Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborx
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-03-2023
Goedenavond,

Ik ben van plan om verschillende servers vanuit de UK te kopen, nu zit ik met de volgende vraag. Hebben ze daar andere voedingen? En waar moet ik rekening mee houden? Als ik op Google zoek naar UK stekkers, is de kant van het stopcontact inderdaad anders? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-10 07:59

Matis

Rubber Rocket

De connector op je PSU is toch veel belangrijker dan de connector aan het lichtnet? Daarnaast moet je ook nog rekening houden met voltage en frequentie van het UK-netwerk.

Edit: In de UK hebben ze de zogenaamde G-stekker, verder hebben ze in de UK wel dezelfde voltages/frequenties als in NL:
Wikipedia: Netstekker
Wikipedia: Mains electricity

[ Voor 79% gewijzigd door Matis op 07-06-2009 19:34 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborx
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-03-2023
De connector op de psu is hopelijk gewoon het zelfde als hier in nederland? Thanks voor het uitzoeken! Weer een probleem minder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

99% van de pc apparatuur heeft een gestandardiseerde connector op de voeding..
alleen sommige amerikaanse spul heeft de kabel er vast aan geschroefd ipv een stekker aan de pc kant.. dus gewoon n setje nederlandse/europese kabels kopen en dr in prikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zo niet moet je ff schroeven *O* *O* *O* *O* *O*

Afbeeldingslocatie: http://www.stc-digikrant.nl/hv2006/leer-eenheden/elec3/stekker%20aarde.JPG

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Daar is de mooie IEC-standaard voor. Gewoon een lokale stekker voor het lichtnet naar die plug en gaan. Mits het voltage en frequentie hetzelfde is of de voeding dat kan ondervangen.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ec/IEC60320_C13.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Inderdaad eigenlijk nooit een probleem. Als Nederlander in de UK en vaak reizend mix ik continue NL- en UK aansluitingen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-10 07:59

Matis

Rubber Rocket

gambieter schreef op zondag 07 juni 2009 @ 23:17:
Inderdaad eigenlijk nooit een probleem. Als Nederlander in de UK en vaak reizend mix ik continue NL- en UK aansluitingen.
Klopt, alleen moet je in landen buiten de EU opletten op de voltage/frequentie van het lichtnet. De meeste adapters (zeker voor PC's/Laptops en Servers) kunnen tussen de 100 en 240 volt aan. Mijn laptop zelfs ook nog van 50 tot 60 Hz.

Meestal is dit geen probleem, maar check voor de zekerheid toch de specs van je voeding (dus minimaal 230V bij 50Hz) alvorens hem in te prikken. Ik raad je aan gewoon een NL stekker te gebruiken (dus de varkensneus aan de ene kant en de standaard aansluiting aan de andere kant) en dus niet te gaan schroeven. Mocht je die niet hebben, dan kan elke PC winkel je die leveren :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10 16:40

Stoney3K

Flatsehats!

UK hardware is totaal geen probleem, de netstekker is anders maar op de meeste voedingen zit een mooie IEC plug, dus dan is het een kwestie van een Nederlands netsnoer halen (een 'eurootje') inprikken en aanschakelen die handel.

De krachtstroomaansluitingen zijn zelfs over de hele EU gestandaardiseerd zodat er geen geklooi is met industriele apparatuur die aan andere landen wordt geleverd. Voor mij als AV-leverancier wel praktisch. :)

US werkt nog altijd op 110V/60Hz, dus als je hardware uit de US of Japan bestelt moet je even uitkijken. Meestal staat de spanning en de frequentie die je voeding slikt gewoon netjes achterop het typeplaatje.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1