PC Als Access Point gebruiken voor PS3

Pagina: 1
Acties:

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-02 17:39
Hey tweakers,

Ik heb sinds kort een PS3 aangeschaft en bij mijn verhuizing draadloos internet geïnstalleerd. Mijn probleem is dat ik constant online overal eruit gegooid wordt, omdat mijn draadloze verbinding van router > PS3 belabberd is. De situatie is als volgt:

PS3 (54g) / PC (300n)
===betonnen vloer===
2e verdieping
===betonnen vloer===
Router (WRT160N)

Met mijn pc heb ik al bijna geen last meer van een slechte ontvangst, omdat ik mijn 300n USB adapter heb vervangen door een linksys PCI adapter met externe antenne. Hiermee heb ik nu tussen de 80-100% ontvangst. Mijn PS3 werkt alleen volgens 54g en komt dus nooit verder dan 20%. Ik zat dus te denken om mijn PC als access point te gebruiken of althans om de ontvangst met een kabel te verspreiden aan de PS3. Ik heb meerdere topics op GoT/google gelezen, maar heb nooit specifieke guides of howto's kunnen ontrafelen. Ik weet het een en ander op netwerkgebied, maar om mijn pc als router/access point te gebruiken, op dat gebied heb ik weinig kennis. Ik hoopte dus dat iemand hier met ervaring van dergelijke netwerk setups mij kan helpen met dit probleem. Wat ik dus zou willen is:

Modem > WRT160N > PC (300n ontvangst) > PS3

En dan van de pc naar de ps3 met UTP-kabel. Nu ik draadloos internet heb op mijn pc heb ik 2 netwerkpoorten vrij. Ik hoop dat een van jullie mij goede tips kan geven of een guide weet die ik kan gebruiken. Thanks!

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

Verwijderd

Hoeveel "moeite" is het om een kabel te trekken, van beneden naar boven?

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
GoT netwerk faq ?

netwerkkabel tussen pc en ps3 en een bridge maken tussen wifi en die lan-poort ?

eventueel een (soort van) proxy draaien ?

wellicht genoeg informatie over vindbaar op het goole, want je bent vrijwel niet de eerste die dat wilt doen.

hieronder: hoe je er ICS inschakelt voor je lan/wlan is echt wel vindbaar hoor
gewoon windows versie + ics in google zetten en je vind genoeg faq's ...

[ Voor 23% gewijzigd door soulrider op 08-06-2009 06:05 ]

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-02 17:39
Bedankt voor de reacties!
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 23:56:
Hoeveel "moeite" is het om een kabel te trekken, van beneden naar boven?
Niet te doen. Ik heb onlangs met verhuizen al een coax-kabel van boven naar beneden moeten doortrekken waar ik een pijp van de bovenste groep voor had gebruikt. Heb uiteindelijk via de badkamer en de toilet alles door moeten trekken en via de meterkast en de kruipruimte alles om moeten trekken om het netjes weg te werken. Dat was 3 uur werk en ik heb op dit moment ook geen UTP-kabel van +/- 20 meter. Daarom zocht ik liever naar een softwarematige oplossing of eentje die ik met wat kleine aanpassingen kon realiseren. Ik heb nog wat meer FAQs opgezocht. Het idee wat ik nu heb is dat ik een crosscable nodig heb van mn pc naar mn ps3, mijn ps3 op bedrade verbinding instellen en dan een van mijn wireless connection bij verbinding er een ICS van maken. Ik kan trouwens ook nergens duidelijk vinden hoe ik er een ICS van kan maken.

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

• Rather21
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-02 11:26
misschien werkt dit: http://usb.brando.com.hk/prod_detail.php?prod_id=00805
ik weet zelf niet of het ook van pc>ps3 werkt
ik had zelf ook slechte draadloze verbinding met mn ps3 dus ik had gewoon kabeltje getrokken, nu doet hij et geweldig, anders moet je ff kijken of je via gewoon stopcontact via de meterkast een internet-kabel omhoog kunt trekken???

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon kabel van ps3 naar pc en dan je internet van wireless delen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1