Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de splinternieuwe MSI X320 aangeschaft (prachtig apparaat trouwens, wordt niet voor niets 'Macbook Air kloon genoemd'). Windows Vista is voorgeinstalleerd, maar dit werkt uiteraard niet al te snel op deze Atom-powered laptop. Ik dacht, ik ga de Windows 7 RC eens uitproberen, kijken hoe dit gaat.

Installatie ging op zich goed, vanaf een usb stick. Moest wel even een 32 bits Vista driver opzoeken voor de SI 3531 serial ATA controller, anders werd de harde schijf niet herkend. Alleen bleef de installatie heel erg lang hangen op 'Completing installation' (echt een paar uur). Daar had ik al wat meer over gelezen op andere fora, gewoon computer aan laten staan was het devies. En inderdaad, na een paar uur 'hangen' ging-ie door en volgde een reset om de installatie af te ronden.

Alleen het afmaken van de installatie lukt niet. De pc start opnieuw op, windows 7 logo verschijnt in beeld, maar daar blijft-ie op hangen. Het is niet mogelijk om te zien of er foutmeldingen optreden o.i.d. Jammer, want Windows 7 lijkt me een prima besturingssysteem voor de X320.

Graag hoor ik van andere X320 eigenaren die ook aan de slag willen met Windows 7 hoe het hen vergaat en of er wellicht tweaks zijn om de W7 RC aan de gang te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:54
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:44:
Ik heb zojuist de splinternieuwe MSI X320 aangeschaft (prachtig apparaat trouwens, wordt niet voor niets 'Macbook Air kloon genoemd'). Windows Vista is voorgeinstalleerd, maar dit werkt uiteraard niet al te snel op deze Atom-powered laptop. Ik dacht, ik ga de Windows 7 RC eens uitproberen, kijken hoe dit gaat.

Installatie ging op zich goed, vanaf een usb stick. Moest wel even een 32 bits Vista driver opzoeken voor de SI 3531 serial ATA controller, anders werd de harde schijf niet herkend. Alleen bleef de installatie heel erg lang hangen op 'Completing installation' (echt een paar uur). Daar had ik al wat meer over gelezen op andere fora, gewoon computer aan laten staan was het devies. En inderdaad, na een paar uur 'hangen' ging-ie door en volgde een reset om de installatie af te ronden.

Alleen het afmaken van de installatie lukt niet. De pc start opnieuw op, windows 7 logo verschijnt in beeld, maar daar blijft-ie op hangen. Het is niet mogelijk om te zien of er foutmeldingen optreden o.i.d. Jammer, want Windows 7 lijkt me een prima besturingssysteem voor de X320.

Graag hoor ik van andere X320 eigenaren die ook aan de slag willen met Windows 7 hoe het hen vergaat en of er wellicht tweaks zijn om de W7 RC aan de gang te krijgen.
Probeer het nog een keer opnieuw :>

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SgtElPotato schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:48:
Probeer het nog een keer opnieuw :>
Heb ik ook gedaan. Meerdere keren, maar helaas... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het keyboard van de X320 zuigt trouwens. Het is sponsig, buigt door en regelmatig verschijnen er letters op het scherm die ik echt niet heb ingedrukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmile000
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-08 14:59
Heb zelf build 7260 van Windows net op de x320 gezet. Hoewel je nog steeds de SATA drivers bij de hand moet hebben, verloopt de installatie verder prima en loopt W7 daarna perfect. Wel even via Windows Update de juiste drivers binnen laten komen, maar dat loopt allemaal prima. WLAN herkent W7 standaard, maar LAN en video moet nog opgehaald worden.

Hoop dat je hier verder mee kunt, voor mij loopt W7 absoluut tig keer beter dan Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@bsmile000 dank je, waar heb je die build vandaan? via de officiële downloadsite van Microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

is geen public release en komt uit de donkere krochten van het internet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmile000
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-08 14:59
ik heb deze build (7260) van een kennis gekregen. Ook op deze build werkt de sleutel die je van Microsoft krijgt om de RC te testen. Heel grote kans dus dat als Microsoft met de officiële versie uitkomt, dat de X320 ook gewoon wordt ondersteund. Dus maar week naar de winkel dan :P
Pagina: 1