Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Onlangs heb ik een nieuwe computer samengesteld die ik samen met een huisgenoot in elkaar heb gezet. Ik heb er Windows 7 op geïnstalleerd, met de nieuwste drivers van nvidia voor de Gigabyte 9800GT videokaart. Met oog op een stille PC had ik speciaal een voeding met een grote fan en een grote fan voor de processor gekocht. Maar nu is het de fan op de videokaart die enorm hard aan het blazen is.

Ik heb geen idee hoe ik de fan snelheid moet aanpassen. Met het programma HWMonitor kan ik ook niet zien hoe snel de fan op de videokaart draait. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Volgens de website zou het vanzelf moeten gaan, naarmate de videokaart afkoelt.

Afbeeldingslocatie: http://captaincapslock.com/HWMonitor.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Indien het deze Gigabyte is, heb ik vervelend nieuws. Er zijn maar 2 draden aangesloten, hierdoor kun je de rpm niet uitlezen en / of aanpassen. Vervangen door een third party koeler zou je wel kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor de snelle reactie! Het is inderdaad dezelfde videokaart. Heb je misschien een link met een koeler onder de 30 euro die hier op past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Je hebt mazzel dat ik nog aan het werk ben, vandaar de reactie op dit tijdstip ;)

Onder de 30 euro blijft er weinig over, je zal zelf even moeten kijken welke past. Pak er wat reviews bij, en maak je keuze. Let wel, ook met een third party koeler zal je geen rpm zien (tenzij het er eentje is met een fan header voor je mobo), ik zou er dus voor een gaan met een koeler met flinke (zo groot mogelijke) diameter, meestal betekent dit minder geluid.