[skype] Opeens geen geluid via line-in

Pagina: 1
Acties:

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Ik draai voor een aantal dagen wat klassikale seminars, met één groep mensen hier en een andere groep in new york. Voor video heb ik 2 cams en een videomixertje, en voor audio een aantal draadloze mics die weer via een paneel van de audiotechniek naar de line-in van de G5 skypebak lopen. Dit liep gister perfect.

Sinds vandaag pikt skype echter geen audio meer op vanaf de line-in. Alle meters in het config scherm zijn goed, en via het appje LineIn kan ik horen dat het geluid binnenkomt. In de haast die ik had heb ik toen maar mijn macbook pro late 2007 genomen, maar hierop had ik hetzelfde probleem! Via de ingebouwde mic deed het geluid het wel.

Ik kan er met mijn hoofd niet bij waar dit aan zou kunnen liggen, via LineIn hoor ik op beide systemen komt het geluid niet door naar skype. De instellingen in skype staan uiteraard goed. Een detail is misschien dat er maar één kanaal binnenkomt, maar zowel links als rechts geven geen verschil.

Weet iemand wat er misschien aan de hand kunnen zijn? Als ik zoek op google zoek krijg ik talloze hits op problemen met onversterkte mics op de line-in ingangen en kan ik geen antwoord vinden.

Alle tips en hints zijn zeer welkom :-)

www.baskoole.com