Ik wil graag mijn pentium 333 celeron overklokken en nou is mijn vraag tot hoever kan dat en moet het voltage ook worden omgezet en zo ja waar naar?
Er is niemand die jou kan vertellen tot waar jij je celly op kan klokken, dat is namelijk per CPU verschillend. Maar er zijn er die op 500 lopen bij 2,0 V. Het verhogen van het voltage is eigenlijk gewoon een middel om het stabiel te laten lopen. Je proc. wordt er wel een stuk warmer van, dus goeie cooling is dan vereist. Het is dus gewoon een kwestie van proberen.
Martijn
P.S. Voor 500 Mhz (ipv 5*66 dus 5*100) moet je dus wel een BX-plankje hebben.
Martijn
P.S. Voor 500 Mhz (ipv 5*66 dus 5*100) moet je dus wel een BX-plankje hebben.
'k heb hier een C333@375 ... ik liet hem vroeger om 417 lopen (zonder voltage tweak -) ik heb een asusP2B-F ... dus valt niet te voltage tweaken) maar wanneer ik bench met Sandra Pro haal ik meer punten op 375 dan op 417 ... en nu wordt mijn geluidskaart (AWE64 gold) ook niet meer zo warm (staat een koelblokje op ... ventilator heb ik er ondertussen afgehaald)
Vertel ff wat meer informatie. moederboard, geheugen, PCI & AGP stuff..
Niet bij alle moederboarden kan je het voltage veranderen en/of anders busspeeds dan 66/100mhz draaien. Als dat wel kan, maar hij draait niet stabiel op 500mhz (5 * 100 = 500), zal je het op andere busspeeds moeten proberen (75/83mhz). Aangezien de PCI op 2/3 vd FSB draait bij FSB's van 66/75/83mhz (en alles ertussen als je bv een ABIT BP6 hebt) en 1/3 bij 100mhz en hoger, overclock je dus ook al het PCI randapparatuur. Sommige hardeschijven kunnen hier niet tegen en sommige PCI kaarten kunnen ook problemen geven (komt niet erg vaak voor). Ook overclock je direct je AGP kaart, want die staat 1/1 bij 66Mhz FSB etc en 2/3 bij 100mhz FSB en hoger. Tis maar net het geluk of de kaarten ertegen kunnen.
Dus iets meer info graag
Niet bij alle moederboarden kan je het voltage veranderen en/of anders busspeeds dan 66/100mhz draaien. Als dat wel kan, maar hij draait niet stabiel op 500mhz (5 * 100 = 500), zal je het op andere busspeeds moeten proberen (75/83mhz). Aangezien de PCI op 2/3 vd FSB draait bij FSB's van 66/75/83mhz (en alles ertussen als je bv een ABIT BP6 hebt) en 1/3 bij 100mhz en hoger, overclock je dus ook al het PCI randapparatuur. Sommige hardeschijven kunnen hier niet tegen en sommige PCI kaarten kunnen ook problemen geven (komt niet erg vaak voor). Ook overclock je direct je AGP kaart, want die staat 1/1 bij 66Mhz FSB etc en 2/3 bij 100mhz FSB en hoger. Tis maar net het geluk of de kaarten ertegen kunnen.
Dus iets meer info graag