[Ubuntu 9.04] ATIdriver terugzetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 16:16
Hoi allen, Ik heb geprobeerd om de closed driver te installeren voor mijn fireGL T2 kaart. Dat is echter falikant mislukt. Ik zit nu in een lage modusoid te werken. Ik heb al wat aan het zoeken geweest, maar ik kan nergens duidelijk vinden hoe de installatie weer om te keren. Op deze moment heb ik een stuk of 20 xorgconfig-backupbestanden. Ik geraak er echt niet uit :s

Op 8.04 werkten de closed drivers wel gewoon. Beetje vreemd eigenlijk. Dank aan de mensen die me willen helpen!

[ Voor 4% gewijzigd door Teun_2 op 08-06-2009 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06 23:20
De firegl T2 wordt niet meer ondersteunt door de closed source drivers van AMD/Ati, en aangezien ubuntu 9.04 alleen werkt met de nieuwste versie van de closed source drivers (in elk geval toen het uitkwam) sta je in de kou als je closed source wil gebruiken.
Waarschijnlijk is je beste keus nu dus radeonhd oid.
Wat je in elk geval moet doen is de paketten van de closed source driver weer verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijder de closed source driver. Als je er debian packages van hebt gemaakt (of uit de repo hebt gehaald), kan je ze verwijderen via je package manager. Zoek naar amdcccle, fglrx-kernel-source en xorg-driver-fglrx. Zolang deze erop staan, zal de open source versie niet werken. Het beste is om de radeon te gebruiken, de radeonhd heeft nogal wat issues met performance, zeker voor oude kaarten. Dat is iig mijn ervaring op m'n laptop met een x1400 mobility radeon.
Je hebt ook geen xorg.conf meer nodig eigenlijk om de driver te selecteren, als je xserver-xorg-video-radeon hebt, pakt hij deze automatisch.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 16:16
Voor jullie beiden een koekje O+ :

Afbeeldingslocatie: http://nl.dreamstime.com/de-koekjes-van-de-chocolade-thumb8191210.jpg

Afbeeldingslocatie: http://nl.dreamstime.com/de-koekjes-van-de-chocolade-thumb8191210.jpg

fglrx-kernel-source stond er nog tussen, die had ik nog niet weggehaald.

Wel dom van die drivers, nu speelt zelfs youtube niet zonder haperen -O-

[ Voor 15% gewijzigd door Teun_2 op 08-06-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 20:06
En als je nog problemen mocht hebben: libgl eens herinstalleren, de closed-source driver vervangt er enkele bestanden uit.

EDIT: en youtube zou wel moeten vlot spelen. 9.04? Kijk eens in je Xorg.0.log of hij XAA of EXA acceleratie gebruikt. In geval van XAA, google eens op "Accelmethod EXA" om te wisselen.

[ Voor 43% gewijzigd door maleadt op 08-06-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vergeet ook niet een paar mesa packages dan opnieuw te installeren. Packages die wel handig zijn:
libgl1-mesa-dri, libgl1-mesa-glx en mesa-utils. Naast de gewone radeon driver zal je performance prima zijn, met Xv output. Verwijder eventueel andere xserver-xorg-video-* packages, die heb je toch niet nodig.
Zeker als je radeon en radeonhd hebt, kan het gebeuren dat de hd versie wordt gepakt en kan een lagere performance geven, al beweren ze dat het beter moet zijn. Ik heb iig nog geen positieve dingen van gezien.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1