Fout in bericht: Piratenpartij haalt Europarlement

Pagina: 1
Acties:

• F1k
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:48

F1k

Captain Obvious

Topicstarter
http://tweakers.net/nieuw...-haalt-europarlement.html

Beste redactie. Volgens de interne mailinglijst is 4$% 1 zetel. met 7.1% hebben ze dus nog maar 1 zetel.

2 zetels zou natuurlijk wenselijk zijn :)

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ahum :$ Je hebt gelijk.

• F1k

F1k

Captain Obvious

Topicstarter
You're welcome :)

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:30

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Het gequote artikel heeft het (ook) over twee zetels. Zou het niet kunnen dat de Piratenpartij het meeste aantal reststemmen heeft en daardoor een tweede zetel krijgt?

edit:
Nevermind: een nieuwer artikel heeft het inderdaad over 1 zetel. Misschien dat dat artikel nog gelinkt kan worden?

[ Voor 28% gewijzigd door Noordvogel op 08-06-2009 11:13 . Reden: toevoeging ]

• F1k

F1k

Captain Obvious

Topicstarter
Noordvogel schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:11:
Het gequote artikel heeft het (ook) over twee zetels. Zou het niet kunnen dat de Piratenpartij het meeste aantal reststemmen heeft en daardoor een tweede zetel krijgt?

edit:
Nevermind: een nieuwer artikel heeft het inderdaad over 1 zetel. Misschien dat dat artikel nog gelinkt kan worden?
Volgens de interne mailinglist:

1 Zetel is definitief
1 mogelijke shadow-seat. Een zetel die wel bemant is maar niet mag stemmen(zie Lissabon) zodra Lissabon aangenomen is mag die shadow-seat meestemmen.

Update is van 12:05.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dus dan klopte het artikel van t.net wel degelijk? Tenminste, zo meen ik het toch vanochtend te hebben gelezen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• F1k

F1k

Captain Obvious

Topicstarter
Hooglander1 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:38:
Dus dan klopte het artikel van t.net wel degelijk? Tenminste, zo meen ik het toch vanochtend te hebben gelezen.
Die info was nog niet beschikbaar toen t.net het artikel schreef, de bron van t.net had een foutje gemaakt.

Het blijkt dus wel zo te zijn zoals het in eerste instantie gemeld was hier op de frontpage, alleen strookte de info op de tijd van het posten niet met de bronnen. Vandaar het draadje :)

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:30

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Ik was ook even in de war gebracht. In de Zweedse krant The Local (die door T.net als bron wordt opgevoerd) wordt namelijk met geen woord over die schaduwzetel gerept. In eerste instantie (het eerste nieuwsbericht) was er sprake van dat de Piratenpartij ruim 8% van de stemmen zou halen, dus twee zetels. Later is dat gecorrigeerd naar 7.1% en dus maar één zetel. Volgens mij is deze tegenstrijdige info (2 zetels vs. 7.1% van de stemmen) in het nieuwsbericht gekomen.

[ Voor 47% gewijzigd door Noordvogel op 08-06-2009 13:17 . Reden: toevoeging ]

• Jovaro
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-01 12:38
Maar zoals het nu op de frontpage staat is het verkeerd (zoals ik het lees in ieder geval).

Volgens de frontpage:
De 7,1 procent die de partij binnenhaalde is genoeg voor één van de twintig Zweedse zetels, meldt de partij.
en:
Overigens zal de zetel die de Piratenpartij heeft gewonnen mogelijk geen stemrecht hebben tot het Verdrag van Lissabon, dat de verhoging van het aantal Zweedse zetels van achttien naar twintig regelt, in werking is getreden.
Het is zoals al S1k ook al zei. 1 zetel definitief (1 van de 18 zweedse zetels), en 1 extra zetel als Lissabon is goedgekeurd (2 van de 20 zetels). Zie ook de link die al in het artikel staat. Två betekent twee.
Pagina: 1