Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Muismat voor een laser muis

Pagina: 1
Acties:

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 15:05
Aangezien m'n oude muismat begint te verslijten, ben ik op zoek naar een nieuw.

Mijn ervaringen met de m'n andere muismat, namelijk de Ideazon Fragmat, waren een beetje wisselvallig.
Hij glijd goed, redelijk slijtvast en een mooie grote (300 x 240 mm), maar hij heeft de neiging om krom/bol te trekken, en hij wordt zeer snel vuil.

Ik ben dus op zoek naar een muismat met een formaat minstens even groot als de fragmat, die goed glijd maar met nog een beetje grofheid, niet zo snel vuil wordt en goed samenwerkt met een lasermuis (ik gebruik de MX revolution)
Ook liever niet te dik en onder een prijs van € 40

Heeft iemand goede tips? Revieuws en fora zijn nogal vaag over de combinatie van muismatten en laser muizen

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:00

Sebazzz

3dp

Mijn lasermuis werkt goed op zowat ieder oppervlak. Een optische muis kan wel problemen geven.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:54
Zelf heb ik een steelpad 4d die ongeveer even groot is als een a4tje en die voldoet aan jouw genoemde wensen. Een muismad is verder alleen beetje hetzelfde als een muis, je moet hem even proberen voordat je pas een duidelijk beeld heb of die ook prettig voor jou is.

edit: linkje pricewatch: Steelpad 4D

[ Voor 16% gewijzigd door denyos op 07-06-2009 20:23 ]

Strava

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:31
Heb zelf de Corepad XXXL oem versie, ideaal ding. Heb hem al 2 jaar ofzo, is hier nog goed schoon opzich, en kan volgens mij zelfs ook nog wel in de was machine. Lekker groot en lomp (900x450MM, staat mooi @ het bureau, toetsenbord en muis der op. Werkt zeer relaxt.
http://www.corepad.com/index.php?pagina=artikel&id=34

Hier jaar oude foto van mijn oude kamer
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=165969&FotoID=2745

Specs!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Ik heb ook de Steelpad 4D werkt perfect.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik gebruik trouwens gewoon een met leer bekleed stalen werkblad van IKEA op mijn bureau als muismat:
Thuiswerkplek
Het werkblad is er ook gewoon in rechte vorm in plaats van krom zoals je op de foto ziet, dus misschien een optie. Je beschermt er ook gelijk je bureau mee, dus twee vliegen in één klap ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Sebazzz op 07-06-2009 21:17 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Bitbored
Bedankt voor de snelle reactie, maar vooral voor het noemen van de merken.
Ik heb de sites van steelseries en corepad even bekeken en vind vooral de Corepad® EYEPAD ( normal sized) zeer interesant.
Goedkoper, groter en iets dunner dan de steelpad 4D.
Ook heeft corepad veel meer gegevens over hun producten, wat mij meer vertrouwen geeft in het product dan wat verkooppraat.
Vooral de verschillen in afmetingen op verschillende sites over de steelpad 4D vind ik vreemd, maar dit komt waarschijnlijk door de aparte vorm.

Nu even wat revieuws over dit product opzoeken, maar persoonlijke ervaringen of opmerkingen mag je van mij altijd delen :*)

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:32
Ik kan je zelf de razer destructor muismat aanraden, zeer sluitvast wel wat grof maar glijdt perfect.
Kwa grote is het ook ongeveer een A4 wel een duurdere mat.

Enige wat ik wel moet opmerken is dat je redelijk kleine skates onder je muis moet hebben voor een fijn resultaat.

Dus niet de G5 G9 mouseskates.

PS, groot voordeel met deze muismat is dat je geen koude handen krijgt!

• Bitbored
...zoals ik al zij heb ik de MX revolution = zeer grote skates.

En wie heeft er nu last van koude handen als je gamed? koude vingers, ok, in vingers zitten geen spieren of pezen, dus kunnen koud worden als het wat frisser is, maar koude handen???
En hoe wordt dat hier dan opgelost? zit er soms een gloeidraad in ofzo??

Wat revieuws gelezen over de eyepad, en lijkt me persoonlijk nog steeds de beste optie.

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:29
Ik gebruik hier de SteelSeries QcK (i.c.m. een laser muis)
Dit is een mooie dunne mat met een stoffen bovenkant en rubberen onderkant. Hij is hier wel vrij snel vies omdat ik een roker ben, maar na vele malen wassen ziet het er na bijna een jaar gebruik nog steeds als nieuw uit.
Voor de 10 a 15 euro ben ik er erg over te spreken.

[ Voor 9% gewijzigd door Loki.Nya op 10-06-2009 22:35 ]

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Bitbored schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:18:
En wie heeft er nu last van koude handen als je gamed? koude vingers, ok, in vingers zitten geen spieren of pezen, dus kunnen koud worden als het wat frisser is, maar koude handen???
Kille, klamme, of koude handen zijn meestal een voorteken van RSI ;)

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Roccat Taito! Dun, mooi, niet duur en werkt super goed. :)

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• sleezball
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-11 11:00
Loki.Nya schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:31:
Ik gebruik hier de SteelSeries QcK (i.c.m. een laser muis)
Dit is een mooie dunne mat met een stoffen bovenkant en rubberen onderkant. Hij is hier wel vrij snel vies omdat ik een roker ben, maar na vele malen wassen ziet het er na bijna een jaar gebruik nog steeds als nieuw uit.
Voor de 10 a 15 euro ben ik er erg over te spreken.
Yup, hier hetzelfde matje maar dan met een Logitech MX518 optische muis. Ik heb de mat nu inmiddels een kleine twee jaar liggen, hij is vies, smerig, stoffig en er gebeurd van alles mee maar hij glijdt nog als een nieuwe. Het is dan wel geen echte 'blikvanger' maar daar heb ik hem dan ook niet voor, hij is zwart met linksonder een SteelSeries logo in het wit, dat is alles wat erop staat. In de loop van de tijd heb ik al heel wat matten versleten maar deze gaat binnenkort zeker vervangen worden en dan eigenlijk alleen omdat hij zo vies is, om de glijkwaliteit hoef ik het voorlopig nog niet te doen.

En het is een lekker goeiekoop matje, ongeveer een euro of tien...

... Je hébt soms van die dagen ...

Pagina: 1