Toon posts:

PCI videokaart op Dell OptiPlex GX60

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn stage (basisschool als ict beheer) hebben ze recentelijk andere computers gedoneerd gekregen van een andere school. 1tje moet er worden opgezet in de grote hal als aansturing van de beamer dus hebben we een HD2400pro PCI kaart besteld bij Azerty. Maar nu komt het probleem... als ik de kaart er in zet krijgen wij geen beeld vanaf de kaart. Ik heb in de BIOS de standard vga controller op auto gezet (enigste instellingen zijn auto of onboard) maar hierbij krijg ik nog steeds geen beeld.
In andere computers werkt de kaart gewoon en geeft hij gewoon beeld etc.

Kan het een outdated BIOS zijn? of iets dergelijks.. of heeft iemand hier ervaring mee?

Wij gebruiken de kaart inde riser kaart die zich in het systeem bevind.. alsje ff googled weet je meteen waar ik het over heb.

Alvast bedankt! :)

Verwijderd

Het is overigens een OptiPlex GX260.
Je kunt geen (bootable) storage controllers of vga kaarten in de riser gebruiken, helaas pindakaas.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een GX60.. dit staat duidelijk op het systeem zelf aangegeven.

Is dit echt niet mogelijk? Want de onboard pci slot zit maar raar achterstevoren :O

Verwijderd

Topicstarter
Zonet een andere geprobeerd en deze werkt wel. Helaas heeft deze geen dual output want deze hebben wij nodig... Kan het geen BIOS upgrade nodig hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand anders? we zitten er nog steeds mee...

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
Je gaat serieus zo'n antiek onding van DELL gebruiken om een beamer aan te sturen? en dat na het afronden van een ICT stage? In plaats daarvan gewoon even een pentium4/athlon XP systeempje met AGP slot en redelijke videokaart regelen. Die dingen kosten absoluut geen drol. Voor de prijs van die videokaart + verzendkosten had je de hele PC kunnen vervangen. Mischien word het eens tijd om met een wat bredere blik het probleem te lijf te gaan.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:59:
Niemand anders? we zitten er nog steeds mee...
Een BIOS update kan sowieso geen kwaad. Voor de rest: als je in het BIOS kan kiezen, zet dan PCI eerst, en dan Onboard. En zet ook de onboard kaart eventueel eens uit.

Verder: heb je al geprobeerd zonder riser ? Desnoods het moederbord in een andere kast proppen ?
En zie je ook het BIOS scherm niet, of alleen in Windows dat hij geen beeld geeft ?

Als je alleen in Windows geen beeld krijgt, zou ik in het BIOS of in Veilige Modus de andere, onboard, videokaart uitzetten, en dan gewoon opstarten in normale modus en de laatste drivers installeren.

PS: Wat zijn de specs van het systeem voor de rest, en als de kaart het wel doet in een ander systeem, waarom gebruik je dat andere systeem dan niet gewoon voor de beamer ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 11:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

De videokaart die je gekocht hebt heeft een voeding van 300 Watt nodig (zie de specs). Je GX60 heeft maar een voeding van 160 Watt. Daarom werkt hij waarschijnlijk gewoon niet. Je voeding kan gewon niet genoeg prik aan je kaart leveren.

Mijn advies? Stuur de kaart terug, gooi de GX60 bij het grofvuil, en koop op marktplaats een wat beter systeempje voor een paar tientjes meer. Eentje waar wel een wat zwaardere voeding in zit en dan meteen met een AGP of nog beter een PCI-e slot.

[ Voor 27% gewijzigd door E-Vix op 09-06-2009 16:44 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
gravitone schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:00:
Je gaat serieus zo'n antiek onding van DELL gebruiken om een beamer aan te sturen? en dat na het afronden van een ICT stage?
Het is niet mijn wil maar die van mijn begeleider en dit IS mijn stage en wat bedoel je met na het afronden van een stage? :S
Even goed lezen van te voren. Het is van de school waar ik stage loop.. ik heb er niks over te zeggen, ik krijg enkel de opdracht.

Uuhm verder is het heel goed mogelijk dat het de voeding kan zijn.. aangezien ik gewoon met troep moet werken.. maargoed buiten dat probeer ik er wel wat leuks van te maken. Maarrr mocht dit de voeding zijn zou die er dan niet geheel uit klappen? of niet aangaan of iets dergelijks?

We hebben zo'n 60 van deze systemen (celeron 2.6ghz, 1GB ram) op onze school en nog een zo'n 30 andere systemen (sempron 3000+ am2, 1GB ddr2) en dus we hebben genoeg systemen gehad om het in te testen maar tevergeefs. Het geeft enkel beeld in de andere systemen (de semprons). Het mooiste was natuurlijk geweest om een dell te gebruiken omdat deze redelijk klein en slimline zijn dus leuk te verwerken. Maargoed.

BIOS is upgraded naar laatste versie maar ook helaas tevergeefs. Begeleider neemt morgen van zijn zaak een andere computer mee waarmee het misschien wel wilt lukken.

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
wat hij zegt
E-Vix schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:42:
De videokaart die je gekocht hebt heeft een voeding van 300 Watt nodig (zie de specs). Je GX60 heeft maar een voeding van 160 Watt. Daarom werkt hij waarschijnlijk gewoon niet. Je voeding kan gewon niet genoeg prik aan je kaart leveren.

Mijn advies? Stuur de kaart terug, gooi de GX60 bij het grofvuil, en koop op marktplaats een wat beter systeempje voor een paar tientjes meer. Eentje waar wel een wat zwaardere voeding in zit en dan meteen met een AGP of nog beter een PCI-e slot.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Twee vragen:

1) waarom losse kaart ipv gewoon de integrated (niet onboard, dat is iets wezenlijk anders!) VGA gebruiken?
2) zo losse kaart al nodig is, waarom voor tientallen EUR iets nieuws kopen (dat ook nog veel stroom vraagt) en niet gewoon in een willekeurige kringloopwinkel een oud kaartje voor EUR 2.50 ofzo plukken die nauwelijks eisen stelt aan voeding?

Oslik blyat! Oslik!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-05 16:47
Sowieso kun je op JOU stage ook nieuwe ideeen aandragen dan zomaar opdrachten uit te voeren zonder zelf betere alternatieven aan te dragen :)

Beamer btw ook al getest met een laptop bijvoorbeeld?

Verwijderd

Topicstarter
De videokaart was aangeschaft voor de dual output. Ik heb in een ander kamertje de computer opgezet samen met een LCD aan de muur bevestigd voor het bedienen. We hadden al VGA splitter doosjes maar deze toonde een heel hoop signaalverlies.

Ik draag wel degelijk ideeen aan, maargoed mocht dit achteraf niet worden overweegt is dr niks aan te doen helaas.

Maargoed, morgen kwam er een andere computer die mijn begeleider mee nam van zijn zaak dus hopelijk kan ik hier iets mee. in ieder geval bedankt iedereen.
Pagina: 1