Dual screen settings worden niet onthouden

Pagina: 1
Acties:

• Galileo84
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-11-2025
Mijn setup:

2 monitors: samsung 730bf (dvi)+ samsung 2494hm (hdmi)
op een msi geforce gt9600 oc
Windows Vista ultimate 64 bit
geforce drivers 8.15.11.8585 (laatste)

Probleem:

Ik heb de 2494 als primaire monitor in het midden van mijn bureau, links daarvan staat secundair de 730bf. Wanneer ik onder beeldscherminstellingen de resolutie en de plaats van de schermen instel, ziet alles er prima uit. Na uitloggen, slaaptstand of reset echter, zijn de instellingen weer veranderd. Ook wanneer ik dit instel via de nvidia control panel gebeurt dit.

Het probleem met de resolutie heb ik nu opgelost door de taak "TMM" (Microsoft Transient Multi-Monitor Manager) uit de taakplanner te verwijderen. (ter referentie, misschien heeft iemand anders er iets aan).

Het probleem dat blijft en wat ik niet opgelost krijg is dat mijn secundaire monitor links van mijn primaire staat, maar dat dit elke keer opnieuw (na reboot) ingesteld moet worden omdat windows de monitor rechts neerzet. Heeft iemand een idee waarom dit niet onthouden wordt? Of ligt het aan de nvidia driver misschien? Ik kan hier wel een dual monitor setup maken maar niet kiezen aan welke kant de tweede monitor komt.

Alvast bedankt voor de hulp!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Windows plaatst schermen van links naar rechts bij het detecteren van 'nieuwe' schermen. Mogelijk gaat er iets mis waardoor de schermen niet onthouden worden. Zijn deze schermen als 'Plug&Play Monitor' geinstalleerd of heb je de specifieke drivers voor beide schermen geïnstalleerd?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:26
Download ultramon, daar kun je een stuk meer mee instellen, en ik denk dat die iig alles opslaat.

• Galileo84
Ik heb voor beide monitoren de driver geinstalleerd. Ook ultramon heb ik geprobeerd, wat tot verbetering leidt. De positionering van de monitoren wordt nu onthouden. Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat de startbalk (het deel met de windows knop) nu naar de linker monitor wordt verplaatst ipv dat het op de rechter blijft staan zoals ik had ingesteld. Met ultramon kan ik wel een taakbalk over beide monitoren maken maar de windows knop en de quick launch bar zit dan toch weer op de linker monitor, niet goed dus.

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04-2025

xp7amrkr

De enige echte!

Al eens de kabels van de monitoren verwisseld met de aansluitingen op je videokaart, en dan alles opnieuw instellen?

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• Galileo84
Ja dat heb ik ook geprobeerd, de taakbalk blijft na een reboot terugkomen op de verkeerde monitor. Erg vervelend om dit elke ochtend te moeten instellen!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-05 19:58

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

cc cleaner over je pc heen trekken en dan je drivers opnieuw installeren :) wie weet dat dat helpt.

Signature

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zelfde probleem ook al eens gehad met mijn toenmalige Dell Latitude D820. Uiteindelijk was er een beta videodriver van nVidia, waarbij de die instellingen wel behield. Met het externe scherm aangesloten stond die toen eindelijk iedere keer op de juiste plek en standalone (alleen laptopscherm) werkte die ook normaal. Dus probeer eens wat verschillende drivers.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Pagina: 1