Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Joe Tweakers,

Ik gebruik op dit moment Windows Mobile 6.1 op m'n HTC Touch Pro2, waarbij ik ook mijn eigen IMAP-server geconfigureerd heb in de WM6 mail client. De HTC-interface gaat goed met dat account om, en e-mails kan ik mooi lezen.

Groot probleem is echter dat al mijn mail (werk/studie/prive/etc.) in 1 mailbox terecht komt, terwijl ik voor ieder doeleinde een andere e-mailadres gebruik. Ik zou dus graag meerdere identities configureren om vanaf meerdere mailadressen (maar gebruik makend van dezelfde SMTP-server) mail te versturen. Het gaat dus enkel om uitgaande mail, binnenkomende mail wordt correct afgehandeld in mijn IMAP-server.

Ik kan op internet nergens informatie vinden over het configureren van multiple identities in de WM6 mail client, dus neem ik maar aan dat dit niet mogelijk is? Ook kan ik geen andere mobile mailclient vinden die het wel zou moeten kunnen (ik wil wel m'n eigen IMAP-server blijven gebruiken, GMail is dus geen optie), heeft iemand hier misschien een suggestie?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je bedoeld je sent mails mapje op de telefoon? Ik heb zelf 2 email accounts op mijn Touch pro, maar die worden volledig onafhankelijk verzonden en ontvangen. (beide imap).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, wat mij betreft mogen de verzonden mails (sent items) gewoon op de IMAP-server terecht komen in 1 "Sent mail"-folder voor alle uitgaande e-mailadressen. Het gaat mij er gewoon om dat ik bij het opstellen van een e-mail kan opgeven wat het "From"-adres is.

Voor m'n werk kan ik dan bijvoorbeeld als afzenderadres piet-no-spam-please@nospam-albertheijn.nl gebruiken, terwijl ik voor privezaken piet-no-spam-please@nospam-xs4all.nl wil gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 08-06-2009 09:45 . Reden: email-adressen aangepast ]

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 12:56

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Wat je misschien kan doen is twee accounts aanmaken op je telefoon, een voor zakelijk en een voor privé. Daarbij kan je dan de volgende keuze maken:
[list=1]• 1x Exchange, 1x POP/IMAP
• 2x POP
• 2x IMAP
• 1x POP, 1x IMAP
Vervolgens zou je dan met Flexmail (stand-alone mailapplicatie) kunnen kiezen vanaf welk account je wilt reageren.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
DUX schreef op maandag 08 juni 2009 @ 08:46:
Wat je misschien kan doen is twee accounts aanmaken op je telefoon, een voor zakelijk en een voor privé. Daarbij kan je dan de volgende keuze maken:
[list=1]• 1x Exchange, 1x POP/IMAP
• 2x POP
• 2x IMAP
• 1x POP, 1x IMAP
Vervolgens zou je dan met Flexmail (stand-alone mailapplicatie) kunnen kiezen vanaf welk account je wilt reageren.
Dat snap ik, maar voor de 5 e-mailadressen die ik voor verschillende zaken gebruik moet ik dan dus 5 IMAP-accounts aanmaken die allemaal inloggen op dezelfde mailbox? Dat moet toch makkelijker kunnen!

FlexMail ziet er hip uit, maar ik kan op internet zo snel niets vinden over support voor multiple identities, zonder daar direct meerdere IMAP-accounts bij aan te maken...

Iedere PC mail client (Thunderbird, Outlook, etc.) heeft ondersteuning voor multiple identities, waarom ontbreekt die feature op mobile clients?

• DUX

DUX

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:26:
Dat snap ik, maar voor de 5 e-mailadressen die ik voor verschillende zaken gebruik moet ik dan dus 5 IMAP-accounts aanmaken die allemaal inloggen op dezelfde mailbox? Dat moet toch makkelijker kunnen!

FlexMail ziet er hip uit, maar ik kan op internet zo snel niets vinden over support voor multiple identities, zonder daar direct meerdere IMAP-accounts bij aan te maken...
Dat is correct. Ik ben het met je eens dat de mailafhandeling op WM6 (nog) niet super is. Ik kan HTC TouchFlo niet gebruiken op het enkele punt dat subfolders in de Inbox niet ondersteund worden. Ik laat mijn mail op de server al met mailregels indelen, maar zolang er niks in de root-Inbox-folder staat zal de teller voor nieuwe mail op 0 blijven staan. Flexmail levert een today plugin mee waarmee ik dat wel zou kunnen checken, en zo zag ik ook dat je ook het verstuuradres kon bepalen (maar inderdaad alleen door aanmaken meerdere accounts).
Iedere PC mail client (Thunderbird, Outlook, etc.) heeft ondersteuning voor multiple identities, waarom ontbreekt die feature op mobile clients?
Windows Mobile is bedoeld voor de zakelijke gebruiker met over het algemeen slechts één bedrijfs-e-mailaccount. Zo'n telefoon is bedoeld als ondersteunend communicatiemiddel (óók onderweg je e-mail lezen) en niet als een primair e-mailafhandelstation :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dezelfde mailbox? Ok, moderator heeft wat aangepast, maar het zijn 2 verschillende domeinen dus neem ik aan ook 2 aparte mailboxen waarmee je verbinding maakt.

Afzender kies ik vrij simpel door vanuit het juiste account een nieuw bericht te starten (account A -> afz A, account B -> afz B), maar ik begrijp dus dat jij bv bij nieuw of beantwoorden bericht bovenin de 'from' kan aanpassen naar een ander account?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DUX

DUX

Hij wil geen meerdere accounts ;)

Verwijderd

Topicstarter
DUX schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:15:
Hij wil geen meerdere accounts ;)
Check.

Ik heb een mailserver in eigen beheer waarmee ik authenticated SMTP praat, ik kan dus willekeurige "from" adressen gebruiken. Alle mail (voor alle verschillende adressen) komt in 1 IMAP-box binnen, ik wil dus enkel bij het versturen van een bericht een drop-downbox om het "from"-adres te kiezen.

Als ik het goed begrijp is dit dus onmogelijk. Misschien moet ik op zoek naar een webmail client die het ondersteunt...
Pagina: 1