Toon posts:

[WIN2K3] Iphone 3g en pushmail.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik probeer al weken mijn iphone 3g te laten werken met pushmail. Ik heb echter inmiddels zoveel documentatie e.d. gelezen dat ik nu helemaal de bomen door het bos niet meer zie. (het is inmiddels dan ook echt een frustratie geworden)

Ik heb een Windows Server 2003 SBS met Exchange (en exchange sp2 geinstalleerd) maar het lukt me niet om mijn mail op te halen. Via de link https://mijn.domein.nl/Exchange lukt dit echter wel. Eerst bleek het een probleem met mijn ssl certificaat te zijn maar dit is inmiddels opgelost. (heb het certificaat naar mijzelf gemaild en geinstalleerd)

Vreemd genoeg blijf ik op mijn telefoon de melding krijgen dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de server.

Weet iemand hoe ik Exchange moet configureren voor gebruik met de iphone? Ik heb ergens gelezen dat de kans groot is dat het niet werkt omdat ik mijn.domein.nl moet laten doorverwijzen naar mijn.domein.nl/exchange maar dan zijn er weer mensen die aangeven dat dat niet moet. (ik weet echte niet hoe ik dat moet realiseren binnen IIS) Kortom ik weet nu helemaal niet meer wat wel en niet moet.

Kan iemand mij uitleggen wat nou wel de juiste instellingen zijn op zowel exchange, iis als iphone? Of weet iemand een document welke dit duidelijk aangeeft?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Met vriendelijke groet,
Clyde.

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb het inmiddels werkend.
Ik heb alleen nog een vraagje betreffende SSL.
Het valt mij op dat in IIS bij de default website wel SSL is ingeschakeld echter bij bijvoorbeeld de virtual folder exchange-oma niet.
Als ik deze toch activeer dan geeft de Microsoft Best Practices Analyzer dat dit voor exchange-oma juist uit moet staan.
Maar is dit wel veilig want push mail loopt toch middels exchange-oma of begrijp ik dit gewoon verkeerd?

Mijn excuses voor de wellicht wat domme vragen, maar ik ben een noob wat betreft IIS en SSL.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Mvg,
Clyde.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nooit zelf hobbien ana datsoort dingen, gewoon CEICW draaien en klaar, als het dan nog niet werkt is er:
1. Iets mis met je telefoon
2. Toch de root van je ssl certificaat neit vertrouwd (al schijnt dat non-microsoft activesync devices de protocolstandaarden negeren en wel untrusted certs toelaten)
3. Veel meer mis met je SBS server, wat mogelijk al bij de installatie fout gegaan is. SBS is een product opzich, probeer dit alsjeblieft niet te zien als een gewone dc, exchange, sharepoint etcetera, het is veel meer dan dat, en heeft net als ieder type auto specifieke onderhoudsinstructies.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 21:10:
Als ik deze toch activeer dan geeft de Microsoft Best Practices Analyzer dat dit voor exchange-oma juist uit moet staan.
Maar is dit wel veilig want push mail loopt toch middels exchange-oma of begrijp ik dit gewoon verkeerd?
OMA = Mobile Access, voor je meest basic telefoon bedoeld.
Omdat de laagste prutstelefoon daar nog mee moet om kunnen gaan zonder certificaten is deze dus niet van SSL voorzien.
Hoort zo.
Niks aan doen dus :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mja vergeet niet dat dit een SBS2003-specifiek iets is om FBA en MAS op dezelfde website te laten werken.
De Exchange-OMA vdir heeft als het goed is GEEN SSL, en is met een ip-restrictie gebonden aan localhost(127.0.0.1) en het interne ip van de SBS box, helemaal niks aan de hand.

Ik zou als ik jou was gewoon even een andere SBS box erbij pakken en al die settings vergelijken. Er zelf mee gaan pielen is een extreem slecht idee :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Heb je al eens gecontrolleerd of je vanaf het internet https://jedomein.nl/oma niet te bereiken is?
de /oma applicatie zelf hoeft ssl niet aan te staan maar daar werkt het wel op. (vdir).

Verder als tip: www.petri.co.il

Super website met allemaal howto's. Deze heeft me in iedergeval al eens goed uit de brand geholpen met de outlook RPC / https proxy (op 1 server) en ook bij activesync problemen.
Verder is een betaald certificaat toch echt wel handig, ik vraag er meestal eentje aan voor 3 tientjes per jaar dus voor de kosten hoef je het ook niet te doen en dan werkt het wel direct overal op.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 13:50 . Reden: tips ]

Pagina: 1