Toon posts:

rotatiesnelheid fan te hoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is een Alpha PAL6035MFC incl. Delta AFB-60HP (6800rpm) compatible met een Abit KT7A?

De additional note geeft bijna expliciet een maximum van 5000 rpm aan. Daarom betwijfel of het mogelijk is om een hogere rotatie snelheid te nemen als fan1.

Iemand met een concreet antwoord?

Ik wil deze plaatsen op een Thunderbird 1000Mhz. Wanneer het niet mogelijk is dan ga ik over op de Delta AFB-60MP (19CFM minder dan HP versie) met een rotatiesnelheid van 4250rpm.

Als je van mening bent dat er een ander in Nederland verkrijgbare luchtkoeler beter is in het koelen dan de alpha-delta combinatie, dan hoor ik het graag. Ik heb geen interesse in herrie eigenschappen, gezien mijn systeem in een andere kamer staat dan mijn werkplek.

--
Op de Additional Note van het moederbord staat bij FAN1 Header Notice o.m.: Furthermore, the CPU fan specification requires a rotation speed from 2000 rpm to 5000 rpm. Do not use a fan with a rotation speed below 2000 rpm, or your motherboard will also (verwijst naar een voorgaand stukje tekst en niet naar 5000 rpm) automatically shutdown.

Verwijderd

Ik zou niet weten waarom 6800 toeren niet kan. je moet alleen kijken of je moederbord het trekt. Ik geloof dat die fan iets van 3.8 Watt trekt. Mijn A7V kan 4.2 Watt leveren. Das krap, dus is het beter hem rechtstreeks op de voeding aan te sluiten.
De combi zal wel goed koelen. Ik heb zelf de FOP38, die komt er bijna altijd als beste uit (ik heb vanwege de heriie wel de FAN vervangen door een 80mm kastkoeler met nog meer luchtverplaatsing en hij wordt nu nóg koeler).