Hallo iedereen
,
Ik ben niet helemaal nieuw op dit forum, lees al aardig vaak hier nieuwsberichten en topics door. Maar heb mij alleen eigenlijk nog nooit geregistreerd. Nu ik een vraag heb, leek het mij verstandig om het op Tweakers.net te doen.
Probleem/Vraag:
Ik zit met een probleem/dilemma, want ik weet niet zeker waar ik tussen moet kiezen.
Wat ik zoek:
- Een portable apparaat, waarmee ik muziek kan luisteren, films mee kan kijken, internetten, en GPS.
- Hij mag niet duurder zijn dan ca. 350 euro
- Touchscreen, en anders een goede joystick of iets dergelijks waardoor de bediening eenvoudig is.
- Minimaal 16 GB geheugen
- Design mag niet lomp of dik zijn.
- Accu moet redelijk zijn
Hieruit heb ik 2 keuzes gemaakt,
namelijk:
Archos 5(G)
/
Apple Ipod Touch
Nu heb ik hiervan aardig wat reviews gelezen, en kom ik er echt niet uit. Daarom vraag ik jullie ervaring(en).
Archos:
+ Veel geheugen
+/- Mooi design, maar toch wat groot
+ Goed touchscreen
+ Goede GPS (al moet je daarvoor wel € 100 voor betalen)
+ Speelt veel video formaten af, onder andere ook HD.
+ Webbrowsing ziet er goed uit
+ Groot scherm + hoge resolutie
- = Het Archos apparaat is zelf best standaard, je echt bijna voor alles betalen, zelfs voor als je bepaalde video formaten wilt afspelen, maar ook voor de GPS etc.
- = Prijs
Ipod Touch:
+ Mooi design, niet te groot, ook niet te klein
+ Goede touchscreen
+ GPS
+ Groot scherm
+ Veel (gratis) applicaties
+ Werkt lekker i.c.m iTunes
- = Prijs
- = Geheugen is niet zoveel als bij de Archos
- = Resolutie is niet zo hoog als bij de Archos
- = Ondersteund niet heel veel video formaten, helaas ook geen HD
Zo dat vindt ik ervan, mijn eerste keus gaat nu naar de Archos. Maar helaas is die nog best prijzig, en voor alle extra's erbij wordt het nog duurder. Daarom ben ik voor een alternatief gaan kijken, daar ben ik gestrand op een iTouch. Nu ik allemaal reviews/nieuwsberichten over de Ipod Touch heb gelezen, vindt ik het moeilijk om een keuze te maken. Daarom vraag ik om jullie hulp.
- Wat raden jullie aan
Ik ben niet helemaal nieuw op dit forum, lees al aardig vaak hier nieuwsberichten en topics door. Maar heb mij alleen eigenlijk nog nooit geregistreerd. Nu ik een vraag heb, leek het mij verstandig om het op Tweakers.net te doen.
Probleem/Vraag:
Ik zit met een probleem/dilemma, want ik weet niet zeker waar ik tussen moet kiezen.
Wat ik zoek:
- Een portable apparaat, waarmee ik muziek kan luisteren, films mee kan kijken, internetten, en GPS.
- Hij mag niet duurder zijn dan ca. 350 euro
- Touchscreen, en anders een goede joystick of iets dergelijks waardoor de bediening eenvoudig is.
- Minimaal 16 GB geheugen
- Design mag niet lomp of dik zijn.
- Accu moet redelijk zijn
Hieruit heb ik 2 keuzes gemaakt,
namelijk:
Archos 5(G)
/
Apple Ipod Touch
Nu heb ik hiervan aardig wat reviews gelezen, en kom ik er echt niet uit. Daarom vraag ik jullie ervaring(en).
Archos:
+ Veel geheugen
+/- Mooi design, maar toch wat groot
+ Goed touchscreen
+ Goede GPS (al moet je daarvoor wel € 100 voor betalen)
+ Speelt veel video formaten af, onder andere ook HD.
+ Groot scherm + hoge resolutie
- = Het Archos apparaat is zelf best standaard, je echt bijna voor alles betalen, zelfs voor als je bepaalde video formaten wilt afspelen, maar ook voor de GPS etc.
- = Prijs
Ipod Touch:
+ Mooi design, niet te groot, ook niet te klein
+ Goede touchscreen
+ GPS
+ Groot scherm
+ Veel (gratis) applicaties
+ Werkt lekker i.c.m iTunes
- = Prijs
- = Geheugen is niet zoveel als bij de Archos
- = Resolutie is niet zo hoog als bij de Archos
- = Ondersteund niet heel veel video formaten, helaas ook geen HD
Zo dat vindt ik ervan, mijn eerste keus gaat nu naar de Archos. Maar helaas is die nog best prijzig, en voor alle extra's erbij wordt het nog duurder. Daarom ben ik voor een alternatief gaan kijken, daar ben ik gestrand op een iTouch. Nu ik allemaal reviews/nieuwsberichten over de Ipod Touch heb gelezen, vindt ik het moeilijk om een keuze te maken. Daarom vraag ik om jullie hulp.
- Wat raden jullie aan