Toon posts:

MSSQL 7, machine goed genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb hier 2 Compaq Proliants 800's staan (Pentium Pro 200, 256k cache, 256 Mb)
en daar willen we een SQL clustertje van maken, er komen iets van 3 SQL databeesjes op te staan van niet-al-te-zware sites (niet a'la tweakers iig :) )

zijn deze machines goed genoeg? natuurlijk afhankelijk van de sites, maar het blijft voor het grootste gedeelte beperkt tot nieuw uitlees-troep enzo.

tot hoeveel SQL databasjes kan je op zo'n machine zetten?

Ohja, OS is NT4 server

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-04 13:50
ja dat moet er aardig op kunnen draaien.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Topicstarter
Bij nader inzien is SQL clustering kut, want het heeft geen enkele vorm van load-balancing, en wil je het goed doen moet je 2 externe NAS'jes eraan hangen zodat ze overgenomen kunnen worden door de ene SQL bak als de andere uitvald :/

is het ##@! zo moeilijk? 2 SQL bakken, met op alle 2 de zelfde info, redundant en load balanced????

Verwijderd

Hmm ik vermeen dat het een stuk makkelijker gaat met Windows 2000 advanced server met load balancing etc. SQL servers kan je inderdaad gewoon load balancen, maar op NT4 zou ik het niet proberen en als het toch al niet al te zwaar is waarom dan 2? Aan 1 pentium pro 200 heb je meer dan genoeg. Het is meestal de webserver die het moeilijker heeft. :)

(EDIT) Tip: Trek de pentium pro uit de andere compaq en plaats die in een compaq zodat je een dual processor systeem hebt. Is veel sneller en leuker. De processes ken je dan in windows NT4 met msSQL 7.0 gewoon load balancen over 2 procs. Groetjes! (/EDIT)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm da's ook een idee,mocht er geen geld zijn voor een nieuwe bak.. heb je wel een compaq zonder CPU, da's ook jammer :/

Verwijderd

Topicstarter
BTW we hadden nog een ouwe Dual PII-333 staan, klone maar redelijk goede machine (p2b-ds, scsi, etc.) denk dat ik daar een berg geheugen in knal en een raid controllertje, die zou het prima moeten doen als SQL beest(je) stuk goedkoper dan 10 ruggen neertellen voor een nieuwe server (IBM netfinity) want k'vond eigenlijk die compaqjes niet goed genoeg d'rvoor
Pagina: 1