Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen 8) ,

Ik ben niet helemaal nieuw op dit forum, lees al aardig vaak hier nieuwsberichten en topics door. Maar heb mij alleen eigenlijk nog nooit geregistreerd. Nu ik een vraag heb, leek het mij verstandig om het op Tweakers.net te doen.

Probleem/Vraag:

Ik zit met een probleem/dilemma, want ik weet niet zeker waar ik tussen moet kiezen.
Wat ik zoek:

- Een portable apparaat, waarmee ik muziek kan luisteren, films mee kan kijken, internetten, en GPS.
- Hij mag niet duurder zijn dan ca. 350 euro
- Touchscreen, en anders een goede joystick of iets dergelijks waardoor de bediening eenvoudig is.
- Minimaal 16 GB geheugen
- Design mag niet lomp of dik zijn.
- Accu moet redelijk zijn

Hieruit heb ik 2 keuzes gemaakt,
namelijk:

Archos 5(G)
/
Apple Ipod Touch

Nu heb ik hiervan aardig wat reviews gelezen, en kom ik er echt niet uit. Daarom vraag ik jullie ervaring(en).

Archos:
+ Veel geheugen
+/- Mooi design, maar toch wat groot
+ Goed touchscreen
+ Goede GPS (al moet je daarvoor wel € 100 voor betalen)
+ Speelt veel video formaten af, onder andere ook HD.
+ Webbrowsing ziet er goed uit
+ Groot scherm + hoge resolutie

- = Het Archos apparaat is zelf best standaard, je echt bijna voor alles betalen, zelfs voor als je bepaalde video formaten wilt afspelen, maar ook voor de GPS etc.
- = Prijs

Ipod Touch:
+ Mooi design, niet te groot, ook niet te klein
+ Goede touchscreen
+ GPS
+ Webbrowsing ziet er goed uit
+ Groot scherm
+ Veel (gratis) applicaties
+ Werkt lekker i.c.m iTunes

- = Prijs
- = Geheugen is niet zoveel als bij de Archos
- = Resolutie is niet zo hoog als bij de Archos
- = Ondersteund niet heel veel video formaten, helaas ook geen HD

Zo dat vindt ik ervan, mijn eerste keus gaat nu naar de Archos. Maar helaas is die nog best prijzig, en voor alle extra's erbij wordt het nog duurder. Daarom ben ik voor een alternatief gaan kijken, daar ben ik gestrand op een iTouch. Nu ik allemaal reviews/nieuwsberichten over de Ipod Touch heb gelezen, vindt ik het moeilijk om een keuze te maken. Daarom vraag ik om jullie hulp.

- Wat raden jullie aan :?

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/qqx11w.jpg

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wat wij aanraden heeft natuurlijk niks te maken met jouw uiteindelijk koop... (dat hoop ik toch)
Wil je allerlei extra features of niet? Wil je een Archos of een iPod Touch? (een iTouch bestaat niet)
Op een gejailbreakte iPod Touch kun je allerlei applicaties / games installeren wat op een Archos niet kan.
Een iPod Touch is tegenwoordig niet meer zo exclusief, waarbij een Archos dat weer wel is...

Al met al, alleen maar vragen die jijzelf kunt beantwoorden en waardoor jij je eigen keuze moet maken!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is vrij lastig om je te adviseren bij zo'n keuze. Het zijn nogal verschillende apparaten. Ik denk dat wanneer het je echt om het afspelen van media gaat, dat je dan beter voor de Archos kan gaan. Wil je wat andere dingetjes eromheen, en een iets handzamer formaat, dan kun je beter voor de Touch gaan. Hangt er een beetje vanaf waar je de voorkeur aan wil geven.

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:38:
Wat wij aanraden heeft natuurlijk niks te maken met jouw uiteindelijk koop... (dat hoop ik toch)
Wil je allerlei extra features of niet? Wil je een Archos of een iPod Touch? (een iTouch bestaat niet)
Op een gejailbreakte iPod Touch kun je allerlei applicaties / games installeren wat op een Archos niet kan.
Een iPod Touch is tegenwoordig niet meer zo exclusief, waarbij een Archos dat weer wel is...

Al met al, alleen maar vragen die jijzelf kunt beantwoorden en waardoor jij je eigen keuze moet maken!
Ja, maar mijn keuze wordt makkelijker door jullie advies/ervaring/tips. Ik wil liever niet beginnen aan jailbreaken, heb liever een stabiele Ipod Touch en garantie. Inderdaad op een Ipod Touch heb je meer leuke applicaties en games, maar dat hoeft nier perse.
RoD schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:39:
Het is vrij lastig om je te adviseren bij zo'n keuze. Het zijn nogal verschillende apparaten. Ik denk dat wanneer het je echt om het afspelen van media gaat, dat je dan beter voor de Archos kan gaan. Wil je wat andere dingetjes eromheen, en een iets handzamer formaat, dan kun je beter voor de Touch gaan. Hangt er een beetje vanaf waar je de voorkeur aan wil geven.
Voor films + internetten.
Ik wil hem ook graag naar school of andere gelegenheden in mijn broekzak meenemen. Bij de Archos wordt dat best lastig, want hij is ongeveer 13 cm lang.

Maar nogmaals:

Ik vraag om jullie advies etc. Zodat mijn keuze makkelijker wordt. Ik begrijp natuurlijk dat de uiteindelijke koop aan mij zelf ligt ;)

Verwijderd

Neem de iPod Touch: daar kun je nog wle 10,000 apps voor installeren, waarvan een groot deel van hele goeie kwaliteit.

• CLB
  • Niet online

CLB

EDIT @ Hierboven: Hij zegt net dat hij niet wil jailbreaken
Tsjaa meer dan:
[iPod touch 2G] Ervaringen & Discussie - Deel 6
[HDD] Het Archos Generation 4 en 5 ervaringen topic

kan ik je dan echt niet geven :)

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 07-06-2009 17:48 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsja het zijn beide goede apparaten die wel zullen doen wat ze moeten doen. Ik vraag me dan ook af wat je nog precies wilt weten. Ze hebben beide z'n voor- en nadelen die je al goed op een rijtje hebt gezet. Ik zou zelf de Archos 5 te groot vinden, maar de media-afspeelcapaciteiten zijn wel weer beter.

Dusja zeg het maar, wat valt er nog over te zeggen?

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:49:
Tsja het zijn beide goede apparaten die wel zullen doen wat ze moeten doen. Ik vraag me dan ook af wat je nog precies wilt weten. Ze hebben beide z'n voor- en nadelen die je al goed op een rijtje hebt gezet. Ik zou zelf de Archos 5 te groot vinden, maar de media-afspeelcapaciteiten zijn wel weer beter.

Dusja zeg het maar, wat valt er nog over te zeggen?
Naja ik dacht misschien hadden jullie zelf er nog wat aan te voegen. Maar zo te zien valt er eigenlijk weinig aan toe te voegen..

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee, ik denk dat je het vrij treffend op een rijtje gezet hebt :)

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:32
er zit geen GPS op de iPod?

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Als je alleen puur media wilt afspelen zou ik voor de Archos gaan, wil je nog wat andere leuke dingetjes doen ga dan voor de iPod Touch. De iPod heeft duizenden applicaties waarmee de functionaliteit erg wordt uitgebreid, geef je niet om al die dingen ga dan voor de Archos want als ik naar de specs kijk lijkt het mij een betere mediaspeler dan de iPod.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt er wel GPS op, maar dan moet je een soort van GPS Module aanschaffen.
g0tanks schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:17:
Als je alleen puur media wilt afspelen zou ik voor de Archos gaan, wil je nog wat andere leuke dingetjes doen ga dan voor de iPod Touch. De iPod heeft duizenden applicaties waarmee de functionaliteit erg wordt uitgebreid, geef je niet om al die dingen ga dan voor de Archos want als ik naar de specs kijk lijkt het mij een betere mediaspeler dan de iPod.
Bedankt voor je reactie, aan gezien ik toch echt ga voor films/internet denk ik dat voor de Archos 5 60 GB ga. Ik wacht nog even tot de nieuwe generatie Archos 9 en 3.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

CLB schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:48:
EDIT @ Hierboven: Hij zegt net dat hij niet wil jailbreaken
Ja, en? In de app store, waarvoor dat niet hoeft, alleen al staan 50000 apps waarvan een groot deel gratis.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10 11:41
Ik heb hier een reactie neergezet over de Archos 605 vs iTouch vs Archos 5, misschien dat dat je nog wel op weg helpt. Ik heb zelf de Archos 605 en Archos 5 liggen, dus mocht je nog specifieke vragen hebben voor een eigenaar: ik houd me beschikbaar. :)

Strava

• CLB
  • Niet online

CLB

CyBeR schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 11:52:
Ja, en? In de app store, waarvoor dat niet hoeft, alleen al staan 50000 apps waarvan een groot deel gratis.
Thema'tje instellen ofzo lijkt me ook wel zo leuk...

• HellFury
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 08:29
Ik bezit een Archos 5 (60GB), bij vragen, mail maar ;)

Maarre, ik vind het een perfect apparaatje. Je kunt er practisch alles mee, en wat je niet kunt is vaak als losse plug-in te koop. Prijs/prestatie-verhouding ligt ook veel gunstiger.

Ondertussen heb ik er wel een flinke smak geld tegenaan gegooid. Zo heb ik de Archos 5 (60GB) als één van de eersten vorig jaar in september gekocht. Door de tijd heen heb ik de DVR-station (+/-80euro), de GPS-module (+/- 85euro) en een leren beschermhoes (+/- 25 euro) gekocht. Een screen protector is ook wel een must (al wordt de schermkwaliteit altijd minder met zo'n ding). Die heb ik destijds voor 25 euro gekocht op A4-formaat, en zelf op maat gesneden.

• Krylinck
Ach, die screenprotector heb je maar half nodig: het touchscreen is redelijk krasbestendig, ik heb er per ongeluk één krasje op gemaakt, maar het is natuurlijk altijd handig om krassen met zoiets te voorkomen. Werkt de touchfunctie er nog naar behoren mee?

Het hoesje vind ik zeer slecht: hij omsluit de Archos niet als een tweede huid en je sluit hem volledig af. Het hoesje van de 605 was vele malen beter en die heb ik daarom nog steeds in gebruik. Daar kun je ook je headphones in laten zitten en het volume aanpassen als de Archos aan staat en in het hoesje zit, bijvoorbeeld bij het draaien van muziek. Dat gebruikte ik in de auto altijd, als we lange ritten gingen maken.

DVR station is gewoonweg fantastisch, kan er niks anders over zeggen. Bij de 605 was ie ook al geweldig, het voegt zeker iets toe aan je Archos, zoals ik in mijn reactie op het frontpagebericht ook al zei.

Enne... even uit nieuwsgierigheid: hoe vind jij dat de GPS het doet? Ben wel benieuwd, want misschien koop ik die ook nog wel. :)

Strava

Verwijderd

Ik heb ook een Archos 5 - 60 Gb. Erg fijn apparaat. Ook handig is dat hij met het mini dock of het battery dock (ik heb de laatste) een USB host functie heeft. USB sticks, memory card readers en zelfs externe HDD's werken prima. Ik gebruik het ding ook als foto back-up gedurende vakanties. En... de foto weergave is van hoge kwailiteit, dus ik kan op vakantie al beoordelen of de foto's goed zijn of niet.

• HellFury
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 08:29
@Krylinck
Klachten over het hoesje kan ik begrijpen, maar beschouw ik zelf niet als nadelen. Ik vind het hoesje mooi overkomen, en het doet z'n werk als je een muziekje op wilt zetten tijdens het rijden/reizen en verder niet teveel meer wilt veranderen. Gebruiksgemakken zoals nummers skippen en dergelijke is sowieso met touchscreens heel erg achteruit gegaan.
Touchscreen met de screen protector werkt gewoon zoals het hoort (heb hem een dagje zonder gebruikt, maar werd er redelijk panisch van aangezien krasjes het laatste is wat je wilt op zo'n mooi scherm)
DVR-station werkt inderdaad geweldig. Enige nadeel is de AV-latency. Ook ondersteunt de DVR-station geen SCART, maar composite, en dat scheelt een heleboel RGB-jitter (op een grote TV is dat ronduit irritant). Muziek, films, foto's e.d. afspelen van de Archos 5, externe USB-apparaten of via netwerk (wifi) werkt dan weer perfect en heb zo toch al tientallen films gekeken. Afstandsbediening is toch ook wel een vreemd staaltje ontwerp op zichzelf.
De GPS had ik bij azerty gekocht voor 5 euro, nog VOOR hij werkte op de Archos 5. Na veel getouwtrek uiteindelijk het ding gekregen voor 85 euro (voor 5" touchnav nog niet veel).
Ondertussen heb ik het werkend gekregen, maar dan moet je je wel realiseren dat je alleen Benelux kaarten hebt. Europa kaarten (plus update voor Benelux) kost je 40 euro (en dan heb je nog geen Malta :@ waar m'n schoonouders wonen, dus dat zou wel fijn zijn geweest). Uiteindelijk werkt het allemaal, en het werkt goed. Er zijn een aantal functies die nieuw voor me zijn (en volgens mij sowieso in de navigatiesystemenmarkt).

• Krylinck
(Beetje late reactie) Zoals? Ik heb zelf een Garmin 60CsX liggen en ik moet zeggen dat ik daar erg tevreden over ben. Vanwege het grote scherm en de gemakkelijkere bevestiging is de Archos in de auto vast gemakkelijker en leesbaarder, van daar dat ik graag zou willen weten hoe het is met de kwaliteit van de software (tijdens het rijden).

Strava

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:32
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 11:48:
[...]

Je hebt er wel GPS op, maar dan moet je een soort van GPS Module aanschaffen.
Ofterwijl, er zit geen GPS op, er zit toch ook geen monitor bij een computer alleen maar omdat je het erin plugt?
(het is een extern iets)

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-11 09:29
Ik zit met een soortgelijk dilemma.

Twee jaar geleden heb ik mijn GMini 500 verkocht en een iPod Classic 160 GB Zilver gekocht.
Ik wil nu overstappen naar een nieuwe mediaspeler met een groter scherm (kwa resolutie en afmeting) en met minimaal 60 GB opslagruimte (liever 160 GB of meer).

De aangekondigde iPod Touch 64 GB lijkt een optie, maar dan zit ik net als nu vast aan iTunes om de content te beheren. Dat vind ik het grootste nadeel van de iPod's (en de iPhone): het gesloten karakter van de aparaten, de 'verplichting' om iTunes te gebruiken voor het beheer van je muziek, video's, etc. en de beperlking dat je niet bij de content kunt alsof het een externe harde schijf zou zijn.

Als ik de spec's van de Archos 7 zo bekijk, dan is-ie behoorlijk groot (niet zo compact als mijn iPod Classic of een iPod Touch / iPhone). De Archos 5 is kleiner, maar de versies met grote opslagcapaciteit zijn een stuk dikker dan de iPod/iPhone (bijna 2x zo dik).

Toch denk ik dat ik mijn iPod ga verkopen en voor een Archos ga. Op de Dixons website staan de Archos 5 en 7 met zg. 'web only' aanbieding te koop. De verleiding is groot ...

[ Voor 11% gewijzigd door vtpeters op 11-09-2009 13:18 . Reden: typo's gecorrigeerd ]

Pagina: 1