pagina: 1
Acties:

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
Ik ben me aan het orienteren op mogelijkheden voor het beheren van ons netwerk. De huidige beheerder is een beetje aan de dure kant.
Ik ben zelf geen ICT-er, maar snap wel het eea van PC's.

Nu werd ik getipt over Google Professional: http://www.google.com/a/help/intl/nl/admins/premier.html
Ik word alleen niet heel veel wijzer van de website.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ons netwerk bestaat uit
- een server met SBS 2003 met:
Exchange
Data-opslag
- 12 PC's met XP

Is het mogelijk om dit te gaan beheren dmv Google Pro?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Kortweg: nee. Het doet geen werkplek-beheer en geen Exchange-beheer. In plaats daarvan gebruik je de Google Apps suite voor je mail, docs en wat andere zaken.
Je zou kunnen migreren hiernaar toe maar dan blijf je met werkplekbeheer (o.a.) zitten, daarnaast blijft Google Apps een stuk minder flexibel dan een eigen Exchange server hebben,

Note: onderschat het belang (en de benodigde tijd) voor het beheren van een dagelijk netwerk / bedrijfsomgeving niet. Er zit altijd veel werk in zaken die de gewone gebruiker niet ziet, totdat het mis gaat (om maar even wat te noemen: redundant uitvoeren internet indien vereist, backups, preventief controleren van systemen, etc.)

Werkt de huidige beheerder fulltime op contract? Kan je naar een dienstverlener gaan rondkijken? (Er staan zat namen in Werk en Inkomen )

[ Voor 21% gewijzigd door r0b op 08-06-2009 10:51 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Nee, het is andere software. Het is de Google (Gmail, Google Docs) software op Google servers. Het voordeel is dat je het niet zelf hoeft te beheren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.