Instabiel na nieuwe koeler

Pagina: 1
Acties:

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Ik heb pas een nieuwe cpu koeler gekocht de Cooler Master GeminII
daarbij heb ik ook gelijk 2 120mm fans en een fancontroller gekocht.

Ik heb toen de oude koeler verwijdert en de oude koelpasta van de cpu verwijdert. Toen heb ik de nieuwe koelpasta aangebracht, Alleen was dit vrij irritante onsmeerbare koelpasta van coolermaster die standaard bij de koeler zat (ik was vergeten andere pasta te bestellen). Daarna gewoon de koeler erop gedaan en vast gezet.

Nu zijn mijn IDLE temps met 10 graden gedaalt tot 31~35 graden
Maar zodra hij wat te doen heeft gaan de temps zeer snel omhoog tot boven de 70 graden
Hierdoor is mijn pc ook vrij instabiel geworden en hij loopt soms plotesling vast.

Ik heb nu het idee dat de koelpaste die ik er met moeite op het gekregen veels te weinig is aangezien ook het merendeel aan mijn pasje bleef hangen.
Kan dit kloppen?

btw mijn cpu is en Q6600 B3 stepping

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
Je moet de pasta heel dun uitstrijken. Dat er dus meer aan je pasje blijft zitten is wel OK. Weet je zeker dat de koeler echt goed aansluit? Zet hem er voor de zekerheid anders opnieuw op.

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-01 10:28
Je moet er zeker niet teveel koelpasta op doen. Het klinkt alsof de koeler niet goed contact maakt met de cpu, ik zou toch maar eens controleren of dat het geval is.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• Hogader
  • Nu online
Ik heb even de koeler verwijdert en toen bleek idd dat er zo goed als geen contact tussen cpu en koeler was.
Heb toen de koelpasta overnieuw erop gedaan, maar dan gewoon wat meer in het midden en niet veel uitsmeren en dan gewoon de koeler ertegenaan drukken en vastschroeven.

Nu loopt hij IDLE 20~22 met kamertemperatuur van 15 graden, en na 30 min prime 95 is hij max 40~42 in LOAD dus.

Duidelijk dat hij nu stukken beter zit

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-01 10:28
Dan lijkt het mij opgelost :)

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• Hogader
  • Nu online
Het probleem lijkt opgelost, echter net nadat ik het vorige bericht typte liep de pc weer vast. Dit gebeurde daarna nog een aantal keer. Ik krijg dus het vermoeden dat mijn RAM fouten vertoont

Kan het zo zijn dat hierdoor de vastlopers komen?

Verwijderd

Ja dat kan zeker, maar dat zal niet komen omdat je een andere koeler hebt, misschien met de schroevendraaier tegen het ram aan getikt o.i.d?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:25

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:02:
Ja dat kan zeker, maar dat zal niet komen omdat je een andere koeler hebt, misschien met de schroevendraaier tegen het ram aan getikt o.i.d?
Als je jezelf niet ontladen hebt, en/of de foute kleding aanhebt, soms ook gecombineerd met haarstijl, en een combinatie luchtkwaliteit, is het soms al genoeg om met je vingers 1cm in de buurt te komen van de RAM module om hem "vaag" te maken.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Hogader schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:59:
Het probleem lijkt opgelost, echter net nadat ik het vorige bericht typte liep de pc weer vast. Dit gebeurde daarna nog een aantal keer. Ik krijg dus het vermoeden dat mijn RAM fouten vertoont

Kan het zo zijn dat hierdoor de vastlopers komen?
Zou kunnen, probeer een nachtje memtest dan!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Hogader
  • Nu online
Hij bleef maar vastlopen om gekke momenten en zelfs tijdens MEM test, maar hij gaf geen errors

Ik heb nu 1 latje van 1gb eruit gehaald en hij lijkt nu wel stabiel te draaien iig al langer dan hij heeft gedaan hiervoor.

Ik houd jullie wel op de hoogte

btw het kan er ook aan liggen dat ik mijn besturings systeem overnieuw heb geinstalleerd, maar ik denk dat daar het probleem niet ligt

[ Voor 21% gewijzigd door Hogader op 07-06-2009 22:20 ]

Pagina: 1