Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag: Ik wil binnenkort een nieuwe camera kopen maar ik kan niet kiezen tussen de Samsung wb500 en de Panasonic Lumix DMC-TZ4 nu heb ik nergens een site kunnen vinden die deze twee vergelijk. Ik heb al veel sites bezocht met info over beide maar ik weet niet welke ik moet kiezen, aangezien mijn engels erg slecht is had ik niet veel aan de engelse sites. Welke mijn ook wel aardig lijkt is de Sony Cybershot DSC-H 20. Ik begreep dat deze een Memory Stick Pro/Duo heeft voor de opslag is dit heel anders dan een sd kaartje?? Ik heb nu een foto toestel met een XD kaartje en dit vind ik persoolijk erg onhandig omdat je hem niet makkelijk in je laptop/computer stopt om de foto's/filmpjes te bekijken

Verder heb ik het idee (verbeter me als het niet zo is) dat je beter minder picksels kan hebben en een beter zoom dan dat het beide hoog is. Mijn lijkt het namelijk dat je foto's er niet mooier op worden hoe meer picksels je zou hebben, denk aan bijv inzoomen (dat de verhouding tussen de pickels en zoom gelijk zijn). Ik wil graag een camera die ook wel een eindje kan inzoomen maar ik wil hiervoor geen korrelige foto's terug. Ook is er bij twee camera's spraken van een groothoeklens is dit erg handig en een must om te hebben ?

Ook ben ik wel iemand die gebruik maakt van de film functie, ik heb al gelezen dat er enkele camera's zijn die bij het inzoomen tijdens het filmen een zoom geluid maken, hoor je dit erg terug op het filmpje en welke van de 3 heeft dat het minst?

Hoe mijn voorkeur er nu voor staat komt als eerst de Samsung wb500. Dus nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met deze camera's en eventueel advies?

De belangrijkste punten van een camera zijn voor mijn:

1. Hoog zoom bereik, maar niet ten kosten van de fotokwaliteit ( dus geen korrelige foto's)
2. Een camera die ook in het donker mooie foto's kan maken.
3. Die geen zoom geluid maakt wat je later ook op je filmpjes terug ziet
4. Die kan zoomen tijdens het filmen

Zelf heb ik geen ervaring met camera's en weet ook niet waar ik ze het beste op kan/moet beoordelen. Hopelijk dat jullie mijn advies kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mijn advies kan geven ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Kijk eens of je op www.dpreview.com een van deze kan vinden. Verder stel je een aantal vragen die je alleen kan beantwoorden als je alledrie de camera's bezit of iig kent... Die kans is niet zo groot. Zoek ook eens in wat van de aankoop advies topics

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In plaats van een reactie geplaatst te hebben had ik een topic report gedaan. Aangezien je nieuw bent, zal ik aardig voor je zijn en je de juiste kant op sturen ;) Je hebt namelijk een beetje de forumregels overtreden door eenzelfde post op twee plaatsen te doen. Op die andere plaats had ik al gereageerd, vandaar mijn topic report.

Verwijderd in "Panasonic DMC-TZ1 t/m TZ7"

Lees dat eens goed door, verzamel je vragen (als je die nog hebt na het lezen) en stel die vragen even opnieuw! Volgens mij kun je namelijk een groot deel van je onduidelijkheden al wegstrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heej Bedankt voor jullie reactie!

@ Mig29 Sorry van de forumregelsovertrding :$ maar ik begreep uit jou reactie '' Is het misschien een idee om een nieuw topic te openen over deze camera's en daarbij nog een vermelding naar dit topic te maken?'' dat je bedoelde om er een nieuw topic van te maken.

Verder heb ik gekeken op die sites die jullie hebben gegeven maar aangezien mijn engels erg slecht is kom ik er niet verder mee...maar ik zal zelf nog wel even verder zoeken en hopen dat ik uiteindelijk de juiste beslissing neem. Bedankt in iedergeval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, dat verklaart eea. Ik bedoelde om een nieuw topic over de TZ6/7 te openen aangezien de info uit de start post behoorlijk achterhaald is. Vanuit de review van dpreview (waar je overigens ook de foto's uit de camera kunt bekijken):

Samsung:
* We like: 24mm wide-angle, good build quality, ergonomic user interface (especially the exposure compensation lever), good operational speed, reliable exposure and flash

* We don't like: Slow lens at the long end of the zoom (F5.8), unreliable focus in low light, heavy noise reduction through the ISO range, poor high ISO performance
Positieve punten: 24 mm groothoek, de camera is degelijk gebouwd, de gebruikers interface (knopjes, menu's) is goed, de snelheid van de camera is prima en de foto's zijn goed belicht (zowel met als zonder flits)

Negatieve punten: Het grootste diafragma aan de tele kant van de lens is relatief klein (waardoor je veel licht nodig hebt), scherpstellen met weinig licht kan beter, de camera gebruikt relatief veel ruisreductie waardoor fijn detail verloren gaat en de prestaties bij hogere iso waarden zijn slecht.

Sony:
* We like: Fastest lens at the long end (F4.4), effective image stabilization, good flash output, quick focus, good results at base ISO, appealing color and tonality, accurate focus and metering, longer lens than competition

* We don't like: Menu structure, few external buttons, smile button, smeary results at higher ISO settings, some chromatic aberration, no wide angle capability
Positieve punten: grootste diafragma aan de tele zijde van de lens van de geteste camera's, goede beeldstabilisator, krachtige flitser, snelheid van scherpstellen, goede resultaten bij lage iso waarden, goede kleurweergave, goede scherpstelling en lichtmeting, meer tele dan de competitie.

Negatieve punten: de menustructuur, weinig knoppen, de glimlach knop (?), de resultaten bij hoge iso waarden zijn slecht, chromatische abberatie in de foto's (zie wiki) en geen groothoek.

Panasonic (de punten heb ik gehaald uit de review van de TZ5= dezelfde camera met 1 megapixel meer, een groter schermpje en een betere filmfunctie, let op, deze test heeft dus niet gelijktijdig plaatsgevonden en de resultaten zijn niet zomaar te vergelijken):
* We like: Versatile 10x zoom with 28mm wideangle, simple point and shoot operation, reliable exposure, white balance and focus, pretty fast, great screen, great results at normal print sizes

* We don't like: Pixel level quality not great, occasional highlight clipping, focus slows down in low light, battery life could be better
Positieve punten: veelzijdig zoomobjectief met groothoek en tele, makkelijke bediening, goede belichting, goede witbalans en goede autofocus, behoorlijk snel (qua werking van de camera), waanzinnig goed scherm (TZ gebruikt een ander scherm!!!) en zeer goede resultaten bij normale afdrukken

Negatieve punten: bij 100% inzoomen op de foto's kan de kwaliteit nog wat hoger, af en toe zitten er in de opname overbelichte partijen, scherpstellen in weinig licht duurt lang en de batterij kan wat sterker.

En nog even de conclusie voor je vertalen:
The Sony H20 is more or less on par from an image quality point of view but offers, due to its non-existent wide-angle lens, much less versatility than the other cameras in this test and its user-interface is really designed for point-and-shoot operation only. If you're mainly working at the long end of the lens and don't usually tend to set parameters manually it should be very high up on your short list though.
De kwaliteit van de Sony is ongeveer gelijk aan die van de Panasonic TZ6 en TZ7, maar is veel minder veelzijdig dan alle andere camera's in de test vanwege het ontbreken van een groothoeklens. Daarnaast is het menu alleen geschikt voor beginnende gebruikers (waarschijnlijk bedoelen ze dat je weinig opties hebt op de camera). De camera is zeer aan te bevelen voor gebruikers die weinig willen instellen en met name geinteresseerd zijn in veel tele.
The HZ10W is a very decent first stab by Samsung at this segment of the market. It's not quite up with the best in terms of image quality (although you would only notice at very large output sizes) and occasionally struggles to focus properly in low light but offers the widest lens in this test (24mm equivalent) and a well designed user interface (we just love this exposure compensation lever). It's also considerably cheaper (whilst still offering a very decent feature set) than its most direct competitors which makes it an interesting alternative if you're on a budget.
Deze camera is de eerste in dit segment van Samsung. De camera kan nog niet helemaal tippen aan de andere camera's op het gebied van beeldkwaliteit (je ziet het verschil pas op grote afdrukken). De camera heeft soms moeite met scherpstellen bij weinig licht. De camera heeft de meeste groothoek van alle geteste camera's en de camera is zeer gebruiksvriendelijk (men is zeer onder de indruk van het knopje voor onder en overbelichten). Daarnaast is de camera beduidend goedkoper dan de concurrentie (en hij biedt een zeer respectabele hoeveelheid mogelijkheden). Dit maakt de camera zeer aantrekkelijk voor mensen met een wat krapper budget!

Succes!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
http://www.quesabesde.com...-muestras-analisis,1_5173

Bovenstaande link maakt duidelijk dat je voor de betere foto's bij de Samsung moet zijn.
De meeste zijn gewoon betere kwaliteit ten opzichte van de TZ7. Voornamelijk het contrast. Kijk ook de foto van de jachthaven. De TZ7 heeft merkbaar een groente tint in de foto.
Kwaliteit video opname is ongeveer gelijk. TZ7 misschien iets scherper. Echter de mic van de WB500 neemt een veel helderder geluid op.

WB500 is ook nog eens 100 euro goedkoper.

De Samsung hoor je wel wat tijdens het zoomen. Maar ach...

[ Voor 11% gewijzigd door Paquito op 24-06-2009 07:30 ]

Pagina: 1