Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

youtube geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 1.954 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

2 dagen terug is er iets gebeurd waardoor youtube bij mij geblokkeerd is. Ik zat op een Turkse site en heb per ongeluk iets gedownload. Ik heb dat wat gedownload is verwijderd, maar youtube blijft nog steeds geblokkeerd. Ik krijg dan de mededeling dat youtube geblokeerd is vanwege het verbod in Turkije. MAAR ik zit in NL ... Hoe kan dit? Ik heb cookies e.d. ook verwijderd en internetinstellingen gereset. Mijn antivirus (symantec) vind ook niks.

helppphh

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ben je toevallig ingelogd op youtube?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Geen proxyserver ingesteld?

Edit; makkelijke manier om dit te zien is;
1. ga naar http://www.watismijnip.nl/
2. kijk wat er bij provider staat aan de linkerkant onder internet (staat er je eigen provider dan is alles in orde)
pven schreef op zondag 07 juni 2009 @ 12:56:
Ben je toevallig ingelogd op youtube?
Volgens mij ben je zodra je cookies verwijderd ook uitgelogd van youtube

[ Voor 110% gewijzigd door BastiaanN op 07-06-2009 13:04 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
Zijn er misschien proxy's ingesteld?

edit: te laat 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door devhouse op 07-06-2009 12:57 ]

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Kijk eens naar het pad van de site die wordt geserveerd, als deze locaal staat, kan je ook misschien het programma herleiden en deinstalleren.
En anders, een search op het domeinnaam waar de pagina vandaan komt, zal ook wat resultaten opleveren.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Turkse taal ingesteld? (in youtube of je browser preferences?)

[ Voor 47% gewijzigd door leuk_he op 07-06-2009 12:59 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
kKaltUu schreef op zondag 07 juni 2009 @ 12:59:
Kijk eens naar het pad van de site die wordt geserveerd, als deze locaal staat, kan je ook misschien het programma herleiden en deinstalleren.
En anders, een search op het domeinnaam waar de pagina vandaan komt, zal ook wat resultaten opleveren.
Ik snap dit niet zo goed. Ik ben een leeek

Verwijderd

Topicstarter
ik ga proberen via mijn gmail op youtube te komen, kiijken of dat lukt

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

BeKijk dmv deze site: http://www.cyxla.com/kabelinternet/proxy/proxy.html of er bij jou een proxy is ingesteld.
Zoja, maak dit ongedaan (wordt op de site uitgelegd) en probeer het nog eens.

Is wel de uitleg voor Internet explorer 6. Heb je IE7, dan moet je even rondkijken of je opties vind die hier op lijken.

[ Voor 32% gewijzigd door job op 07-06-2009 13:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook op ander sites worden youtube filmpjes geblokkeerd :S Je ziet niet eens een het embedded youtube filmpje.. vreselijk...

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 07 juni 2009 @ 13:19:
BeKijk dmv deze site: http://www.cyxla.com/kabelinternet/proxy/proxy.html of er bij jou een proxy is ingesteld.
Zoja, maak dit ongedaan (wordt op de site uitgelegd) en probeer het nog eens.

Is wel de uitleg voor Internet explorer 6. Heb je IE7, dan moet je even rondkijken of je opties vind die hier op lijken.
heb het gedaan. nog steeds de melding dat de site geblokkeerd is omdat het Turkse constitutionele Hof dat heeft besloten... ***

• pven
  • Niet online
Via welke provider ben je online?

Verwijderd

Topicstarter
aol staat er

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht dat we bij kpn zaten...hmmm

Verwijderd

Had je niet beter een screenshot kunnen laten zien? Er zit vast (Turkse) spyware op je pc.
Is dit linkje hetzelfde als jouw getoonde "verboden-pagina"?

Verwijderd

Topicstarter
JA ,het komt bijna overeen, alleen bij mij heeft een een ander achtergrond, zal proberen een screenshot te maken

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 13:42:
ik dacht dat we bij kpn zaten...hmmm
Dan is er dus iets niet jofel ingesteld. Als jij ziet dat je via aol internet terwijl je KPN verwacht, dan klopt er iets niet. Welke provider van KPN gebruik je?

Geef aub eens de output van 'tracert youtube.com'.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:31

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 13:42:
Had je niet beter een screenshot kunnen laten zien? Er zit vast (Turkse) spyware op je pc.
Is dit linkje hetzelfde als jouw getoonde "verboden-pagina"?
ik wou net zeggen, heb je niet een dns vern**kend proggie binnengehaald op die site ? even virusjes scannen :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
compuserve dacht ik

wat is tracert van youtube?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:51
hosts file verkracht door dat ding wat je hebt gedownload?

[ Voor 48% gewijzigd door ThinkPad op 07-06-2009 13:47 ]

Verwijderd

tracert.exe, via DOS (prompt)
"tracert youtube.com" en de output hier pasten aub :)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:14

Sebazzz

3dp

Een commando. Dat moet je via de commandline van Windows uitvoeren (Windows toets + R en dan 'cmd' intypen, en dan op enter drukken en dan dat commando intypen, beetje basiskennis hoor ;) )

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Ik zou naast scannen met een virusscanner ook eens scannen op spy- en adware (bv. met Spybot Search&Distroy).

Check ook je hosts-file (kan verborgen zijn, dan moet je verborgen mappen zichtbaar maken):
C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts
Hier mag niks anders instaan dan "127.0.0.1 localhost".

Daarnaast zou je het ook eens kunnen proberen met een andere browser (Firefox of Opera)?
Kies bij de installatie van Firefox wel 'geen instellingen importeren uit andere browsers'. Dan weten we toch al of we het probleem moeten zoeken in Windows of in IE.

//edit: te traag getypt

Verwijderd

Topicstarter
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

.............................................

......................>tracert youtube.com

Bezig met het traceren van de route naar youtube.com [88.255.41.21]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.254
3 * 24 ms 23 ms 3E332CFE.dslaccess.aol.com [62.51.44.254]
4 24 ms 23 ms 23 ms bb1-ams-g4-1-2.atdn.net [66.185.151.125]
5 33 ms 31 ms 31 ms bb2-loh-s0-2-0.atdn.net [66.185.152.18]
6 32 ms 32 ms 32 ms pop2-loh-s1-1-0.atdn.net [66.185.136.251]
7 31 ms 30 ms 32 ms level3.atdn.net [66.185.145.202]
8 32 ms 32 ms 32 ms ae-21-52.car1.London1.Level3.net [4.69.139.98]
9 94 ms 98 ms 92 ms 195.50.118.186
10 93 ms 92 ms 92 ms acb_t1_1-acibadem_ebgp_1.turktelekom.com.tr [212
.156.120.49]
11 167 ms 164 ms 167 ms 81.212.211.69
12 168 ms 168 ms 294 ms ulus_t2_1-uls_t1_1.turktelekom.com.tr [81.212.29
.154]
13 * 167 ms * ulus_t2_2-ulus_t2_1.turktelekom.com.tr [212.156.
108.194]
14 171 ms 170 ms 167 ms balgat_t3_1-ulus_t2_2.turktelekom.com.tr [212.15
6.252.186]
15 168 ms 164 ms 166 ms ovecler_t4_-balgat_t3_1.turktelekom.com.tr [212.
156.62.233]
16 * * * Time-out bij opdracht.
17 * * * Time-out bij opdracht.
18 * * * Time-out bij opdracht.
19 * * * Time-out bij opdracht.
20 * * * Time-out bij opdracht.
21 * * * Time-out bij opdracht.
22 * *

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
typ bij start -> uitvoeren eens ipconfig /flushdns en herstart daarna de browser, probeer vervolgens nog een keer om naar youtube te surfen.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu wel onder gastaccount, ik kan niet in de hoofdaccount komen omdat ik beperkte bevoegdheden heb . maar de hoofduser kan er misschien wel wat aan doen, misschien heeft zij wel toegang. Maar tot 2 dagen terug kon ik duws wel op youtube.

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
88.255.41.21 resolves to
"knightonlineworld.com"
Top Level Domain: "knightonlineworld.com"
Country IP Address: TURKEY

Ik denk dat of je dns niet goed ingesteld (stel je dns in op die van opendns om dit op te lossen, zie die website voor details hoe) of je hosts-file is niet goed (zie boven).

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:14

Sebazzz

3dp

BastiaanN schreef op zondag 07 juni 2009 @ 13:58:
typ bij start -> uitvoeren eens ipconfig /flushdns en herstart daarna de browser, probeer vervolgens nog een keer om naar youtube te surfen.
En als hij de melding nog steeds weergeeft even Ctrl+F5 doen voor de browser cache.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• r0b
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

En als je naar http://208.117.236.69/ gaat? Werkt dat wel?

Zo ja:
Start > Configuratiescherm > Netwerkinstellingen > De juiste (actieve) netwerkverbinding aanklikken (Zal vaak "Local Area Connection" of "Wireless Network Connection" zijn), rechtermuisklik, eigenschappen, Internet Protocol (TCP/IP), eigenschappen, "Automatisch naamservers toewijzen" OF de nameservers (DNS servers) wijzigen naar 208.67.222.222 (gratis opendns dns servers - www.opendns.com)

Mocht dit nog niet werken, Start > Uitvoeren > notepad > File > Open > C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts ("hosts" is hierbij een bestand)
Haal alles uit dit bestand behalve "127.0.0.1 localhost localhost.localdomain" en sla het op.

edit:

/laat; en ik had nog wel snel getikt :+

[ Voor 3% gewijzigd door r0b op 07-06-2009 14:03 ]

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:58
Extra --> Internet opties --> verbindingen --> lan instellingen --> proxy uitvinken

Verwijderd

Topicstarter
edit ... work in progress

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2009 14:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
r0b schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:02:
En als je naar http://208.117.236.69/ gaat? Werkt dat wel?

Zo ja:
Start > Configuratiescherm > Netwerkinstellingen > De juiste (actieve) netwerkverbinding aanklikken (Zal vaak "Local Area Connection" of "Wireless Network Connection" zijn), rechtermuisklik, eigenschappen, Internet Protocol (TCP/IP), eigenschappen, "Automatisch naamservers toewijzen" OF de nameservers (DNS servers) wijzigen naar 208.67.222.222 (gratis opendns dns servers - www.opendns.com)

Mocht dit nog niet werken, Start > Uitvoeren > notepad > File > Open > C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts ("hosts" is hierbij een bestand)
Haal alles uit dit bestand behalve "127.0.0.1 localhost localhost.localdomain" en sla het op.

edit:

/laat; en ik had nog wel snel getikt :+
ik voer de opdracht in bij uitvoeren, dan krijg ik een schermpje waarbij ik moet kiezen met welke programma ik 'hosts' moet openen....

• r0b
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:16:
[...]

ik voer de opdracht in bij uitvoeren, dan krijg ik een schermpje waarbij ik moet kiezen met welke programma ik 'hosts' moet openen....
Huh? Start > Uitvoeren > notepad > Ok, bedoel ik dus hé. Dat hoort gewoon kladblok te openen.
Maargoed, kies het programma Kladblok om het bestand mee te openen :P

Of navigeer handmatig via "Deze Computer" naar de folder C:\Windows\System32\drivers\etc en dubbelklik dan "hosts" > Selecteer een programma om dit bestand mee te openen > Kladblok, zelfde effect.

Ik weet niet 100% zeker of dit kan met een guest-account; maar je kan het altijd proberen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door r0b op 07-06-2009 14:19 ]

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 13:28

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Bij dat schermpje kun je het beste voor kladblok kiezen

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Verwijderd

Topicstarter
Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost
127.0.0.1 localhost

> dit is dus wat er in dat host bestand staat.. maar ik zie meerdere host bestanden staan..host.msn bijvboorbeeld

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:32

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 13:45:
compuserve dacht ik

wat is tracert van youtube?
dan hoort er ook aol te staan. (Heb ik ook)

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij hebben jullie instructies WEL geholpen, want ik zie die vervelende mededeling van de turkse autoriteiten niet meer staan...so thank U guysss ;))))

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 12:57
Edit, tweede pagina over het hoofd gezien.

[ Voor 89% gewijzigd door StephanL op 07-06-2009 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
persvrijheid is gering in Turkije, zelfs internet heeft restricties.. er moet nog een hoop veranderen aan de politieke mentaliteit van de Turkse instituties en de Turkse politici. Vrijheid van informatie en meningsuiting zijn de hoekstenen van een volledige democratie. De Turkse politiek moet een mentaliteitsverandering meemaken, dat zal nog wel een generatie duren. Dat geeft niet, elke electorale democratie maakt zulke veranderingen door om een liberale democratie te worden. maar ik voelde me echt heel even onderdrukt hier in NL omdat ik geen toegang had tot youtube... Lang leve de liberale democratie... Dit zeg ik allemaal als Turkse!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 00:51

SilentStorm

z.o.z

Bestand is ok in dat geval.

Je probleem is nog steeds, dat als jij youtube intikt in je browser, dat je dan niet naar youtube wordt gebracht maar naar een site, die door dit turkse programma is aangegeven.

Geef even aan of je deze tips hierboven al hebt gedaan:
* proxy server uitzetten onder internet explorer > opties > instellingen > verbinding > lan instellingen.
* dns flushen via start / uitvoeren / 'cmd'<enter> / 'ipconfig/flushdns'<enter> en je browser herstarten.
* ander dns instellen via start/(instelllingen)/configuratiescherm/netwerk adapters/rechtsclick op je lan verbinding/eigenschappen/tcpip (v4)

De dns (onderaan) nummers die je zou moeten invullen kun je van opendns halen.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
* proxy server uitzetten onder internet explorer > opties > instellingen > verbinding > lan instellingen. >DONE
* dns flushen via start / uitvoeren / 'cmd'<enter> / ' ipconfig/flushdns '<enter> en je browser herstarten.>DONE
* ander dns instellen via start/(instelllingen)/configuratiescherm/netwerk adapters/rechtsclick op je lan verbinding/eigenschappen/tcpip (v4) IS DIT ECHT NODIG?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mn pc ook opnieuw opgestart en ik kan weer op youtube komen, Het probleem lijkt dus echt verholpen te zijn.

Verwijderd

Je begrijpt hopelijk dat je dingen als internetbankieren op de betreffende pc maar even achterwege moet laten?

Verwijderd

Topicstarter
@ shadow, omdat...?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:30
Ben er ervan overtuigd dan dat alles weer in orde is ?
Er hoeft maar 1 ding (logger oid) aanwezig te zijn en ze hebben je login details.
etc..

Verwijderd

Topicstarter
hoe kun je achterhalen of er dat soort zaken op de pc zitten?

Verwijderd

Omdat je blijkbaar internet via een proxy-server. Wat inhoud dat al het verkeer tussen jou en de server die je eigenlijk wil bereiken (van de bank, van youtube, etc) eerst nog via iemand anders gaat. Die kan dus al jouw verkeer afluisteren, aanpassen, etc. Nu gaat het naar je bank over een SSL (veilige) verbinding, dus zal het zo'n vaart wel niet lopen, maar je weet niet wat voor software er verder nog op je PC staat (keyloggers etc).

Meestal, na een spyware-of-andere-zooi infectie haal ik de PC gewoon helemaal leeg. Harddisk leeg en Windows er overnieuw op dus. Just to be sure; je kunt na zo'n infectie nooit meer 100% zeker van zijn dat de pc helemaal schoon is.

edit:
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:07:
hoe kun je achterhalen of er dat soort zaken op de pc zitten?
Niet. Nouja, ik zou de pc nooit meer 100% vertrouwen.

Maar je hebt dus écht mazzel dat die proxy in turkije zit, en youtube toevallig gecensureerd is in Turkije. Zou je er anders achter gekomen zijn dat je pc geïnfecteerd was?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2009 15:14 ]

Verwijderd

nvm :P

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2009 15:12 ]

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 20:10
Uh het is 100% geen proxy. Die traceroute geeft een of ander vaag pad naar Turkije aan. Traceroute en ping nemen proxyserver niet in acht, normaliter gaat alleen HTTP verkeer over een proxy heen.

Dit is duidelijk een DNS probleem geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door Frash op 07-06-2009 17:16 ]

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Ik zie dat het probleem inmiddels opgelost is,
ik wil je vragen om in het vervolg je reacties te beperken tot 1 per 24 uur. 4 minuten na je vorige post een nieuwe reactie plaatsen, is _NOT_ done, daarmee kick je je topic.

Verder, je kunt wel een leek zijn, dat betekent toch:
-Zoveel mogelijk informatie geven in je startpost
-Kom met complete informatie zodra daarom gevraagd wordt.
-Ga geen onzinreacties plaatsen, zoals 'ik ben ermee bezig'. Daar heeft niemand wat aan.

Ik sluit dit topic voordat het nog verder offtopic gaat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.