Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verschillende merken motorolie bij de benzinepomp

Pagina: 1
Acties:

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:29
Ik ben echt al tijden op zoek naar het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.underground-racing.ch/catalog/images/magnatec_10w40_1l.jpg

En ik merk gewoon dat bar weinig tankstations dit hebben :/

Het gaat om 10W40 half-synthetisch, maar ik ken maar 1 pomp op mijn route waar ze die (soms) hebben (voorraad gaat daar behoorlijk hard). Ik rij van Gorinchem <-> Hilversum, en heb dus nog best een keuze :P maar de Shell, OK, Argos hebben hem sowieso niet.

Wie o wie kan me helpen? :D

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:58

momania

iPhone 30! Bam!

De grotere BP's verkopen Castrol :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:46
Een beetje automaterialenzaak heeft die olie ook wel staan. Meestal nog 50% goedkoper dan bij de pomp ook. (en nog eens 25% goedkoper als je het per 5 liter afneemt :P).

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja gewoon bestellen bij een autozaak... :)

Verwijderd

eBay.de

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Brezan?

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:12

DaWaN

'r you wicked ??

Gebruikt je auto zoveel olie dan 8)7
Ik koop motor olie altijd per 5 liter bij de automaterialen zaak, is zoals gezegd goedkoper :)
En 9/10 keer hebben die écht wel alle soorten.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:29
DaWaN schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:08:
Gebruikt je auto zoveel olie dan 8)7
Ik koop motor olie altijd per 5 liter bij de automaterialen zaak, is zoals gezegd goedkoper :)
En 9/10 keer hebben die écht wel alle soorten.
ik rij 660 km per week, het tikt wel aan :P

Maar ik zal vanmiddag eens kijken bij Halfords :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Naar aanleiding van de woonplaats uit je profiel, ga eens kijken bij :
Slager Automaterialen
Die hebben in ieder geval Castrol in hun assortiment.

Halfords heeft hem zelfs in de aanbieding :)
Castrol Magnatec 10W-40 @ Halfords

[ Voor 31% gewijzigd door Henk007 op 08-06-2009 10:37 ]

• _JGC_
660km/week? Dat zou voor mij om de 30 weken een half litertje bijvullen betekenen (na 10.000km->15 weken ongeveer 0,5l verbuikt, bij 20.000km een beurt en dus niet bijvullen maar verversen). Ik weet niet in hoeverre je de olie zelf ververst of dit laat doen, maar je zou bij je garage ook kunnen vragen om te verversen mbv olie uit desbetreffend 5-literblik en de rest mee te geven als reserve. Veel auto's gaat nog geen 4 liter in bij verversen. Overigens heeft het niet echt zin om met dit soort dure olie bij te vullen als de garage gewoon bulkolie gebruikt bij het verversen.

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
@ TS: Schijnbaar gooi jij er "betere" olie in dan jezelf denkt ;-). Die castrol olie is namelijk vol-syntetisch.

Ben benieuwd naar je auto?

Imo is het weggooien van geld om er andere olie in te gooien dan de cheapste minerale 15-w40 olie. Bij de karwei heb je van die 5 liter kannen van Valvoline voor ik meen 18 euro. Anders dan dat je een high-performance motor hebt die altijd op de limiet draait voldoet die Valvoline prima. Maar ieder zijn meug ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Running_Cow op 08-06-2009 11:00 ]

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Beerkeeper schreef op maandag 08 juni 2009 @ 07:12:
Ik ben echt al tijden op zoek naar het volgende:

[afbeelding]

En ik merk gewoon dat bar weinig tankstations dit hebben :/

Het gaat om 10W40 half-synthetisch, maar ik ken maar 1 pomp op mijn route waar ze die (soms) hebben (voorraad gaat daar behoorlijk hard). Ik rij van Gorinchem <-> Hilversum, en heb dus nog best een keuze :P maar de Shell, OK, Argos hebben hem sowieso niet.

Wie o wie kan me helpen? :D
Castrol is het "olie merk" van BP, en zul je vooral bij de BP-pompen vinden en anders bij de automaterialen groothandels. Ik weet niet wat voor auto je precies rijdt, maar regelmatig olie bijvullen zou niet hoeven.
In principe mag een motor tussen z'n beurten niet meer verbruiken dan het verschil tussen het maximale en minimale olie niveau (meestal 1 liter). Natuurlijk is het verbruik een beetje afhankelijk van de leeftijd en makelij van de auto (Britse, Franse en Italiaanse auto's verbruiken wat meer, Duitse en Japanse minder en diesels weer meer dan benzine auto's). Ter illustratie, mijn 14 jaar oude BMW verbruikt een nihile hoeveelheid olie. Zo weinig dat ik het pijl nauwelijks kan zien zakken tussen 2 beurten.

@willem900
"Dure" olie gebruiken wil niet zeggen dat je in een exotische auto rijdt ;) Sommige mensen zijn nu eenmaal wat zuiniger op hun motor. Mij BMW krijgt ook geen goedkope olie van Valvoline of de bouwmarkt, maar ook alleen Castrol. Duurdere oliën blijven bewezen langer goed smeren, wat positief is op het verbruik en slijtage aan de motor. Daarnaast hebben duurdere oliën vaak betere eigenschappen wat betreft de olie-film die in de cilinders achterblijft als de auto wat langer stilstaat, waardoor bij een koude start de motor sneller goed gesmeerd wordt.
Het is eigenlijk hetzelfde verhaal als met het verschil tussen goedkope witte pomp benzine, en dure Shell V-Power of BP-Ultimate.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• _JGC_
15W40 gooien in een moderne auto is vragen om problemen. Onder moderne auto's versta ik dan een blik op wielen die gebouwd is tussen nu en 15 jaar geleden. Verder is het onverstandig om minerale olie te mixen met synthetische olie.
Kijk op het oliekaartje wat er ingekomen is bij de laatste keer verversen en vul bij met iets dat aan die specificaties voldoet. Heb je geen oliekaartje, kijk in het instructieboekje en kies een van de aanbevolen oliesoorten en houd dit soort olie in het vervolg bij verversen ook aan. Domweg een willekeurige olie uit de bouwmarkt of aldi eringooien is niet gezond voor je motor.

Verder heeft bijvullen met een betere olie dan waarmee ververst is geen zin. Als je motor gezond is, zal dat ding niets merken van die zgn extra toevoegingen op dat halve litertje dat je bijvult. Als je motor olie zuipt, zullen die extra toevoegingen weinig nut meer hebben.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:31
deepbass909 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:33:

"Dure" olie gebruiken wil niet zeggen dat je in een exotische auto rijdt ;) Sommige mensen zijn nu eenmaal wat zuiniger op hun motor. Mij BMW krijgt ook geen goedkope olie van Valvoline of de bouwmarkt, maar ook alleen Castrol. Duurdere oliën blijven bewezen langer goed smeren, wat positief is op het verbruik en slijtage aan de motor. Daarnaast hebben duurdere oliën vaak betere eigenschappen wat betreft de olie-film die in de cilinders achterblijft als de auto wat langer stilstaat, waardoor bij een koude start de motor sneller goed gesmeerd wordt.
Mijn god, ik heb nog nooit zulke marketing praat gehoord.
Dit is wel het toppunt: "Duurdere oliën blijven bewezen langer goed smeren" _/-\o_ Hoe krijgen die marketeers het toch voor elkaar dat consumenten dit geloven....?

• Running_Cow
  • Niet online
@ deepbass909: Zoals ik al zei: ieder zijn meug ;-).

Natuurlijk zal syntetische olie betere eigenschappen hebben dan een minerale olie. Maar in hoeverre zijn die betere eigenschappen ook echt nuttig? Duurder en geavanceerder wil niet altijd zeggen dat het nuttig is. Ik werk met motoren (scheepsmotoren) die 20 jaar oud zijn, 60.000 uur op de teller hebben (dat zijn dus ongeveer 8 draaiuren per dag, 20 jaar lang!) en waar gewoon minerale olie in gaat. En dat die motor oud is wil niet zeggen dat het minder strak in elkaar steekt dan een nieuwe BMW motor. Als vuistregel kun je de kilometers delen van auto gedeeld door 80 (gemiddelde snelheid) om een schatting te maken van de draaiuren. Een auto met 400.000 km op de teller heeft slechts 5000 uur gedraaid. De motoren die momenteel op de nieuwbouw schepen worden geplaatst, en dus zijn gebouwd volgens het meest recente technisch inzicht, krijgen ook gewoon minerale olie. Geheel volgens de specificaties van de fabrikant. Iets wat BMW ook gewoon in de instructies heeft staan.

En waar komt toch die gedachte vandaan dat als een motor heeft stil gestaan er de eerste klappen geen smering zou zijn? Het is niet zo dat de oliefilm op de te smeren onderdelen magisch verdwijnen bij stilstand van de motor. En al helemaal niet binnen een paar weken. Pas bij stilstand langer dan 6 maanden zal er moeten worden nagedacht om olie met betere additieven in de motor te stoppen. En vergeet tevens niet dat olie slechts voor 20% een smerende werkend heeft, en dat de overige 80% nodig is voor interne koeling van de motor.

Zolang de olie aan de industriestandaard voldoet die overeenkomt met de instructies van de fabrikant voldoet elke olie. En omdat Valvoline bij de bouwmarkt in het schap staat wil niet zeggen dat Castrol beter is ;-). Valvoline doet op geen enkel gebied onder voor Castrol. Ook niet op syntetische basis.

En dan haal je de benzine erbij...daar deel ik je mening niet mee. Wat denk je wat er gebeurd als een motor in deellast draait? Of al die uren stationair bij het wachten voor een stoplicht of in de file? Wat van benzine/diesel er ook in gaat, hij zal toch vervuilen.

Just my 2 cents. Mijn mening is mede ontstaan na ervaringen die ik op doe tijdens mijn werk ;-). Maar als jij/jullie je lekkerder voelen bij vol-syntetische olie moeten jullie dat zeker gebruiken!

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Halfords verkoopt(e) castrol, weet niet of ze specifiek bovenstaande ook hebben.

Everything is better with Bluetooth

• Running_Cow
  • Niet online
@ jeanj:
Henk007 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:27:
Naar aanleiding van de woonplaats uit je profiel, ga eens kijken bij :
Slager Automaterialen
Die hebben in ieder geval Castrol in hun assortiment.

Halfords heeft hem zelfs in de aanbieding :)
Castrol Magnatec 10W-40 @ Halfords

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Vatt schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:07:
[...]

Mijn god, ik heb nog nooit zulke marketing praat gehoord.
Dit is wel het toppunt: "Duurdere oliën blijven bewezen langer goed smeren" _/-\o_ Hoe krijgen die marketeers het toch voor elkaar dat consumenten dit geloven....?
Omdat het simpelweg voor een groot deel geen marketing is. Zou het wel pure marketing zijn, zouden er niet voor elk doel eigen specificaties bestaan. Het heeft onder andere met chemische stabiliteit te maken, maar ook met specifieke additieven die elk hun eigen doel hebben.
Of geloof jij ook dat verven bijvoorbeeld precies hetzelfde zijn en alleen marketing de prijs verschillen verklaard? Of dat de goedkope batterijen van de bouwmarkt net zo goed zijn als Varta of Duracell's?

@Willem900
Leuk dat je scheepmotoren erbij haalt, maar dan spreek waarschijnlijk of 2-takt diesels. Ja die dingen maken veel meer uren dan een auto motor, maar jij moet als geen ander weten dat die dingen ook nog een op maar 400 tot 1000 toeren draaien. Daarnaast praat je over motoren die nog steeds voor een grootdeel uit gietijzer/staal bestaan en niet uit aluminium, magnesium of andere "zachte" metalen. Dat zijn compleet andere motoren met hele andere eisen aan de brandstof en smering. En ja, cilinderbussen zijn tegenwoordig lang niet altijd meer van staal.
Volsyntheet of mineraal maakt vooral uit in hoeverre een olie thermisch stabiel moet zijn. Een minerale olie is gevoeliger voor oververhitting, waarbij de grote koolwaterstoffen (die voor de smering moeten zorgen) worden afgebroken (gekraakt) tot kleine, die vervolgens makkelijker verbranden. Het gevolg is roetvorming in de olie, wat z'n smerende werking behoorlijk aan zal tasten. Een scheepmotor, ondanks z'n relatieve hoge continue last, zal hier door z'n constuctie en gebruik aanzienlijk minder last van hebben dan een automotor.

Daarnaast claim ik niet dat bij een koude motor bij de eerste klappen geen smering zou zijn, alleen dat er een verschil is in de mate van smering tussen verschillende kwaliteiten oliën.

Overigens rij ik met half-syntheet (als ik het goed heb, de dealer gooit het erin).

Wat betreft de brandstoffen, juist bij deellast en stationair lopen hebben deze positieve effecten door een betere en volledigere verbranding. Met een heel klein beetje moeite is er een rapport van TNO op de site van TNO te vinden, waarbij ze het effect van BP-Ultimate op de motor hebben getest bij normaal gebruik. Een vervuilde motor (met roetaanslag in de cilinders, zoals bij elke motor op den duur gebeurd) in een normale auto is voor een bepaalde tijd alleen gebruikt met BP Ultimate als brandstof. Na de test periode waren de verbrandingskamers en kleppen niet alleen meetbaar schoner, maar zelfs zichtbaar. Je gaat mij dan echt niet wijsmaken dat dit niet door de brandstof kan komen. De discussie of een motor zuiniger of krachtiger wordt dankzij die brandstof ga ik niet aan beginnen (hoewel verschillende tests ook hebben laten zien dat een hoge prestaties motor er zeker wel baat bij hebben), maar dat het beter ontbrand en daarmee een positief effect heeft staat gewoon vast.
Maar goed, hierover is al uitgebreidt discussie gevoerd in een ander topic.

Wat betreft Beerkeeper, welke olie hij erin gooit moet hij helemaal zelf weten. Ik heb hier geen reden nog gezien waar hij persé deze olie wil gebruiken. Ik zie hem ook niet om advies vragen welke olie hij moet gebruiken, alleen waar hij deze specifieke kan vinden.
Ik zou me alleen wel achter de oren gaan krabben bij zijn olie verbruik... Ik rij zonder ook maar een druppel bij te hoeven vullen, 15.000km met de olie. Tegenwoordig helemaal, nu ik wat zweetplekken op de motor onder controle heb. Een beetje verbruik is normaal, en bij een oude auto (> 20 jaar oud) is het normaal dat je olie moet bijvullen, omdat kleppen toen nog minder goed sloten, en er meer olie tussen de zuiger en cilinder heen kwam. Maar een moderne auto (jonger dan 10 jaar) zou eigenlijk geen olie mogen verbruiken...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

willem900 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:08:
zeggen dat het nuttig is. Ik werk met motoren (scheepsmotoren) die 20 jaar oud zijn, 60.000 uur op de teller hebben (dat zijn dus ongeveer 8 draaiuren per dag, 20 jaar lang!) en waar gewoon minerale olie in gaat.
Hoewel de rest van je verhaal logisch klinkt weet ik me nog wel te herinneren dat scheepsmoteren op veel lagere RPM's draaien dan de gemiddelde automotor. En het zijn meestal diesels.

Weet je zeker dat je niet appels met peren aan het vergelijken bent met je rekensommetjes?
deepbass909 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:57:
[...]
Maar een moderne auto (jonger dan 10 jaar) zou eigenlijk geen olie mogen verbruiken...
Als hij dat toch doet moet je toch bijvullen en zal de garage dat ook beweren aangezien het lek boven water krijgen veel duurder is dan de liters olie die je verstookt.

[ Voor 23% gewijzigd door leuk_he op 08-06-2009 13:07 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Running_Cow
  • Niet online
@ leuk_he ^: Ik haal de scheepsmotor/diesel aan als voorbeeld van een motor die gewoon op minerale olie functioneert met olie die voldoet aan de voorschriften van de fabrikant. Iets wat je na kunt kijken in de instructie van je eigen auto. Voor de rest zie hieronder...

@ deepbass909;

Even nog een reactie hoor ;-). Ik heb het niet over 2-slag scheepsmotoren. Dat is niet te vergelijken. In mijn post haal ik aan dat de nieuwbouw schepen de modernste motoren hebben die op dit moment te koop zijn. Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar dat zijn in dit geval "gewone" vrachtwagenmotoren van 380 kW. En daar worden ook "moderne" materialen in gebruikt. Juist om de betrouwbaarheid zo hoog mogelijk te maken. Die motoren worden gebruikt voor de energievoorziening van het elektrische net @ 1400 toeren per minuut. Misschien een niet helemaal realistische vergelijking met een automotor, maar ik haalde dit voorbeeld aan om te benadrukken dat zolang de olie aan de specificaties van de fabrikant voldoet ook minerale olie goed genoeg is.

En de enigste motor die niet vervuild is er eentje die niet draait. En dan kan TNO wel onderzoek doen, het is altijd tov de normale benzine. BP-Ultimate zal efficienter (en dus vollediger) verbanden, voor de motor zelf maakt het imo weinig uit. Ik denk dat het belangrijker is voor schonere uitlaatgassen met betrekking tot het milieu. De motoren waar ik mee werk (de voorstuwingsmotor) draait dag in - dag uit op HFO 380. Een brandstof die de wegbeheerder nog niets eens goed genoeg vindt om als teer te gebruiken tijdens de fabricage van asfaltwegen. En toch hoeft zo'n motor pas na 30000 uur een "grote beurt".

En even een leuk weetje voor jou denk ik: De 2-slag dieselmotoren waar ik mee gevaren heb, 14.000 kW motor zelf is 12 meter hoog - 6 cilinder - 1,8 meter slag - diameter 56 cm, krijgt een shutdown op de overspeed bij 118 omw/s. Bij een langere reis draait hij op 114 omw/s.

[ Voor 8% gewijzigd door Running_Cow op 08-06-2009 13:20 ]

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik reed vroeger een Toyota die bijna 1L op 1000km verbruikte. Als je meer dan dat verbruikt zou ik naar een nieuwe auto gaan kijken.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:31
deepbass909 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:57:

.... Het heeft onder andere met chemische stabiliteit te maken, maar ook met specifieke additieven die elk hun eigen doel hebben.......
En wat als je nu weet dat er in de wereld (!) slechts 4 fabrikanten zijn die die additives maken?
Similarly, in 1990 there were nine companies producing additive packages. Today, said Sheets, there are just four: Lubrizol, Chevron Oronite, Infineum and Afton.
Verschilt die olie dan nog steeds zoveel van elkaar?

Oh ja, en over Valvoline een budget merk?
12 oil companies supplied 50 percent of the world’s lubricant supply in 2000. Today these 12 are just six – ExxonMobil, Shell, BP, Chevron, Total and Valvoline – who together with the Chinese giants Petro China and Sinopec now lead the world market.

[ Voor 3% gewijzigd door MrDirect op 08-06-2009 13:31 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

willem900 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:59:
@ TS: Schijnbaar gooi jij er "betere" olie in dan jezelf denkt ;-). Die castrol olie is namelijk vol-syntetisch.
Alleen de Castrol Edge lijn is volsynthetisch (gouden flessen).

Deze magnatec is deels synthetisch. Overigens niet te verwarren met half synthetisch...

Overigens; leuke vergelijking met de scheepsmotor, maar afgezien van het lagere toerental, zullen de marges her en der wat hoger liggen (vooral door het grotere formaat, 0,01% afwijking is nou eenmaal wat minder bij een motor van een meter lang dan eentje van 12 meter lang). Daarnaast zit er wat minder variatie in toerentallen en wordt er minder vaak achter elkaar gestart etc.

[ Voor 33% gewijzigd door MikeyMan op 10-06-2009 14:45 ]

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

MikeyMan schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 14:38:
[...]

Alleen de Castrol Edge lijn is volsynthetisch (gouden flessen).

Deze magnatec is deels synthetisch. Overigens niet te verwarren met half synthetisch...

Overigens; leuke vergelijking met de scheepsmotor, maar afgezien van het lagere toerental, zullen de marges her en der wat hoger liggen (vooral door het grotere formaat, 0,01% afwijking is nou eenmaal wat minder bij een motor van een meter lang dan eentje van 12 meter lang). Daarnaast zit er wat minder variatie in toerentallen en wordt er minder vaak achter elkaar gestart etc.
0,01 % marge is toch gewoon 0,01 % marge? Of het nou gaat om een motor van 1 meter groot of een motor van 200 meter groot.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Beerkeeper schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:24:
[...]

ik rij 660 km per week, het tikt wel aan :P

Maar ik zal vanmiddag eens kijken bij Halfords :)
Ik heb 3 jaar lang met mijn Hyundai Getz zo'n 850 km per week gereden en nog nooit olie te hoeven bijvullen. Bij elke peiling stond het peil netjes op de maximale stand. Bij mijn collega met een Alfa Romeo 147 moest die iedere 1000 km peilen en ook regelmatig bijvullen. 8)7

Rij jij ook Alfa? :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jojk schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:52:
[...]

0,01 % marge is toch gewoon 0,01 % marge? Of het nou gaat om een motor van 1 meter groot of een motor van 200 meter groot.
Uiteraard is 0,01% marge 0,01% marge. :P Hij bedoeld natuurlijk de absolute marge, als dat bij wijze van spreke in mm's is bij een automotor, zal dat bij een scheepsmotor in cm's zijn.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Inderdaad...

• Running_Cow
  • Niet online
@ hierboven:

Leuk procentueel rekenen...maar dat werkt niet zo. Als er 0,1% marge mag zitten tussen het wel of niet afgesleten zijn van een zuigerveer dan zou dat inderdaad veel meer dan een millimeter zijn. Heel goed. Maar neem van mij aan dat ook een scheepsmotor dan beroerd loopt. Dus vergeet het beredeneren van marges in motoren aan de hand van procenten maar snel. Ook bij hugh-ass motoren gaat dat gewoon in tienden van millimeters.

En om nogmaals te melden: Ik haalde er een scheepsmotor bij als voorbeeld met het gebruik voor welke olie. Niet meer, niets minder.

En ik vind het zo ook wel leuk geweest, gooi erin wat jezelf wilt. Om welke reden dan ook.

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:34

4x2

lộn xộn quá

Een scheepsdiesel zal ook geen 50+pk per liter halen, of wel ?

leeg

• Running_Cow
  • Niet online
@ 4x2

Op vollast slechts 71,3 kW per liter en btw: pk is voor n00bs O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Running_Cow op 11-06-2009 12:04 ]

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Pagina: 1