Mijn gamepc doet raar.

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views

• squidshooter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05-2021
Hoi tweakers.

Ik heb een game pc waar ik erg trots op ben Dit zijn mijn spec's:

q6600 ( 2,4 )
4890 sapphire
500 gb
6 gb ram geheugen
520 wat voeding
P5N-e sli
LCD scherm van LG 1600 x 1200

Nu komt mijn vraag. Ik had voor deze videokaart een radeon 3870hd waarop ik vooral call of duty 4 meespeelde. toen haalde ik 125 fps meestal. Nu heb ik een nieuwe videokaart de 4890 dus en hier heb ik afen toe echte frame drops tot de 35 á 40 fps en het gemiddelde ligt ong. op de 70. Wat zou hier van de oorzaak kunnen zijn. Zou het aan de processor kunnen liggen ( maat van mij zegt bottleneck ???), Te weinig stroom, Of dat ik gewoon te veel heb verwacht van de kaart.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vsync staat weer aan?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Drivers goed opnieuw geinstalleer ?
Staat nu de game niet op een hogere resolutie of op de hoogste settings te draaien ?
laatste type video kaarten heb vaak ook extra voeding aansluiting dus check of dat ook in orde is

dit zijn zo de eerste paar dingen waar je naar zou kiunnen kijken

Verwijderd

Ik denk niet dat een HD 3870 dat haalt op Call of Duty 4 1600 bij 1200 alles max. Waarschijnlijk stonden de instellingen toen lager want COD 4 past zich aan aan je hardware. http://www.pcper.com/arti...id=482&type=expert&pid=10 Hier met een HD 3870 haal je op die resolutie met alles max gaan 125 FPS. Lang niet.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zoals eerder gezegd past het spel zich aan aan je hardware. Als er een betere videokaart gedetecteerd wordt gaan de settings vanzelf wat hoger. Boeiend ook dat je 'framedrops' hebt tot 35fps, het spel is dan nog prima speelbaar. Onder de 25 wordt het vaak pas merkbaar trager.

🖥️ | 🚗

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
offtopic:
@MadMarky, ik wil hier niet weer zo'n fps discussie van maken maar bij first person shooters heb ik toch altijd liever +40/50fps anders vind ik het schokken, ook als ik geen fps meter aan heb merk ik dit dus het is niet iets dat komt door de fps meter, bij de meeste andere spellen is daarentegen +25fps mooi.

• squidshooter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05-2021
@Sinergy
Wat bedoel je precies met vsync moet ik die aan of uit zetten en zoja hoe ?

@shalow
JA ik heb pas alle drivers geïnstalleerd. Ik zal morgen even nachecken voor die extra voeding kabels maar die had ik er wel beide goed in gedaan toen der tijd.

En het klopt ik had met de radeon 3780 niet alles op zijn hoogst maar dan nog vind ik het vreemd Want als ik AA uitzet dan merk ik daar Amper verschil door ( kwa frames dan ) iddem voor de rest van de instellingen.

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04-2025

xp7amrkr

De enige echte!

Je kan in catalyst control center ook bepaalde instellingen manueel overschrijven, zoals de AA. Als je deze bij je 3870 locked had staan op "off" en nu tijdens de nieuwe drivers instaleren weer op default heb staan zou het kunnen dat het spel zwaarder is voor je nieuwe kaart.

Tevens lijkt het me sterk dat je 125fps draait op de zelfde instellingen. Ik heb een nagenoeg identiek systeem met twee 3870's en ik haalde op de instellingen waar ik op speelde, zover ik me kan herinneren, geen 125fps. Weet je zeker dat deze waardes kloppen?

Probeer anders eens een benchmark als 3DMark te draaien met zowel de 3870 en de 4890. (mits de 3870 nog in je bezit is)

Edit: kijk trouwens eens met een programma als Rivatuner hoe zwaar je nieuwe kaart belast wordt. Is dit de volle 100%?

Edit2: Overigens, bij mij is in de meeste games de CPU de bottleneck. Deze heb ik dan ook op 3.2 of 3.6Ghz lopen. Echter zou je dan met je nieuwe kaart op zijn minst de waardes die je met je oude kaart haalde, moeten kunnen halen. Of je kaart dan 100% belast wordt is wat anders.

[ Voor 23% gewijzigd door xp7amrkr op 08-06-2009 00:18 . Reden: Wat toegevoegd ]

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Verwijderd

Jongens er is niks mis met z'n videokaart toch? 70fps is een hele mooie score.

http://tweakers.net/benchdb/testcombo/1789

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2009 00:20 ]

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04-2025

xp7amrkr

De enige echte!

Hangt af van de instellingen. Als hij met de zelfde instellingen met de 3870 daadwerkelijke een hogere fps gehad zou hebben, zou er een probleem zijn.

Edit: Jou link is trouwens van COD WAW (Call of Duty 5) en het ging over COD 4 (Call of Duty Modern Warfare)

[ Voor 28% gewijzigd door xp7amrkr op 08-06-2009 00:26 . Reden: Zie bovenstaande ]

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:24
Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Dit zijn dan ook dingen die je prima zelfstandig uit kan zoeken met behulp van een zoekmachine, een ervaringen-topic of misschien de FAQ .

Check gewoon eens je settings en zet deze eens gelijk aan die van je vorige kaart. deïnstalleer ook eens je drivers. Vergelijk je scores met hetgeen op internet. Met name een 3Dmark benchmark geeft zo aan of je videokaart goed scoort of er wat aan de hand is. Door je CPU zal je een iets lagere score krijgen als de meeste benchmarks, maar zolang het niet extreem afwijkt is het geen probleem.

Volgens mij zijn de prestaties niet zo slecht en moet je eerder gewoon je settings wat omlaag moeten gooien als je meer FPS wilt. Mochten jou scores, en met name dan die van 3Dmark, heel veel afwijken, start dan een nieuw topic in Videokaarten en Beeldschermen. dat is waar dit soort problemen thuishoren.

Dit topic gaat dus op slot en ik wens je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.