Welke CPU Koeling is stil en koel

Pagina: 1
Acties:

• wave
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik ben zoekende. Ik heb een Q6600 B3 stepping op een PAsus P5K de luxe . Om hem al wat koeler te houden heb ik de een Coolermaster Hyper 212 erop gemonteerd. Maar ik vind het nog niet stil genoeg.

Ik heb gezocht en reviews en teste gelezen, maar dan zie je door de bomen het bos helemaal niet meer.

Ik ben een gamer en doe aan digitale fotografie. Ik speel het liefst 1st person shooters zoals BF2, COD en GAWR. Als ik aan het gamen bent dan neemt het geluid toe in me kast (Lian LI PC6070) de vgakaart en ook de CPU koeler gaan toeren maken. De VGA kaart (8800GTS 512 XFX Alpha DoG Editie) wil ik niets aan veranderen. Case fan zijn allemaal low noise.

Blijft over de CPU koeler. Ik heb de SCythe Mugen 2 :o , Scythe Zipang :o en de Coolermaster Z600 :o met 1 x 120MM op mijn lijstje staan. Is er iemand die mij advies kan geven of heeft hij/zij ervaring met deze koelers. Ik las dat de Zipang nogal breed is en moelijk te installeren is. Dat is voor mij geen probleem ik bouw al jaren PC systemen...

Ik zoek dus advies en ervaring. Als iemand een top site weet waar een up to date test staat van CPU koelers is ook welkom. Als ik tot een besluit bent gekomen wil ik ook een review gaan maken.

Mede Tweakers ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt.

Hoi allemaal dank jullie wel voor je raad en advies. Ik heb naar wat testen gekeken en zag dat de ZIPANG er wel goed uitkomt. Water cooling heb ik ook gehad. Op een AMD 3700 San Diego Core.

Nogmaals bedankt

Groeten van Wave _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door wave op 07-06-2009 20:11 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als Q-fan aanslaat is elke CPU koeler aardig stil tot zo goed als onhoorbaar. ;)
Dus heb je die wel aan staan. :)
Of gaat de temp van de CPU over de 60 graden heen?

Misschien de CPU wat undervolten en Q-fan op low zetten. :)

[ Voor 34% gewijzigd door -The_Mask- op 07-06-2009 11:17 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-01 22:29

Matis

Rubber Rocket

Ik raad je de Arctic Freezer Pro 7 aan. Heb hem altijd op mijn 775 gehad.
pricewatch: Arctic Cooling Freezer 7 Pro

Bevalt prima en voor 15 Euro ben je klaar, icm Q-Fan hoor je deze bijna niet meer!

Je kan natuurlijk ook 45 Euro uitgeven aan een koeler, maar deze hoeft niet altijd meer te koelen

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-01 16:39
Scythe en Noctua..
altijd goed (en stil!!) spul!

scythe mugen 2, ninja 2, zipang, allemaal goede en stille koelers!
noctua nh-u12p is ook een goede en stille koeler! (houd mijn phenom II 955 op 3.6Ghz rond de 48 graden full load)

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-01 14:23
Als je echt still en hele goede koeling wilt zou je voor WC moeten gaan. En anders zou ik de scythe mugen2 aanraden.

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:45
Ik heb een z600 op mijn q9550 @ 3.6ghz en die houd hij goed koel. Mijn cpu temps zijn max 45°C stressed en idle houdt hij hem zo rond de 25°C. Natuurlijk is de temperatuur per core wat hoger maar dat is normaal (max 54°C stressed). Als je de z600 zou nemen moet je wel gelijk een 120mm fan bij aanschaffen want standaard zit er geen fan bij.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-01 21:12
scythe mugen2 is een prima koeler en nog lekker stil ook.

Plaatsen vond ik wel wat lastig maar uiteindelijk goed te doen

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:11

superwashandje

grofheid alom

noctua koelers

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik heb hier een Ninja2 passief gekoeld op een Athlon64 X2 zitten. Lekker fris. Sowieso stil, maar als het zonder fan kan, why not, right?
Scythe heeft nog wel een paar andere die je ook passief kan gebruiken mits je verder voldoende koeling in de kast hebt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-01 07:26
Ik heb zelf de HR-01 Plus van Thermalright, hij is niet per se stil, maar werkt erg goed met lage airflow, wat er op neer komt dat hij voor stilte is gemaakt. Zie hier de temperaturen vergeleken met enkele andere populaire koelers. Gooi er een stille 120mm Nexus op en hij koelt prima en is stil, kan je met je moederbord je fanspeed goed regelen dan zou je er een Nexus 120mm PWM op kunnen doen, op vol rpm maakt die veel lawaai maar hij kan ook heel stil zijn (heb hem zelf op 700 rpm op tafel staan, laptop op 7 meter afstand maakt meer lawaai).

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01 16:26

Patjeee

Ik woon in Boston MA

Arctic-Cooling Freezer Extreme misschien ? :)
of de thermaltake
Ruby Orb
Blue Orb II
blueOrb FX
Maxorb Orb
GunMetal Orb

zoveel kleurkeuze in de laatste , ze zijn vrijwel identiek , behalve de maxorb

ik raad een van die aan tenminste
heb met allebeide soorten ervaring als stille fans

[ Voor 3% gewijzigd door Patjeee op 07-06-2009 17:47 ]

• wave
-The_Mask- schreef op zondag 07 juni 2009 @ 11:12:
Als Q-fan aanslaat is elke CPU koeler aardig stil tot zo goed als onhoorbaar. ;)
Dus heb je die wel aan staan. :)
Of gaat de temp van de CPU over de 60 graden heen?

Misschien de CPU wat undervolten en Q-fan op low zetten. :)
Deze staat goed ingesteld en de CPU blijft aardig koel 54 graden.. Ieder geval bedankt voor je tip

Groeten Wave

• wave
Dracula schreef op zondag 07 juni 2009 @ 11:43:
scythe mugen2 is een prima koeler en nog lekker stil ook.

Plaatsen vond ik wel wat lastig maar uiteindelijk goed te doen
Welke 120mm fan heb je er op geinstallleerd ?. Ik dacht de ultra low noise van Coolermaster.

Groeten

Wave
Pagina: 1