Mijn idee is om te gaan fietsen op gps, helaas houd mijn smartphone met gps het niet langer dan 2uur uit op de accu.
De smartphone word opgeladen via de USB dit is 5V.
Mijn idee was om een battery pack te maken of te kopen zodat de telefoon het een hele dag blijft doen.
Zelf heb ik niet al te veel verstand van solderen maar mijn pa is wel handig.
Mijn gedachten gang:
4x1,2volt is 4,8volt ~ bijna 5 volt, ik heb gehoord dat de interne weerstand van de accu's hier ook nog wat mee te maken had; zelf wil ik enneloop 2000mAmp accu's gebruiken, en dan 4x parralel 2accu's in serie.
Aangezien de laadelectronica in de telefoon zit is er waarschijnelijk geen extra aan stuur electronica nodig toch?
Waar ik wel mee zit is dat als de batterijen bijna leeg zijn de spanning inzakt, hoe reageert een smartphone hierop?
Op google vond ik helaas alleen maar 230opladers naar usb en niet wat ik nodig heb.
Misschien is er ook al een kant en klaar oplossing voor wat ik wil?
Alvast heel erg bedankt want ik ben er erg mee geholpen.
De smartphone word opgeladen via de USB dit is 5V.
Mijn idee was om een battery pack te maken of te kopen zodat de telefoon het een hele dag blijft doen.
Zelf heb ik niet al te veel verstand van solderen maar mijn pa is wel handig.
Mijn gedachten gang:
4x1,2volt is 4,8volt ~ bijna 5 volt, ik heb gehoord dat de interne weerstand van de accu's hier ook nog wat mee te maken had; zelf wil ik enneloop 2000mAmp accu's gebruiken, en dan 4x parralel 2accu's in serie.
Aangezien de laadelectronica in de telefoon zit is er waarschijnelijk geen extra aan stuur electronica nodig toch?
Waar ik wel mee zit is dat als de batterijen bijna leeg zijn de spanning inzakt, hoe reageert een smartphone hierop?
Op google vond ik helaas alleen maar 230opladers naar usb en niet wat ik nodig heb.
Misschien is er ook al een kant en klaar oplossing voor wat ik wil?
Alvast heel erg bedankt want ik ben er erg mee geholpen.