Toon posts:

Aansluitmogelijkheden marantz cr502

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds kort maak ik gebruik van de marantz cd receiver cr502. Prima apparaat alleen wat beperkte aansluitmogelijkheden.

Het geluid van mijn tv wil ik graag over deze set afspelen (zonder gebruik te moeten maken van de koptelefoon uitgang). Dit lukt mij alleen nog niet helaas. Even in het kort hoe ik eea heb aangesloten:

Mijn samsung decoder is via scart verboden met mijn philips tv (ext 1). Verder is mijn xbox 360 aangesloten via de rgb kabels naar mijn tv en de audio kabels naar de cr502. Het geluid van mijn 360 krijg ik dus netjes over de cr502.

Hoe kan ik het geluid van mijn tv over deze set krijgen? Heb een scart aansluiting in mijn tv met de mogelijkheid dit om te zetten naar rood wit en geel kabels. Het mooiste zou zijn als ik hier een normale kabel (rood/wit) aan kan koppelen naar mijn cr502. Maar dan heb ik het geluid van de ext2 (van mijn tv) naar de cr502.. dan heb ik dus nog steeds geen geluid van tv.

Ook werkt het niet wanneer ik een kabel tussen de koptelefoonuitgang van mijn tv en de audio ingang van de cr502 heb.

Misschien een beetje vaag verhaal.. maar misschien iemand die een oplossing heeft?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Dat ligt dus helemaal aan je tv. Sommige tv's voeren over de/een SCART uitgang al het geluid uit. Dus in jouw geval zou je dan toch een tulp kabeltje aan een SCART verloopje via EXT2/scart van je tv moeten gebruiken. Zoiets bijv. (wit en rood dan dus en de schakelaar moet dan op OUTPUT staan (geluid van je tv naar je versterker)

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/1987.jpg

En anders wellicht toch je kop telefoon uitgang, waarom zou die niet werken in jouw geval?

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn xBox heb ik toevallig zo'n scart adapter. Hierop kan ik niet instellen of het alleen input of output is. Krijg in ieder geval geen geluid via deze manier via mijn marantz set. Dit lukt ook niet met de hoofdtelefoonaansluiting..
Je zou dan zeggen dat het dan aan mijn marantz ligt, maar wanneer ik mijn xbox of mijn ipod dockingstations op deze ingangen aansluit heb ik prima geluid.

Is er misschien iets op mijn tv in te stellen dat mijn ext2 altijd alle geluid doorgeeft?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik, en niemand behalve jij zelf, weet welke tv je hebt, dus hoe zouden we dat moeten weten?

En de hoofdtelefoon uitgang zou toch ook echt moeten werken. Krijg je daar wel altijd geluid als je er een hoofdtelefoon inplugt?